Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva koster ett leca hus ferdig oppsatt

NYTT TEMA
Leif38
Leif38Innlegg: 835
28.10.07 00:30

Hva koster ett leca hus ferdig oppsatt , eks rør og elektrikker arbeid

2 Etasjer Ca 195 m2 pluss dobbel garasje 45m2 med kontor over 30m2.
Ingen grunmur, bare ring mur.

Milkyman
MilkymanInnlegg: 9518
28.10.07 17:04
Hei du kan kontakte teglhus AS for innhentning av tilbud
http://teglhus.no/index.php?menuid=11&expand=11

Men jeg vil tro at det koster det samme som et trehus på den størrelse. Klart det nok ikke kan konkurerre mot standard ferdighus men mot akitekttegnet hus kan det koste opp i mot 20-30 % mer

Har du tenkt tanken på rent Mursteins hus..

http://randerstegl.dk/
Milkyman
28.10.07 17:09
Med tanken på hva leca/murstein veier bør du tenke på et ordentlig og solidt fundament.

Selv har jeg ofte set skader i forbindelse med ukorrekt fundering av murhus.

Disse nye typer hus "plate på mark" har oftes den ulempe at husets vekt står på en tynn betongplate på 7-9 cm og skader i forbindelse med dette ses som sprekker diagonalt på betongplata. Surt hvis man har vannbåren varme liggende i gulvet.

Leif38
Leif38Innlegg: 835
29.10.07 21:26
Ett rent mursteins hus koster mye i Norge. Skal du ha håndverkere til å gjøre alt.

Med såkalte element hus, kan også teglsten belegges. Men da bør man bruke håndverkere fra øst Europa.

Stine
StineInnlegg: 13128
30.10.07 12:43
Jeg var i kontakt med Teglhus, og de sa at deres priser startet på 3 mill.. inkl alt..
Så da hoppet vi over de...
Milkyman
31.10.07 15:59
Stine skrev:
Jeg var i kontakt med Teglhus, og de sa at deres priser startet på 3 mill.. inkl alt..
Så da hoppet vi over de...

Men lille stine da..

Du får jo også et mye bedre inneklima enn vanlig mennesker.

Burde ikke være lov å bo i disse "Plastposer"

Men vi kan jo snakkes sammen den dag du får astma eller allergi. For da får du bruk for å bo i et sundt hus uten all den plasten.

Problemet i dag er at folk skal ofte ha alt for store huse og det er klart Murhus er 20-30% dyrere enn vanlig trehus. Du må ikke samligne med ferdighustyper for da kan ikke et murhus hamle opp med prisen.

Men på arkitekttegnet hus kan man nesten samligne prisen.

Det er nesten så jeg fristes til å tilbyde min hjelp til dere.
solitude
solitudeInnlegg: 4227
31.10.07 18:25
Milkyman skrev:
>Problemet i dag er at folk skal ofte ha alt for store huse

Hjelpe meg.. hva er et "for stort hus"?

Personligt trenger jeg et 40m2 ekstra rom for hjemmekino og helst et til i samme størrelse for biljard/spil/bar rom - og selvfølgelig et kontor, to ekstra rom hvis der skulle bli bluk for det, osv.. plus det vanlige. Alt under 250 m2 ser jeg som alt for lite for meg iallfall.

Ikke alle syns det er kult å bo i en leilighet på størrelse med et klesskap.
Stine
StineInnlegg: 13128
01.11.07 08:58
Joda, skjønner at det er dyrere, men 3 mill er smertegrensen vår.. evnt 3,2(hvis banken sier ja)

Så da blir det vanlig trehus levert av Hellvikhus, ca 260 kvadrat bruksareal..(inkl. dobbelgarasje) ( hvis banken sier ja)
Yaken
YakenInnlegg: 198
06.12.07 22:37
Hva med å vurdere et hus i Siporex? Fantastisk matriale:-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg