Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VG igjen; ikke laget for fart over 45km/h..

NYTT TEMA
Marvil
MarvilInnlegg: 1773
17.06.03 14:40
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63945

"- Det er farlig fordi hverken fører eller moped er skikket til å takle hastigheter opp mot og i enkelte tilfeller over 100 km/t,"

Ok.. Greit at gutten var 15 år og ikke hadde peil på mopedkjøring, men nå kan snart VG (evt politiet) at det bare er her i Norge at vi tror at mopeder er laget for 45km/h.. 100km/h er kanskje litt mye, men en moped takler helt fint 80 og har styring, bremser og demping til det..

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
M@rvi| [www.aroneid.cjb.net]
KukMo
KukMoInnlegg: 1389
17.06.03 14:44
For å ikke snakke om den sinnsykt grundige kjøreopplæringen man får.
kvinns
kvinnsInnlegg: 743
17.06.03 14:45
Jaaaaaa... Herregud det er så tåplig at en moped ikke skal kunne gå fortere enn 45km/t. Stakkar mopedister som må fise opp bakker / kjøre vanlig i 45km/t... Mopedene burde gått _Iallefall_ i 60km/t - LOVLIG.
ChevyTruck
ChevyTruckInnlegg: 78
17.06.03 17:58
Marvil skrev:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63945

"- Det er farlig fordi hverken fører eller moped er skikket til å takle hastigheter opp mot og i enkelte tilfeller over 100 km/t,"

Ok.. Greit at gutten var 15 år og ikke hadde peil på mopedkjøring, men nå kan snart VG (evt politiet) at det bare er her i Norge at vi tror at mopeder er laget for 45km/h.. 100km/h er kanskje litt mye, men en moped takler helt fint 80 og har styring, bremser og demping til det..

------------------------------------------------------------------------------------------
Må nok dessverre påstå at der tar du skammelig feil! En nyere moped med skivebremser, f.eks RMX el Furia er laget for ca 80-90 ja, men en MT5 er definitivt ikke laget for hastigheter høyere enn 50-60, så det så!
Nå kaster jeg vel stein i glasshus om jeg sier at du bare er en unggutt som ikke har vært ute i trafikken å sett hvordan det foregår, men en MT5 er langt fra laget for 80 km/h!

___ChevyTruck___
desperado
desperadoInnlegg: 2439
18.06.03 00:03
Tåpelig propaganda.

iamadesperado[3300]
battie
battieInnlegg: 109
18.06.03 00:46
Her kommer vi til problemet...

Gamle mopeder er som sagt ikke beregnet til slike hastigheter, men nå er også disse eldre mopeden MYE sprekere enn nye mopeder. Derfor blir det nesten feil å sammenligne gamle og nye mopeder.

Jeg kaller de to ulike kjøretøy!
Marvil
MarvilInnlegg: 1773
18.06.03 01:36
Nå er det vel slik her i Norge at man plomberer Furia og RMX +++++..?
ChevyTruck
21.06.03 21:20
Ja Marvil, endelig en som forstår! Furia,RMX...mm er faktisk laget for 80-90 km/h, men de er plombert ned før de tas inn i Norge, så de ER faktisk LAGET for denne hastigheten, i motsetning til gamle mopeder.
Man kan ikke påstå at bremser ikke er laget for hastigheter høyere enn 45 km/h, når min RMX dro en stoppie i 70 km/h!!!
(Var vel jeg som dro en stoppie med min RMX da men...)

___ChevyTruck___
TeamOpel
TeamOpelInnlegg: 111
22.06.03 21:11
hva med sykkel da? Jeg har en normal trøsykkel uten noe annen fjæring enn lufta i dekkene. Jeg har hatt 75km/t på denne. Kan jeg bli tatt for å sykle for fort?!?
ChevyTruck
22.06.03 22:09
Ja du kan faktisk det.....tro det eller ei...
Men tror det er lite praktisert å gi bot for det...

___ChevyTruck___
mcfan
mcfanInnlegg: 36
13.07.03 21:54

Både ja og nei.
moped fører i norge for alt for liten opp lering og det er synd.
Jeg kjører selv og de første månedene kommer du opp i situasjoner som du ikker er blitt kjent med.
Men hvis du drar en tur til Frankrike selger de noe som heter MT 7, disse er
helt make til MT 5, men har 70ccm. Disse går i 110-120 og de holder lenge med tanke på bremser og dempere, så du har nokk litt feil.
Panazonic
PanazonicInnlegg: 17
14.07.03 01:49
En peugeot speedfight 2 kan nå over 90km/h. når den ikke er plombert... Bremser og dempere samt dekk er beregnet på denne hastigheten. Å kjøre moped i 90km/h er ikke ubehagelig med de nye mopedene.
tommyh
tommyhInnlegg: 224
14.07.03 17:55
Jeg har kjørt X-antall Speedfight 2 og ingen av dem har nådd den hastigheten du slenger fra deg............. det vanlige er ca 75 km/t. PS En av de vanligste feilene på denne modellen er at demperen bak punkterer og da får du en trampoline som gjør 75 km/t.........
zzlange
zzlangeInnlegg: 237
14.07.03 20:52
tja, hvem tar feil,,,en mt50, og mb50 er jo egentlig 80cc i utlandet, eller var,,dette er jo hauggamle mopeder, og de er garantert lagd kjøre fortere enn 50km/t. Hadde du kjørt en sånn, hadde du visst det.At disse mopedene kunne gå fortere med trimsett, og holde seg på veien vet jeg,,men, det er jo gudbedre snart 20 år siden,,

zzlangepower tzzzzzzz
mcfan
14.07.03 22:50
Seffers vet jeg at en MT 5 kan gå fortere med trimmset. Leste et eller annet sted at 96% av de som kjører moped trimmer de, eller får de trimmet. Mopeder har ingen problemer med å ligge i over 50km/t hvis de kunne det for 20 år siden.
mcfan
14.07.03 22:51
Ingen moped/motorsykkel merker lager mopedene sine med tanke på at de skal bli plombert ned til 45km/t.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg