Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er Goldwing motorsykkel?

NYTT TEMA
zzlange
zzlangeInnlegg: 237
29.04.04 23:46
Er den det?
Motorsykkel med sidebagger store som telt og toppbag som en liten grillhytte?
Revers på motorsykkel?
Stereo anlegg og antenner?
En lite tilhenger på slep?
Hvorfor kjøper ikke Goldwing eierene en bitteliten bil istedet?

Spør meg og jeg sier nei, hva mener folket?

ZZzzz
hotrodder
hotrodderInnlegg: 1892
30.04.04 08:55
Kunne aldri tenkt med en GW, men jeg har utprget respekt for andres smak og mening, noe MC-miljøet også smykker seg med til tider.

Etter noen år i miljøet blir de fleste lei av gamle vitser om GW som buss, HD som penisforlenger. R-sykler som majonestuber osv osv.

Istede finner mange interesse av å lære mer om "de andres sykler". Får smarte ferietips fra GW eiere, bygger om syklene med bedre bremser fra R-sykler, henter tips om smakfulle ombygginger fra HD choppere, lærer seg å sy sidevesker av veterangutta osv osv.

Meningspoliti er det nok av ellers i samfunnet. Prøv en GW, davel! Kanskje trives du bedre bak styret en du vil innrømme!
maxg
maxgInnlegg: 6636
30.04.04 10:29
Goldwing er en MC.
Den passer ikke til mitt bruk, reiser sjelden/aldri på treff og bor i telt og
kommer nok ikke til å kjøpe en.
Hvis den "faller" av støtta kan de lett bli skader for mange tusen.
Jeg syntes den er alt for stor til å ha det "moro" med, men må innrømme at jeg gjerne skulle hatt en når jeg kjører på motorveien hjem fra Tyrigrava kl.2200 uten kåpe m/halvhjelm og det begynner å regne......

Den siste utgaven m/1800 motor tror jeg med rett sjåfør kan overraske mange
med antatt raskerer sykler.
turtall
turtallInnlegg: 680
30.04.04 10:54
Har hørt betegnelen rullestol.
Elektrojet
ElektrojetInnlegg: 23495
30.04.04 11:55
Er den det?

ja

- secret acent man
hotrodder
30.04.04 12:00
turtall skrev:
Har hørt betegnelen rullestol.

Du har nok bare hørt feil. Rullestol er det kjøretøyet endel mororsyklister ender opp med.

Ganske dristig gjort egentlig. At motorsyklister spøker med rullestol.......

Hvorfor ikke ta den helt ut og kalle GW for likkiste? Blir jo troll i ord det også for endel i løpet av sommeren.
turtall
turtallInnlegg: 680
30.04.04 12:42

Den ublide skjebne du skisserer er nok ikke GW eiere mest utsatt for. Disse doningene blir jo fremført med verdighet og stil. Men felles for alle motorsyklister er at vi kan ikke verne oss like godt som bilister mot andres uvettige kjøring.
Så er det bare å håpe at det ikke går troll i ord
zzlange
30.04.04 14:58
Se der, litt action, jeg mener jo den er for tung og svær, men jeg respekterer jo at folk kjører den! Selv om jeg lurer på nytteverdien.

Jeg hater jo HD, men nå går jeg en hard tid i møte, mine to samboere som jeg leier hos har kjøpt seg trimmede sportstere, en hver ,grusomt, jeg snubler i HD kjøreklær, må pakke vekk HD motoroljer, og sklir i HD motorolje flekker overalt, kan ikke disse bedrevitende amerikanere lage en motor som er tett?
Er jo et guds under de kom seg til månen spør du meg!

ZZzz
zzlange
30.04.04 15:02
Meningspoliti er det nok av ellers i samfunnet. Prøv en GW, davel! Kanskje trives du bedre bak styret en du vil innrømme

Hehe, skal ha meninger, tenk hvor kjedelig uten da!
Men sitte meg på en Goldwing? Njet, heller la øyeeplene bli hakket ut av nabolagets utallige kråker!

ZZzz
hotrodder
30.04.04 15:24
Velbekomme.
Sinka
SinkaInnlegg: 622
30.04.04 15:43
Så en enda råere sykkel her om dagen.. Enorm HD chopper med tilhenger.. Og hva var tilhengeren annet en en liten ramme med to hjul der den enorme tønna med Aass øl kunne hvile på.. Det er barskt det!
zzlange
30.04.04 15:45
Nytteverdi altså, det er noe annet.
Og det ølet er jo godt og mener jeg.

ZZzz
hotrodder
30.04.04 22:42
Jeg har heller ikke særlig sansen for GW, slev om jeg mener det ER en MC.
Heller mer mot V-max, som jeg hadde i 8 år. Eller en Harley Sportster 1200, eller en Buell.
zzlange
30.04.04 22:54
Oki, nå står det altså en V Max her, to trimmede sportsere, og min, en Honda Dominator 650, Ymse utvalg.
V Max en er tilsalgs forøvrig, kompisen skal skille seg med den og kun ha sportseren, uforståelig for meg, men men.
Han har kjøpt seg MYE mekking og problemer. Stakkars jævelen.

ZZzz
Krypton3
Krypton3Innlegg: 273
04.05.04 19:36
Hehe, GW er bil uten dører ;)
zzlange
04.05.04 21:16
Hadde du kunne fått dører til den så ta deg fanden på at de hadde montert de på!!!

ZZzz
eddard
eddardInnlegg: 14530
07.05.04 22:43
Kunne ikke tenkt meg en GW. Men den er ikke som en liten bil, fordi den akselererer til 100 på ca 4 sek, og dessuten koster like mye som en vanlig familiebil.

Har aldri prøvd en, men hører skeptikere har blitt positivt overrasket.

Synes selv det er for mye fordommer mot syklene de andre kjører. La nå folk kjøre det de vil...
zzlange
08.05.04 17:22
jepp, la folk kjøre hva de vil, men ikke ta sammenligningen for bokstavelig da, når du nå trekker fram pris osv,,,
Uansett er en Goldwing for meg noe komplett ubrukelig på to hjul, og den meningen har jeg uten at det er en fordom.

ZZzz
Satyrkid
SatyrkidInnlegg: 31399
08.05.04 17:23
Vil definere Goldwingen som en Motorsykkel så absolutt...

Men klart, den står jo i en særstilling blant motorsykler..

'I'm just a sweet transvestite from Transexual Transylvania"
Dr. Frank N. Further
Isbryter
IsbryterInnlegg: 1537
11.05.04 20:02
GW-eiere er MC-folkets svar på trailersjafører.
McBMW
McBMWInnlegg: 1514
12.05.04 10:09
Si hva dere vil, men det er ikke til å komme unna at det er meget behagelig å kjøre Gold Wing. Og hva er galt med det?

Har for øvrig hatt to Gold Winger, har nå en BMW K1200 LT. Trives med å ha radio, cruisekontroll, varme i setet og håndtak etc. Tro meg, når det bare så vidt er over frysepunktet, er det MANGE r-kjørere som misunner meg det å være varm når jeg kommer frem. Her oppe i nord er vi normalt ikke plaget med de helt store temperaturene vår og høst...

Og etter turen kan vi jo ta oss
Ein grosses bier, bitte!
Demonish
DemonishInnlegg: 22
08.07.04 20:12
Joa, det er en MC, enig i det. Men tviler sterk på at du får samme følelsen av å kjøre en GW en å kjøre en chopper som såvidt har frontlykt og bremselys. Ville helt klart helst hatt det siste.
ingar.aa
ingar.aaInnlegg: 1
04.10.16 18:52

For den som ikke har prøvd en Goldwing så vil jeg absolutt anbefale en prøvetur - i alle fall så lenge at man ikke på forhånd har bestemt seg for hvilket inntrykk man skal sitte igjen med - det er ikke alltid så lett å innrømme at man har tatt feil... :)  Jeg hadde i utgangspunktet til dels store fordommer og hadde gjort meg opp min mening om hvordan disse var å kjøre, men så feil man kan ta!  Jeg ble meget imponert over kjøreegenskapene og hvor utrolig lettkjørte og komfortable de er. Så da ble det etterhvert handel og det ble også lett å få med kona på tur! Nå fikk jeg en helt annen opplevelse av det å nyte motorsykkelturer - både på lengre og korte turer. Har gjennom et langt mc-liv for det meste kjørt div R sykler (og noen sports-tourer), men etter å ha hatt noen timer på Goldwing, så forstår jeg nå hva det vil si å kjøre på første klasse! :)

Klikk for å gå tilbake til toppen