Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Legg dere ut, bilj...!

NYTT TEMA
cityfreak
cityfreakInnlegg: 205
25.04.03 09:53
Gratulerer med sykkelværet i det siste! Kan bare ikke for det - må slippe litt damp mot en del bilbøller; er ikke sikker på om de skjønner hjva de gjør? Det gjelder bl.a. forbikjøringer, det er tydeligvis ikke så farlig når man skal rundt en på sykkel, om du legger deg så nær at du nesten bytter lakk med holkegummi. Jeg kjører bil selv, men jeg ville jo aldri finne på å legge meg så nær en annen bil som enkelte gjør når de skal rundt meg og Minsk'en i slake oppoverbakker (der orker'n sjelden mer enn 70...). Og i rundkjøringer er MC lik ikkeeksisterende UFO'er. Husk at når du kjører sykkel må du kjøre like mye for alle andre som for deg selv! Og ha en riktig god tur i helgen (det finnes ikke dårlig vær, bare...)
BalleMo
BalleMoInnlegg: 1531
25.04.03 09:56
Jeg elsker å sneie syklister. En gang kjørte jeg fort forbi en stygg syklist, la meg inn foran og bråbremset. Syklisten kjørte rett i meg, masse skrubbsår og greier. Jeg kjeftet henne huden full.
Tickle
TickleInnlegg: 22296
25.04.03 09:57
Blir du ofte forbikjørt av biler?

The Electric Τ ϊ © К Ļ Ĕ

"Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder og som driver hor, trollmenn og avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død." Åp 21,5
cityfreak
25.04.03 09:59
Som nevnt, følgende kombinasjon: Hviterusser, 125 ccm, motorvei med slak oppoverbakke - JA; jeg blir ofte forbikjørt når denne kombinasjonen inntreffer.
Tickle
TickleInnlegg: 22296
25.04.03 10:01
Vi trenger et eget mopedforum.

The Electric Τ ϊ © К Ļ Ĕ

"Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder og som driver hor, trollmenn og avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død." Åp 21,5
cityfreak
25.04.03 10:14
HVILKEN åpenbaring...
hotrodder
hotrodderInnlegg: 1892
28.04.03 09:44
På vei til jobb idag møtte jeg en bilkø i en (for meg) venstresving. Det var fjellvegg på venstre side av veien og autovern på høyresiden. Mitt inne i svingen, fremdeles med køen i mot kommer en motorsyklist delvis på gulstripa og delvis over i min kjørebane. Han var selvfølgelig i ferd med å kjøre forbi køen gjennom svingen.
DE SOM IKKE SYNES DETTE ER PÅ TRYNET, VENNLIGST SELG DERES MC'er
Han hadde ikke sjangs til å se noe som helst med fjellveggen på sin høyreside.
Er det rart folk kjører seg ihjel??? Hva om jeg hadde kjørt trailer? SPLÆTT og så hadde jeg måttet skifte kufanger.

Jeg har kjørt mc i 8 år selv og vet at det er vesentlig stor forskjell på å lirke seg fremover på gulstripa i saktegående/stillestående bytrafikk og på å flise ivei slik som idioten jeg møtte.

Sesongens første motorsyklister har daua allerede. Bl.a kjørte to stykker rett i en fjellvegg borti nabokommunen her i helga. Fint vær, bra vei, ingen andre involvert. Skjerp dere folkens.
McBMW
McBMWInnlegg: 1514
28.04.03 10:42
Dessverre er slik kjøring ikke uvanlig, av og til bare venter jeg på at det skal smelle. Noen ganger har jeg lurt på om det skulle vært tatt mentaltest på de som kjøper de raskeste syklene.
hotrodder
28.04.03 11:42
Det litt pussige i denne situasjonen var at sykkelen som kom imot ikke var en "rompa-i-været-plastrakett", men en helt vanlig xj 900-lignende sak med toppveske og sjåfør i tekstiltøy. (Ja, det ER mulig å oppfatte sykkeltype selv når man møter de hvis man har "blikket" for det!)
cityfreak
28.04.03 13:30
Er ikke dette enda et tilfelle av "mye vil ha mer"? Det holder ikke å kjøre forbi der det er oversiktlig - man skal liksom alltid ha med en bil til og så en til og... Som nevnt har ikke jeg noe fartsvidunder selv, men inn til jobb i Oslo i morrarushet er det ikke nødvendig at ting går så fort - bilene er uansett noen sinker når de står i kø. Mitt opprinnelige poeng er at enkelte bilførere liksom gjørs på å legge seg inntil, ikke gi vei i rundkjøringer m.m. Men nå er jo Oslo-kjøringa generelt blitt vanvittig aggressiv, også.
hotrodder
29.04.03 10:45
Greit nok. Jeg legger meg også ut for å slippe forbi MC'er. Jeg legger meg til og med inn mot midten når idiotene kommer og vil forbi på høyre side utenfor den hvite stripa, så jeg er vel en mønstersjåfør sett fra MC-førernes sted.

Gjør ikke noe av dette for å være snill, men fordi motorsyklister ofte finner på så mye uventede og tildels vanvittige ting i trafikken. Da er det tryggere å ha de foran enn bak meg.
heheeyy
heheeyyInnlegg: 746
29.04.03 16:24
McBMW skrev:
Dessverre er slik kjøring ikke uvanlig, av og til bare venter jeg på at det skal smelle. Noen ganger har jeg lurt på om det skulle vært tatt mentaltest på de som kjøper de raskeste syklene.

Jammen hva fan... Skal vi som kjører og elsker r-sykkler få skylda for alt nå liksom???????
Bare for at du kjører rundt på din BMW, så behøver du ikke la det gå utover alle andre..
Istedenfor at vi motorsykkelister driter ut hverandre og gir anti mc folket vann på mølla, burde vi skrive om de positive sidene ved sykkelkjøring. Og komme med konstruktive måter for å bedre oppførselen til de som kjører farlig i trafikken. Dette både for r, touring og chopper kjørerene..

Kjør aktivt men trygt.
Schmokk
SchmokkInnlegg: 967
29.04.03 16:27
Tviler på at du hadde gjort det samme, og overlevd hvis du sneia en HA.....
Dessuten er du en av grunnene til at det burde vært påbudt med hagle i saltaska på alle mc`er...

Heia Hyen!!!!
hotrodder
30.04.03 08:41
Som du kanskje oppfattet var hendelsen McBMW svarte på faktisk IKKE forårsaket av en R-sykkel. Men det er nok riktig at R-sykler noe urettmessig får skylden for alt. Men husk at de er kraftig overrepresentert på singelulykker og andre typisk "villmannkjøring-ulykker" ref. NMCU's analyse av MC-ulykker.
Når det gjelder å gi vann på mølla til anti-mc folk så klarer mc folkene det veldig bra sjøl ved å:
-Konstant å benekte/trekke i tvil graden av idiotkjøring.
-Unnskylde seg med at "det er jo så gøy".
-Stadig finne på tåpelige manøvrer i trafikken.
-Skylde på alle andre.
-mm.
Det at noen innen miljøet innrømmer at det er slik, gir IKKE vann på noen anti MC-mølle. Tvert imot bekrefter det at ikke alle i MC-miljøet er like barnslige og at noen faktisk tenker litt sjøl og (dermed er individualister som alle MC folk påstår de er.)
McBMW
McBMWInnlegg: 1514
30.04.03 11:18
heheeyy skrev:
Jammen hva fan... Skal vi som kjører og elsker r-sykkler få skylda for alt nå liksom???????

Har ikke sagt at dere som kjører r-sykler skal få skylda for alt. Men ta en titt på hvordan folk kjører, 95 % av idiotkjørerne kjører nettopp r-sykler. Ved utallige anledninger har jeg bare sittet og ventet på at det skal smelle. Jeg ville f.eks aldri kjøre forbi foran en bakketopp, eller i en uoversiktelig høyresving, bare for å nevne noe.

Dere som kjører normalt med r-sykkel får ha meg unnskyldt, det er ikke dere jeg snakker om.

Ein grosses bier, bitte! Etter turen!
XXXX
XXXXInnlegg: 2516
30.04.03 12:35
En R-sykkel besitter enorme akselerasjonsegenskaper, og er dermed i stand til å kjøre forbi på de utroligste steder. Men det rettferdiggjør selvfølgelig ikke skikkelig grisekjøring.
justastuff
justastuffInnlegg: 769
30.04.03 21:53
Ja, du må selvfølgelig tenke på at de som du kjører forbi/møter ikke er klar over egenskapene til sykkelen. Kommer du imot en bil der bilføreren tror det kommer til å smelle, er det store muligheter for at han/hun prøver å svinge unna, selv om det ikke er nødvendig!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg