Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mobilabonnement uten EU bruk

NYTT TEMA
T_Bag
T_BagInnlegg: 675
15.05.17 18:25

Er det noen som vet om noe selskap som lar en ha mobilabonnement uten EU bruk?
Er i utlandet en gang i skuddåret så er ikke interessert i å betale for noe jeg ikke bruker.
Vet ICE lot eksisterende kunder velge om de ville beholde gammelt abonnement eller bytte til nytt, men det er forsent nå.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 4812
16.05.17 18:52
T_Bag: Er det noen som vet om noe selskap som lar en ha mobilabonnement uten EU bruk?
Er i utlandet en gang i skuddåret så er ikke interessert i å betale for noe jeg ikke bruker.
Vet ICE lot eksisterende kunder velge om de ville beholde gammelt abonnement eller bytte til nytt, men det er forsent nå.

Poenget er at du får dette med, uten en krone i ekstra kostnader. De fleste ruller dette ut nå, dette er ikke noe du betaler en krone ekstra for. Fordi EU har bestemt at slik skal det være, uten EU bruk ligger EU opp til at mobilen din som ikke har slikt abonnement ikke vil fungere i EU land, de har rett og slett ikke lov til å kreve deg for å bruke data i EU/EØS området, eller betale ekstra for samtaler eller txt meldinger.

Så alle operatørene er nå i ferd med å tilby bare dette. Om et år er det ikke noe som heter EU bruk, da har alle dette. Så det er bare å bytte gratis over til de som har dette nå, om du skal på ferie til EU land. Det koster heller ikke en eneste krone.

(Innlegget ble redigert 16.05.17 18:53)

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 3789
18.05.17 11:09

Det man må passe på nå er hva det vil koste å ringe _til_ utlandet, mobilselskapene har nemlig satt opp de prisene som en kompensasjon.

Flere selskaper tar/kommer til å ta kr 2,99 for å ringe eksempelvis til nordiske land. Så for oss kundene går mye av vinninga opp i spinninga alt etter bruksmønster.

T_Bag
18.05.17 21:55
F.R.O.G: dette er ikke noe du betaler en krone ekstra for.

Det er feil, med 4 abo i huset er det over 1200 ekstra i året nå for noe man ikke bruker.

Hadde jeg vært klar over at det bare var ICE som ser ut til å tilby abo for oss som ikke er ute av landet hadde jeg byttet, men det er forsent nå da man måtte være kunde før omleggingen.l

Bitterman
BittermanInnlegg: 1155
19.05.17 13:22
F.R.O.G: Poenget er at du får dette med, uten en krone i ekstra kostnader. De fleste ruller dette ut nå, dette er ikke noe du betaler en krone ekstra for.

Det er da bare tull. Det har stått masse om dette i avisene, og selskapene sier de har satt opp prisene på abb. for å dekke merkostnaden med den nye EU regelen.

Jeg har inntrykk av at de fleste har økt prisene med kr 30,- pr mnd.

F.R.O.G
19.05.17 16:52
Bitterman: Det er da bare tull. Det har stått masse om dette i avisene, og selskapene sier de har satt opp prisene på abb. for å dekke merkostnaden med den nye EU regelen. Jeg har inntrykk av at de fleste har økt prisene med kr 30,- pr mnd.

Dette stemmer iallefall ikke, da har dere valgt feil tilbyder. Har et abb og det koster akkurat det samme som før, faktisk litt billigere og man får bruke datatrafikk og samtaler i EU sonen som hjemme i Norge. Så vet ikke hva dere roter med, da har dere faktisk valgt feil.

annmag
annmagInnlegg: 7403
19.05.17 20:01
F.R.O.G: Dette stemmer iallefall ikke, da har dere valgt feil tilbyder. Har et abb og det koster akkurat det samme som før, faktisk litt billigere og man får bruke datatrafikk og samtaler i EU sonen som hjemme i Norge.

Jeg har Telenor, og har fått beskjed om at prisen øker med kr. 30,- pr mnd (for noe jeg ikke har brukt for).

Hvem har du?

F.R.O.G
19.05.17 21:38
annmag: Jeg har Telenor, og har fått beskjed om at prisen øker med kr. 30,- pr mnd (for noe jeg ikke har brukt for). Hvem har du?
annmag
annmagInnlegg: 7403
19.05.17 21:44
F.R.O.G: This

Ok, men det betyr jo ikke at det andre sier ikke stemmer. :o)

T_Bag
19.05.17 23:31
F.R.O.G: Dette stemmer iallefall ikke

Ikke det?

Det som går igjen hos dem som ikke øker er at de allerede er de dyreste.
Fjordkraft er muligens billig og greit for deg, men det er grunnet du er bundet av strømavtale hos dem som trolig ville kostet meg mer enn denne endringen i mobilabonnementet gjør.

(Innlegget ble redigert 19.05.17 23:31)

F.R.O.G
20.05.17 10:55
annmag: Ok, men det betyr jo ikke at det andre sier ikke stemmer. :o)

Noen øker sikkert prisen kortvarig, slik det skrives i linken i innlegget under så vil du uten et slikt abo ikke kunne  bruke telefonen i EU. Da vil de fleste operatørene ha dette med uansett, til samme pris. At noen er grådige? Bare å bytte så fort som mulig til rette operatør.

jj32
jj32Innlegg: 5
18.09.17 00:05

Så på mobilabonnementene tidligere idag og virker som alle operatører tilbyr bruk i EU nå om man vil det eller ei...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg