Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan funker selfie - bruksanvisning ?

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1129
19.06.17 12:05

Jeg kjøpte en billig selfie til mobiltelefonen hos Europris. Det krever bluetooth og det er greit. Men det må lastes ned en app og jeg har lastet ned den appen på mobiltelefon som jeg anså som bra. Man kan kanskje bruke nesten den selfie-appen man vil ? Men har ikke brukt den ennå. Skjønner ikke helt hvordan det fungerer, hvordan når jeg trykker på knappen til stangen så overføres det til kamera ? Men det følger med en USB-leding og jeg har laddet opp selfie-stangen, det er vel riktig ? En annen ting jeg ser på YouTube at det skal kobles til bluetooth. Jeg vet ikke om det holder bare med å sette bluetooth på ?

(Innlegget ble redigert 19.06.17 12:09)

annmag
annmagInnlegg: 7074
20.06.17 15:46

Ikke tenk noe mer på det.  

Alle land i verden har nå blitt enige om et verdensomspennende forbud mot selfies.

Det vil bli forbudt å produsere selfiesstenger.  Det vil bli forbudt å selge dem.  Det vil bli forbudt å eie dem, og det vil bli forbudt å bruke dem.  Eneste som er lov, er å levere dem til destruering.

Det vil også bli forbudt å ta selfies direkte med kamera/telefon.  

Sist, men ikke minst....det vil bli forbudt å poste selfies noe som helst sted på internett.  Dette vil bli ansett som et så stort lovbrudd at det vil føre til strenge straffereaksjoner.

Det vil bli svært krevende å iverksette alle tiltak som må til for at alle disse forbudene skal kunne håndheves.  Derfor har alle landene blitt enige om å fordele disse oppgavene seg imellom.

Nord-Korea har fått i oppgave å ta seg av det strafferettslige.

svenna99
svenna99Innlegg: 9772
21.06.17 08:56
merterje: Jeg vet ikke om det holder bare med å sette bluetooth på ?

Har aldri hatt en selfie-stang, men med Bluetooth generelt holder det ikke bare å skru Bluetooth på nei. Antakeligvis har selfie-stangen en søkefunksjon som du må finne. Når du får den i gang vil den dukke opp på telefonen når du søker etter Bluetooth-enheter i nærheten der.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 26681
21.06.17 12:39

Lol. Har alltid lurt på hva som får voksne mennesker til å gå rundt med mobilen montert på ei jævla stang for å ta bilder av seg selv. Jeg skjønner at unger kan finne det spennende, men voksne? Hva driver dem til dette? 

Justice 96
Justice 96Innlegg: 26681
21.06.17 12:41

annmag er inne på noe vesentlig. Best å kaste denne stanga før myndighetene finner den 

(Innlegget ble redigert 21.06.17 12:42)

merterje
merterjeInnlegg: 1129
21.06.17 16:50

trodde det var påbudt med selfie nå ved offentlige arrangement

annmag
annmagInnlegg: 7074
21.06.17 22:09
merterje: trodde det var påbudt med selfie nå ved offentlige arrangement

Nei, det er strengt forbudt....kast hele greia.

Og husk for all del å aldri poste selfies på internett....da bærer det rett til Nord Korea.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg