Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elkjøp-forsikring

NYTT TEMA
AtillaBøbo
AtillaBøboInnlegg: 2171
06.06.05 20:03
Hei!

Har ødelagt mobilen min, men heldigvis er den forsikret hos Elkjøp.

Det jeg lurer på er hvordan behandlingen av erstatningskravet mitt vil bli. Får jeg ny mobil, isåfall, hva slags? Siden mobilen min ikke blir produsert lenger (en eldre Samsung), så vil jeg vel få en ny type? Jeg betalte i overkant av 3000kr for telefonen da jeg kjøpte den.

På forhånd takk.
Beretta
BerettaInnlegg: 5109
07.06.05 14:49
Du vil få en helt lik vare i erstatning. Finnes den ikke lenger tilgjengelig, vil du få en nærmest likeverdig modell.

Ut i fra Elkjøps egne nettsider om forsikring, fremgår det også at forsikring for mobiltelefon gjelder i kun 6 måneder etter kjøp, dersom man selv ikke forlenger den....alternativt 12 måneder dersom man har bedt om det.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_ViewTemplate-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000V2qXCgV6?Template=info%2f3223&filename=publisher_text&ErrorTemplate=empty
megselv
megselvInnlegg: 5373
07.06.05 20:46
Du blir tilbudt en telefon til samme pris, og du kan legge i noen ekstra kroner for å få en dyrere modell.
resurrect
resurrectInnlegg: 1095
07.06.05 21:38
Du går til nærmeste elkjøp forhandler

Der tar de inn mobilen til vurdering (du må skrive ett hendelses forløp for hva som sjedde), og den vil enten bli reparert eller erstattet med tilsvarende telefon, evt samme modell hvis den ikke har gått ut av prod.

(`’·.¸(`’·.¸ ¸.·’´)¸.·’´)
«´`·.*triquetra*.·´`»
(¸.·’´(¸.·’´ `’·.¸)`’·.¸)

You think if Jesus comes back,
he wants to see another fucking cross?

resurrect
07.06.05 21:39
megselv skrev:
Du blir tilbudt en telefon til samme pris, og du kan legge i noen ekstra kroner for å få en dyrere modell.
-----------------------------------------

Nei, serviceverkstedet/forhandleren bestemmer hvilken mobil du får, men den er ikke dårligere enn den ødelagte. Du kan heller ikke legge i mer penger for å få en dyrere modell..

«´`·.*triquetra*.·´`»

AtillaBøbo
AtillaBøboInnlegg: 2171
07.06.05 21:43
megselv skrev:
Du blir tilbudt en telefon til samme pris
-----------------------------------------------------------------------

Det er dette det står i heftet jeg fikk med til trygghetsforsikringen. For meg virker det som at man opplever litt forskjellige ting.
megselv
megselvInnlegg: 5373
09.06.05 02:40
resurrect skrev:
megselv skrev:
-----------------------------------------

Nei, serviceverkstedet/forhandleren bestemmer hvilken mobil du får, men den er ikke dårligere enn den ødelagte. Du kan heller ikke legge i mer penger for å få en dyrere modell..
Da kan jeg spørre hvorfor jeg fikk lov til dette.

Når mobilen min ikke kunne repareres, og elkjøp tilbyde meg en annen mobil, spurte jeg om jeg kunne få en annen hvis jeg dekte prisforskjellen. Så jeg spyttet i 500 kr. ekstra og fikk en vesentlig bedre og dyrere mobil/modell.
resurrect
09.06.05 22:59
er det lenge siden da? for det gikk an før..

men aon, som forsikringsselskapet heter, forandret på det...

så hvis du har fått gjøre det nå, har du vært heldig...

«´`·.*triquetra*.·´`»

Lampard8
Lampard8Innlegg: 4378
13.06.05 22:34
Jeg kjøpte for et par år siden en 5210 til 299 med abonnement.

Så forsikret jeg den hos Elkjøp. Ett år etter ble den ødelagt og jeg gikk til Elkjøp. Den kunne ikke repareres og jeg kunne velge om å få ny eller å få 1400kr tilgode hos elkjøp.
resurrect
13.06.05 23:28
Lampard8 skrev:
Jeg kjøpte for et par år siden en 5210 til 299 med abonnement.

Så forsikret jeg den hos Elkjøp. Ett år etter ble den ødelagt og jeg gikk til Elkjøp. Den kunne ikke repareres og jeg kunne velge om å få ny eller å få 1400kr tilgode hos elkjøp.
---------

ja, men reglene har forandret seg, er vel forsikringsselskapet som har bestemt det tror jeg, for å minske lysten til svindel osv...

jeg jobber på elkjøp så jeg vet hvordan det fungerer...

«´`·.*triquetra*.·´`»

LeRoYN
LeRoYNInnlegg: 627
14.06.05 21:26
jeg jobber på elkjøp så jeg vet hvordan det fungerer...

Hvor da?
resurrect
14.06.05 23:23
lillehammer

hvordan da?

«´`·.*triquetra*.·´`»

LeRoYN
LeRoYNInnlegg: 627
14.06.05 23:52
Jobber på Elkjøp i Namsos
resurrect
15.06.05 23:33
okay, da er du sikkert med sånn ca på det jeg har skrevet også?

«´`·.*triquetra*.·´`»

Nebraska
NebraskaInnlegg: 4286
21.06.05 23:56
Da er det mye poeng i den latterlige forsikringa som en eller annen kuk oppi systemet deres prøver å prakke på oss? HEHE,jeg må glise av slike "gode tilbud".

Å jaaaaaa,Elkjøp er sååååå snille som lar oss få sånn fin forsikring. De gjør det nok bare av veldedighet !
resurrect
22.06.05 02:05
det er faktisk ett veldig stort poeng i den, greit nok, jeg skal gå med på at den er litt stiv i pris, men hvis du kjøper en mobil til 1999 med 12 mnd binding til telenor...

etter 3mnd ødelegger du denne mobilen, enten du kjører over den med bilen, glemmer å ta den ut av shortsen nårt du skal bade etc....

da er det fortsatt 9mnd til du får kjøpt ny mobil på abbonementet. er det ikke da greit å ha betalt en forsikring på 599kr for å få reparert evt få en helt ny telefon, uten å måtte betale egenandel en gang...?

Den er ikke helt borti natta skjønner du...

«´`·.*triquetra*.·´`»

Gorken
GorkenInnlegg: 14246
25.06.05 03:10
Da er det jo bedre med Telenors forsikring til kr 25,- pr måned.

Men de har jo 300,- i egenandel, så ender på 600,- der også.
Jaja. Samma kan det være. God natt.

Gaffel i øyet!
"Vi dansar som robotar..."
Engagutten
EngaguttenInnlegg: 3920
28.06.05 00:00
Sørg for at telefonen er såpass skadet at den ikke kan fikses, mist den f.eks fra en høyblokk og ned i asfalten eller noe. Da får du verdibrev som du kan bruke i tillegg til noen ekstra kroner på bordet for en modell etter eget ønske.
absolutt22
absolutt22Innlegg: 741
19.07.05 14:36
Jeg var ute og gikk, når en annen person skubba borti meg og telefonen datt ned på bakken. Knust skjerm. Har trygghetsforsikring ,og tenkter å gå til elkjøp i morgen. Trygghetsforsikringen dekker vel sånt?
OstePOP95
OstePOP95Innlegg: 2259
19.07.05 15:26
absolutt22 skrev:
Jeg var ute og gikk, når en annen person skubba borti meg og telefonen datt ned på bakken. Knust skjerm. Har trygghetsforsikring ,og tenkter å gå til elkjøp i morgen. Trygghetsforsikringen dekker vel sånt?

- Sånt skal vel strengt tatt idioten som dytta til deg betale. Jeg hadde tvunget fyren til det iallefall.

POP!
absolutt22
absolutt22Innlegg: 741
19.07.05 19:18
Aner ikke hvem personen var...

Men skal ikke en trygghetsforsikring dekke dette ?
oro23
oro23Innlegg: 1279
19.07.05 19:21
absolutt22 skrev:
Aner ikke hvem personen var...

Men skal ikke en trygghetsforsikring dekke dette ?
--

Jo den skal dekke det.
germanea
germaneaInnlegg: 998
20.07.05 10:31
Har ikke Elkjøp prisgaranti på mobiler med abb. også? Kjøpte SE K700i med Fri20 abb. for tre uker siden for 500 kr. Nå har expert akkurat samme for 1 kr!
oro23
20.07.05 18:44
Elkjøp har den også til 1 kr nå, i hvert fall her. Husk at prisgarantien gjelder lokale konkurenter. En ting til å være obs på at det må være identisk produkt. Hvis du f eks kjøpte en ulåst på Elkjøp, mens Expert har låste telefoner billigere gjelder den ikke.
germanea
20.07.05 23:46
Nei begge var låst og samme abb. fulgte med.. Så da ligger det vel til rette for at jeg kan kreve avslag?
oro23
21.07.05 01:46
Ja
germanea
23.07.05 18:00
Var 2 dager for sen. Grrr.. Jaja.. 3 uker gått og telefonen er enda på service... :(
oro23
23.07.05 18:51
Det er sommer vettu. Da tar ting fort dobbelt så lang tid. Ansatte ved mobilverksteder og serviceavdelingen hos forhandleren skal også ha ferie..
germanea
23.07.05 21:33
Da burde det jo være gode muligheter til å skaffe seg sommerjobb på et slikt verksted :-)
germanea
23.07.05 21:34
Siden du er litt inne i systemet, kan du svare på om du tror servicen vil koste meg noe når den offisielle grunnen til at jeg sendte den inn er at telefonen ble stjelt og tyvene prøvde å låse den opp, men endte opp med å slette softwaren.. Hadde ikke slik elkjøp-forsikring.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg