Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Scooter kjøp under 10000 KR

NYTT TEMA
MJ79
MJ79Innlegg: 2
08.05.11 00:19

Vudering av Baotian Eagel  BT49QT-9F3 Scooter

Skulle kjøpte meg en ny scooter og ha den til jobb, men hadde ikke lyst til og kjøpe meg noe helt nytt og dyrt eller brukt og vare i tvil om at denne brukte scooteren kansje var veldig sliten.Så jeg så på finn.no etter noen gode kjøp. Fant da 3 Sccotere som hørtes veldig bra ut. Alle tre lå under 10.000 KR.

Den første var en Peugeot V Clic i fra 9990 KR. Den har en 4 Takts motor med 2 trins automat girkasse.Forbruke står det desverre ingen ting om men sykkelen er den letteste i fra dem 3 med 79 KG . Den har tromme bak og skive bremser forran. Scooteren så veldig solid ut og hadde fine løsninger med lagringsplass. Men ingen extras.

Den andere scooteren var en Keeway HURRICANE-50 fra 9999 KR med 2 takts motor , forbruke ligger på en 2,3 liter på 100 KM og har 1,7 KW / 2,34 HP sterk motor. Scooteren veier 81 Kg og har skive brems forran og tromme bak. Også denne scooteren har en masse løsninger på lagringsplass men ellers ingen extras.men det er den eneste som har ABS brems på forhjulet.

Så kommer vi til til den tredie, en  Baotian Eagel  BT49QT-9F3 for 9200 KR
Scooteren har en 4 takts motor og forbruke ligger på 1,94 liter på 100KM og har 2,728 KW / 3,6HP sterk motor. Den er også den tyngste av alle tremed hele 85 KG  og har også skive brems forran og trommel bak. Scooteren har noen ferre løsninger på lagringsplass men dette med følger en liten oppbevarings boks som har rygge støtte bak for med passasjere under 10 år. Ellers harden også med et alarm anlegg med startsperre  som fungerer med bevegelses sensor.Rister det på scooteren hører man først 3 pip og hvist man ikke lar den stå stille etter det så hyler alarmen løs.I tilleg er det en knap på fjernkontrollen som starter mopeden, så du trenger egentlig ingen nøkkel i tenningslåsen.
Alle tre scootere har også hydraulisk forbrems og veier til bakbremsen, dem har el start plus kikkstart. På alle tre er tenningssysteme også CDI styrt.
Fabrikatene kommer i fra Frankrike med Peugeot`en
                                                     Korea med Keewayèn
                                                     og  Kina med Baotian
Men jeg valgte da Baotian scooteren på grun av Motoren med 4 taktèr. Så slipper jeg og søle med den 2 takts oljen og røjken som er mindre på 4 taktere.I tilleg går de 4 taktere stillere også.Kunne også ha valgt Peugeot scooteren men denne hadde null extra utstyr og i tilleg skulle forhandleren ha 1500 KR for klarjøring  og  registrering.Forhandleren fra boatian scooteren tok ingen ting i klarjøringa men registreringa må man ta selv. Dette koster 45 KR for skiltet og registreringa er gratis :-)
I dag komm da endelig scooteren. 1 uke før avtalt tid. Dem leverte scooteren på døra for 600 KR i fraktkostnader i fra Lillehammer og dem hold veldig bra kontakt over telefon og ga beskjed i forvei at dem nermet seg adressen.Så jeg er mere en fornøyd med servicen dem yter som er veldig veldig bra :-)
Scooteren er da i utseende enda bedre en på bildene på finn. Den ser sikkelig tøff ut i fronten og også veldig  fin bak fra. Alarmen fungerer helt feilfritt og har en skikkelig god og høy lyd med blinker som lyser . Den har god plass under sete og i oppbevaringsboksen og en krok for hjelmen eller poser i mellom beina.Dette medfølgte tilogmed et overtrek for skuteren som et lite extra :-) Ellers er det lit vektøy under sete og et lett tilgjengelig batteri fag. Bruker manualen er enkel og forstå  plus at det står fint beskrivet i en tabelle nor service punkter er til og sjekke.I etterkant så jeg også at scooteren har en lampe i dashbordet som hviser at det er et inkommende Mobilsignal. Så hvist du blir ringt til lyser det en lampe. Det var litt tøfft syntest jeg. Nå hvet jeg ikke om de anderehar de men jeg trur det er et lite extra utstyr.
Men den har jo noen mankoer også. Så er for eksempel bakbremsen mye harere og bremse med  en forbremsa som går da på hydraulik.Kikstarten bak el veldig vanskelig og trokke ned med og er vel ikke noe sarlig og bruke heller en i  nødsitoasjon.For eksempel hvist batteriet er tomt. Et manko er også at alarmen bruker en del batteri hvist den er på.Med et svak batteri er det da fort tomt. Så er det også at kjørelyse kunne ha  vart justert mye lenger fram og jeg er ikke sikker om det er mylig men fjernlyset er da mye bedre. Både kjøre og fjernlyse har god lysstyrke så der er dette ingen klage og gi.Kjører sete er også vanskelig og lukke men det er for at den først må gå seg till fikk jeg hvite så blir den bedre etter tid .

Alt i alt er jeg meget fornøyd med scooteren, den går hveldig stille og lukter ikke sterk eksos. Den starter veldig lett og er veldig lettkjørt også. Nå har jeg ikke testet den over lenger tid men hvist det er noen problemer så skulle jeg bare ringe til forhandleren og dem skulle også hjelpe meg videre. I tilleg er delebeskaffelsen heller ingen problem. De fleste delene er på lager og veldig mange deler blir også brukt i andere scootere.Denne scooteren har sikkert ikke samme qualitet som andre qualitetsmerker men du får ingen annen scooter for de samme pengene med dette utstyret helt nyt. Så hvist du ikke har lyst og skaffe deg en for over 20.000 KR så er denne sikkert et god alternative. Og man kan jo kjøpe 2 Kina scootere for prisen av en qualitets scooter. Men forhandleren min kjørte samme merke og den hadde gått 15000 KM . Dette beviser jo at den ikke er så dårlig som mange vill at kina produktene skal vare. For dere som er litt interresert i denne scooteren så er linken her...http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=28259373

Hilsen MJ

atlevs
atlevsInnlegg: 2
17.09.11 23:39

hei, vurdere å kjøpe samme scooter.

opplevd noen problemer hittil

erfaringer?

ulemper?

fordeler?

mvh Atle Vågen Svendsgaard

atlevs
atlevsInnlegg: 2