Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overføre filer fra Samsung til Mac

NYTT TEMA
Spectracon
SpectraconInnlegg: 122
03.11.17 21:13

Heisann! 

Jeg har mistet litt kontrollen på hva jeg har backup av og ikke. Har Dropbox konto som skal overføre alt jeg tar/får av bilder til en Dropbox mappe, men dette fungerer bare av og til, og mange bilder blir igjen kun på telefonen. 

Jeg har nå en stappfull telefon, og jeg vil slette alt av bilder og videoer. Etter en backup såklart. 
Problemet er at jeg ikke klarer å finne en måte å overføre alle (1227stk) filene til maskinen på uten problemer. Jeg prøvde å Gå inn på "Galleri", merke alle filene og velge "del". Da får jeg opp alternativer som: "del som bildefiler" eller "del som videofiler". Det er jo både bilde og videofiler. 

Jeg har nå prøvd å funnet bildene jeg har på telefonen, på maskinen, for så å slette det. Men det er rimelig tungvindt. 

Andre måter å gjøre dette lett og sømløst på? 

Takker for alle innspill! 

petterG
petterGInnlegg: 9419
03.11.17 22:02

Koble telefon til PC med USB-kabel? Funker på vanlig PC, og burde gjøre det på eple-PC også. Telefon skal komme opp som en ekstern disk, så er det bare å merke og dra.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4735
04.11.17 07:54
Spectracon: Har Dropbox konto som skal overføre alt jeg tar/får av bilder til en Dropbox mappe, men dette fungerer bare av og til, og mange bilder blir igjen kun på telefonen.

Og bruk Google i framtida.

Har brukt Google som lagringsplass i 5-6 år og absolutt alle bilder og videoer flyr opp med en gang de er tatt, uten unntak.

Det er ubegrenset lagringskapasitet der også :-)

fargerik
fargerikInnlegg: 47717
04.11.17 08:23
Spectracon: Andre måter å gjøre dette lett og sømløst på?

Sømløst vet jeg ikke, men det funker greit å lagre på en dobbel minnepinne med micro-usb i en ende og vanlig usb i den andre enden.

Den dukker opp som en egen stasjon når du plugger den inn i telefonen, og så kan du bare kopiere i vei.

Deretter skal du vel kunne plugge den inn i macen og kopiere det til dropbox...og samtidig beholde backupen på dingsen til du vet at du har kontroll.

Men jeg gjør gjerne som Petter forklarte over, kobler telefonen til PC med kabelen som fulgte med telefonen.

(Innlegget ble redigert 04.11.17 08:29)

Spectracon
04.11.17 09:48

Takker for innspill! 

Skal finne frem en kabel med det samme! Logget faktisk på Google i går for å prøve, ser ut til å funke greit. Selv om den stoppet på å laste opp bilder fra September. Oktober og November har ikke blitt overført. 

Spectracon
04.11.17 11:07

Telefonen er koblet til USB men dukker ikke opp på maskinen.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9255
04.11.17 11:24

Google disk fungerer veldig bra for meg, men det er ikke ubegrenset plass.
Mener rundt 15GB gratis

P[standen om ubegrensetbackup er med redusert kvalitet p[ bilder og videoer.
Skal du ha ordentlig lagring i original kvalitet så er det 15GB gratis..   

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 5450
04.11.17 13:53
Spectracon: Telefonen er koblet til USB men dukker ikke opp på maskinen.

Du må etter at telefonen er koblet til pc med kabel, godkjenne på din telefon at den kan dele filer, ellers får du den ikke frem på pc.

fargerik
fargerikInnlegg: 47717
04.11.17 18:45
Spectracon: Telefonen er koblet til USB men dukker ikke opp på maskinen.

Bruk en stick og mellomlagre det der.

annmag
annmagInnlegg: 7461
06.11.17 12:47
Spectracon: Takker for alle innspill!

Jeg overførte bilder fra pc til mac for noen år siden ved hjelp av  ekstern harddisk.

Det gikk helt greit.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg