Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PocketBike

NYTT TEMA
BFplayer
BFplayerInnlegg: 1292
04.09.06 15:17
jeg er 15 år og har tenkt til å kjøpe meg en pocketbike av en venn, så lurer jeg på om jeg har lov til å kjøre den. vet at det ikke er lov på offentlig vei men er feks gata der jeg bor offentlig? eller er det store veier som er offentlige?? er det noe aldersgrense på de? må man ha en slags lapp?

Christoffer
Hauskall
HauskallInnlegg: 141
04.09.06 15:19
Pocketbike er ulovlig overalt.

Noe annet er at det er moro.
Rudi
RudiInnlegg: 3305
06.09.06 17:59
pocketbike er vel ikke ulovlig? snakket med en som kjørte en pocket bike. Han sa du kun trengte moped lappen.
Catweasel
CatweaselInnlegg: 6031
06.09.06 18:30
Pocketbike er 100% ulovlig, unntatt på helt spesielle baner, og da kun på organiserte treninger / tider som er godkjente.

http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?cid=1108049396560&pagename=vegvesen%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert&c=SVVartikkel
Rudi
RudiInnlegg: 3305
06.09.06 18:47
rart, han jeg snakket med brukte den på veien ofte. Så til og med at han kjørte vekk fra der vi snakket med ham. Det så ut som en bitteliten harley, var på 50cc og han hadde betalt 24.000 for den.
Catweasel
06.09.06 19:07
At han brukte den betyr ikke at han kjørte lovlig.
Mye uvettug kjøring, vet du.

Masse problemer dersom han kommer borti noe tull.
Mener ikke politikontroller og slikt, det er overkommelig. Verre hvis han forårsaker en ulykke med personskader. Erstatningen kon fort komme opp i en mill eller fire, og uten forsikring er det noe å slite med i tida framover...
BFplayer
09.09.06 17:06
hva burde jeg kjøpe av pocketbike, sånn liten racing sykkel eller mini crosser, liten 50cc crosser. crosseren har både dempere forran og bak men pocketbiken har ikke fjeringer i det hele tatt.

Christoffer
Catweasel
12.09.06 15:16
Hva du burde kjøpe er jo ikke lett å si, så lenge de begge er ulovlige å bruke, og du heller ikke sier noe om hvor du i tilfelle har tenkt å kjøre med dem

F.eks etter skogsstier og slikt vil du sikkert sette pris på litt fjæring :)

Det du burde er vel (dersom du er 15 som du sier) vente til du er 16 og så kjøpe en vanlig moped eller lett sykkel som du har lov å kjøre (etter å ha tatt de nødvendige papirer, selvsagt)
Odin_2
Odin_2Innlegg: 4673
17.09.06 21:40
BFplayer skrev:
hva burde jeg kjøpe av pocketbike, sånn liten racing sykkel eller mini crosser, liten 50cc crosser. crosseren har både dempere forran og bak men pocketbiken har ikke fjeringer i det hele tatt.

Christoffer

Du burde ikke kjøpe en pocket-bike. Det er en grunn til at de ikke er lovlige å bruke i Norge. De er livsfarlige. Noe annet er at de er komplett idiotiske også.

Vent til du er 16 og kjøp moped. Frem til da kan du gjøre slik jeg gjorde som 14-åring, meldte meg inn i trial-klubb og fikk banket livskiten halvveis ut av kroppen under relativt trygge forhold. Utrolig morsomt, og veldig nyttig for å tilegne seg ferdigheter som du senere i livet alltid har bruk for. Trial går nemlig ut på å kjøre teknisk korrekt gjennom en løype (gjerne offroad) så sakte som mulig UTEN å fote, dvs. sette føttene i bakken. Den som bruker lengst tid gjennom løypa med minst foting vinner, siden han da oppviser best teknisk ferdighet.
ardyn
ardynInnlegg: 48
26.09.06 01:10
V
veitrafikkloven gjelder overalt veitrafikkloven ruler i Norgeog i følge den skal alle doninger med motor+blabla
BFplayer
26.09.06 08:32
hei jeg lurer på hvor gode diss små crosserene egentlig er...
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=412044753&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=42564
går den i 50 med ca 55 kg oppå?
tåler de litt juling? er dette noe som funker??

Christoffer
YasserEldirawi
YasserEldirawiInnlegg: 1
22.07.15 11:06

Hei dere, er pocket bike ulovlig eller ikke?

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg