Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Vil advare mot samlerhuset

[ Trådet ] NYTT TEMA
trdzk
trdzkInnlegg: 10
12.04.10 09:47

Jeg har kjøpt endel mynter av en mynthandler som heter samlerhuset. Jeg vil advare mot Samlerhuset og fraråde å handle av dem. De sender fancy reklamer og ut fra reklamene tror man at det er gode kjøp og det er veldig eksklusivt at akkurat du får mulighet til å kjøpe akkurat disse myntene. FAKTUM ER AT MAN KAN KJØPE DE SAMME MYNTENE TIL 1/3 AV PRISEN ANDRE STEDER!!! Det hele er rent lureri og de direkte lyver i reklamene. Gjør et søk på google så skjønner dere hva jeg mener.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 8447
12.04.10 23:29

Mer info. kommer i morgen.

Men Samlerhuset er Norges største bløff. De selger stort sett (som nevnt fra trådstarter) ting til 300 kroner som man kan kjøpe ett annet sted til 100 kroner.

De har også bevist en tilnæring ifht. eldre. ALLE bør sjekke foreldre, besteforeldre, og resten av familien og sterkt advare de mot samlerhuset.

Spartana
SpartanaInnlegg: 3242
14.04.10 18:56

Og de stopper ALDRI å sende reklame selv om det er tiår siden man kjøpte noe som helst der.

lobotomisten
lobotomistenInnlegg: 8055
14.04.10 20:29

Sier vel seg selv, at stasj du kan kjøpe som lager vare i fra en postordrekatalog, ikke akkurat har alt for stor verdi...

Litt som "limited edition" biler...

Pacha2002
Pacha2002Innlegg: 931
14.04.10 20:34

Dette selskapet har det blitt advart mot i Kapital i flere nummer. Er nok korrekt med at markedsverdien ligger på ca 1/3 av det produktet blir solgt for.

Pacha

trdzk
19.04.10 11:38

Det er også sånn at man "plutselig" står på abbonementslister og mottar de overprisede myntene i abbonement (en per måned) uten at man ønsker det eller spør om det. Skal man melde seg av dette tullet vil man alltid motta neste forsendelse. Man får også ting man ikke har bestilt. Det virker som om de spekulerer i at folk ikke klarer å sende ting i retur. Jeg har virkelig bare dårlige erfaringer med dette firmaet.

(Innlegget ble redigert 19.04.10 11:39)

Litotes
LitotesInnlegg: 28416
21.04.10 12:27
Pacha2002: Dette selskapet har det blitt advart mot i Kapital i flere nummer. Er nok korrekt med at markedsverdien ligger på ca 1/3 av det produktet blir solgt for.

Mer eller mindre.

For myntene de selger kan du gjerne få 1/3 av prisen om du selger dem videre. For medaljene er det oftere 1/10. Hvis noen lurer på forskjellen så har mynter valør (f.eks. 50 kroner) mens medaljer ikke har det.

Samlerhuset selv vil gjerne omtale alt som mynter siden de selger bedre - så en kan ikke se på hva de kaller produktene sine. De villeder fryktelig i markedsføringen sin og juger så det renner de gangene de føler at villedning simpelthen ikke er nok.

eagle56
eagle56Innlegg: 947
21.04.10 13:51

Tydelig samme oppfatning som jeg selv har.

Min far på nærmere 90 er kommet inn i "systemet" her, en vanligvis nøkternt mann har nå shoppet mynt og medaljer for et solid beløp siste årene. Han er blitt overbevist om at han er en priviligert VIP kunde som får muligheten før alle andre osv osv. Vel, jeg er skeptisk av natur når selveste " mor Teresa " eller en annen god sjel vil dele med deg.................ingenting er gratis eller billig !

Han blir nedrent av tilbud med "gratis en flott monter til din samling ", en stofftrukket pappeske til 2 kroner laget i Gud vet hvor. Nå er det 2 verdenskrig og frigjøring som er på gang. Jeg har prøvd å stoppe dette, men det er lettere å bli frisk av H I V enn å stoppe denne gjengen. Men gubben er myndig og per definisjon oppegående og hva f...gjør en da ?

Finnes det et seriøst sted å henvende seg for å sjekke den virkelige verdien ? Har noen link til artikler etc., dette må bli stoppet.

Vel, ikke helt det samme, men også proffe pengeinnsamlere har lagt sin elsk på gamlingen. Det ringes daglig av alt mulig rart, kan de stå i noen forbindelse ? Jeg hjelper han med litt forskjellig og ser tusenlappene flagre til diverse formål. Han kunne egentlig droppe å ta telefonen og sende penger.

Mer effektivt å hive pengene rett i do og trekke ned.

trdzk
22.04.10 08:59
eagle56: Finnes det et seriøst sted å henvende seg for å sjekke den virkelige verdien ? Har noen link til artikler etc., dette må bli stoppet.

Det er et ganske bra diskusjonsforum om mynter på nettet jeg kom over for ikke så lenge siden. Det virker som mange av de som deltar der har veldig god kunnskap om mynter og verdiene på dem. Hvis det er noe man lurer på verdien av vi de gi ganske gode svar. Samlerhuset får ganske bra gjennomgå der.

http://www.samlerforum.no/viewforum.php?f=6

Ellers så finnes det ganske mange artikler om dem på nettet.

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article368926.ece

http://www.pfu.no/case.php?id=1603

http://www.numismatikeren.com/litteratur/gee_samlerhuset001.htm

http://www.frankering.com/forum/topic/show?id=1989572%3ATopic%3A4481

(Innlegget ble redigert 22.04.10 09:02)

trdzk
10.05.10 14:27

Jeg snakket i går med en kamerat. Bestefaren hadde brukt OVER 100.000 på ting fra samlerhuset. Verdien var UNDER 20.000! Unge oppegående mennesker bør sjekke foreldre og besteforeldre, og stoppe de hvis de kjøper ting derifra. Markedsføringen er veldig rettet mot eldre og det er som regel eldre som går på limpinnen.

trdzk
25.06.10 14:27
VivaLV: Mer info. kommer i morgen. Men Samlerhuset er Norges største bløff. De selger stort sett (som nevnt fra trådstarter) ting til 300 kroner som man kan kjøpe ett annet sted til 100 kroner. De har også bevist en tilnæring ifht. eldre. ALLE bør sjekke foreldre, besteforeldre, og resten av familien og sterkt advare de mot samlerhuset.

Hadde du mer info?

VivaLV
VivaLVInnlegg: 8447
25.06.10 15:15

Hei igjen.

Jeg er otså på samlerforum. Har vel forøvrig ikke mer informasjon enn det som ligger ute der.

Det er nå også lagt ut en artikkel på Store Norske Leksikon (SNL). Samlerhuset har nå leid inn egen pr-konsulent som bruker alle triks som finnes for å forsøke å få god omtale av Samlerhuset først på søkesidene og dårlig omtale lengre ned.

Hvis noen skulle være itvil om de skal kjøpe av Samlerhuset. Så er konklusjonen fremdeles:

STYR LANGT UNNA

Det man kjøper derfra kan man som hovedregel få 20-50% igjen når man videre selger det.

ALLE burde snakke med foreldre, besteforeldre, tanter og onkler og spørre om de har produkter fra Samlerhuset.

Har de kjøpt for noen hundrelapper, tusenlapper så er det nok ikke det store problemet og da kan de sikkert fortsette med det hvis de har glede av det.

Men det finnes flere eksempler på de som har kjøpt for både 10.000 og 100.000 og kanskje også mer som forsøker å bli kvitt disse samlingene og får en brøkdel av prisen.

Har ikke direkte link her og nå. Men søk opp eldre auksjoner på Skanfil.no så får man mange eksempler (krever litt kjennskap for å få de frem og skjønne eksemplene), samt at man kan jo også sjekke finn.no så ser man at det er endel som har store samlinger de skal selge.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg