Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MDNSD sluker batteri

NYTT TEMA
Bacary
BacaryInnlegg: 14781
15.04.17 08:37

Mobilen min har i det siste slukt enormt med batteri, og når jeg nå ser hva som har slukt strøm så er det messenger som jeg nylig har innstallert og noe som kalles mdnsd. Jeg slettet messenger med en gang, men mdnsd er der enda.

Har lest litt på nettet hva det er, og som de andre kan man ikke bare slette mdnsd. Det står at for noen funker det å fjerne firefox, men jeg har ikke firefox som app. Jeg har prøvd å gå tilbake til standard innstillinger for app uten at det hjalp heller. Mdnsd står fremdeles på topp for batterisluking med 35 %. Prøvde å deaktivere facebook og chrome også uten hell. 

Bruker en HTC sense telefon. 

fargerik
fargerikInnlegg: 43717
15.04.17 10:09

Slett apper. Start med de sist installerte og jobb deg bakover i tid.

Det er en prossess som henger på en eller annen app.

Bacary
16.04.17 12:02
fargerik: Slett apper. Start med de sist installerte og jobb deg bakover i tid. Det er en prossess som henger på en eller annen app.

Det er jo apper som jeg vil ha der sannsynligvis. Jeg slettet messenger og det hjalp jo veldig, men det står likevel at mdnsd sluker mest strøm, men nå er det heldigvis ikke slik at mobilen går tom for batteri så fort som for et par dager siden. 

fargerik
17.04.17 11:05
Bacary: Det er jo apper som jeg vil ha der sannsynligvis. Jeg slettet messenger og det hjalp jo veldig, men det står likevel at mdnsd sluker mest strøm, men nå er det heldigvis ikke slik at mobilen går tom for batteri så fort som for et par dager siden.

Du kan jo også slå av databruk når du ikke trenger å bruke det.

Jeg opererer normalt med dataroaming avslått, og slår det bare på når jeg skal bruke det.

Men jeg tipper at det er tema å være online hele tiden?

Bacary
17.04.17 12:27
fargerik: Du kan jo også slå av databruk når du ikke trenger å bruke det. Jeg opererer normalt med dataroaming avslått, og slår det bare på når jeg skal bruke det. Men jeg tipper at det er tema å være online hele tiden?

Nei, dataroaming har jeg slått av alltid uansett. Ser ikke poenget med det, og spesielt i utlandet kan det bli svindyrt. Mobildata har jeg på når jeg er utenfor wifi-sonen i hjemmet mitt. 

fargerik
18.04.17 05:33
Bacary: Nei, dataroaming har jeg slått av alltid uansett. Ser ikke poenget med det, og spesielt i utlandet kan det bli svindyrt. Mobildata har jeg på når jeg er utenfor wifi-sonen i hjemmet mitt.

Jeg har akkurat vært i Nederland. Når jeg kom dit og gikk ut av flyet og slo på telefonen, ploppet det inn en melding fra Telenor som sa at jeg kunne ringe og motta samtaler, sende og motta SMS og MMS og bruke data akkurat som i Norge til nøyaktig samme pris som i Norge. Men jeg så ikke noen spesiell grunn til å slå på roaming av den grunn...de fire bildene jeg la ut på fjesboka la jeg ut når vi var på hotellet og hadde wifi...pluss en snutt fra flyplassen med flyplassens gratis wifi.

Det er jo snart wifi over alt!

Husk forresten å se om du har på "Location". Det er også en liten batterityv.

(Innlegget ble redigert 18.04.17 05:41)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg