Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny mobil, men batteriet tappes fort.

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1163
26.09.17 09:19

Jeg kjøpte en Sony Xperia mobiltelefon for vel et år siden, men har nesten ikke brukt den, da det er en telefon med tvilling-simkort, jeg har 2. Men når bruker jeg den mer, men synes batteriet lader jeg for fort ut. Jeg har forsøkt å la laderen stå på i flere dager også, uten at det ble bedre. Dessuten ser jeg i mobilen en plass om det er noe som bruker mye strøm, og der kom det opp programmet Phone Track, og jeg klikket da på : begrens. Men er det noe annet som tapper batteriet utenom vanlig bruk ? og er det noen innstillinger som kan gjøres for at mobilen bruker mindre strøm ? Jeg tror ikke batteriet er dårlig.

Komunista
KomunistaInnlegg: 8668
26.09.17 09:41
merterje: Jeg har forsøkt å la laderen stå på i flere dager også, uten at det ble bedre.

Det beste er vel å klatt-lade

merterje
merterjeInnlegg: 1163
26.09.17 16:17

Jeg skal bruke denne klatt-lade. Den andre mobilen, en HTC hadde ikke så veldig bra batteri, men så var det slik at jeg ikke brukte den på noen dager, og den lå da utladet. Jeg laddet den så opp igjen, og etter det varer batteriet mye lenger. Akkurat hvorfor, vet jeg ikke ??

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2942
26.09.17 17:38
merterje: Jeg laddet den så opp igjen, og etter det varer batteriet mye lenger. Akkurat hvorfor, vet jeg ikke ??

Prøv det samme med den med dårlig batteri.

La batteriet tappes helt ut, og så lader du det helt opp. Enkelte batterier får en ny "vår" av dette.

Sjekk også at f.eks. gps ikke står på hele tiden på mobilen.

fargerik
fargerikInnlegg: 47740
27.09.17 10:34
merterje: Jeg skal bruke denne klatt-lade.

Klattlading er bra medisin. Du kan også kjøpe deg en liten powerbank og ha med deg slik at du har to- tre ladinger med deg dersom du er ute på tur. Jeg har en sandstrøm powerbank som får plass i skjortelomma, den holder strøm nok til å lade min samsung tre ganger før den må lades opp.

(Innlegget ble redigert 27.09.17 10:37)

perchri
perchriInnlegg: 7415
02.11.17 17:57
merterje: Jeg kjøpte en Sony Xperia mobiltelefon for vel et år siden, men har nesten ikke brukt den, da det er en telefon med tvilling-simkort, jeg har 2. Men når bruker jeg den mer, men synes batteriet lader jeg for fort ut. Jeg har forsøkt å la laderen stå på i flere dager også, uten at det ble bedre. Dessuten ser jeg i mobilen en plass om det er noe som bruker mye strøm, og der kom det opp programmet Phone Track, og jeg klikket da på : begrens. Men er det noe annet som tapper batteriet utenom vanlig bruk ? og er det noen innstillinger som kan gjøres for at mobilen bruker mindre strøm ? Jeg tror ikke batteriet er dårlig.

Det kan ha noe med hvor du bor. telefonen har 3 eller 4 radiobånd (frekvensområder)  2G 3G og 4G (4G+). Alle disse båndene blir "pollet" automatisk, for å låse seg på det båndet som er best (sterkest). Bor du dårlig til vil tlf hele tiden polle og senderen drar mye strøm dersom det er langt til base senderen. Det skal være mulig i menyen å låse telefonen fast til en av de overstående frekvensbånd. 2G er det som dekker best i terrenget, men data går tregt her. Antennen på moderne telefoner er også svært dårlige, noe som trekker strøm når den poller en basestasjon. De forkommer at senderen må gå for fullt 1-2Watt, der den ellers med gammeldags tlf med antenne ville trekke 0,1 til 0,5watt. Prøv å finne menyen til overståemde, og ekprimenter med å slå av/ låse til fast frekvenbånd.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg