Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elcon bil lån

NYTT TEMA
SexySue
SexySueInnlegg: 199
10.05.10 03:03

Vurderer ta opp lån i Elcon for å kjøpe meg bil.. veldig uerfaren når det kommer til lån, og man hører jo mye skummelt om sånne type lån .. men noen som har vært borti dette firma, elr evnt har andre gode tips til en førstegangs låne kunde på nett ?  setter stor pris på råd  :) 

WastedYears3
WastedYears3Innlegg: 2544
10.05.10 03:16

Blir jo ganske dyrt tilslutt. Spørs jo hvilken rente du får og hvor mye penger du har selv til bilen. Uten om det så funker det vel fin fint. Elcon burde jo være seriøse. Skal du ha helt ny bil eller litt eldre bil? Tar vel en stund fra du begynner å betale til bilen er verdt mer enn gjenstående lån også. Så hvis du ikke planlegger å ha bilen så lenge så blir det jo litt dumt å selge en bil som er verdt mindre enn det du skylder.

SexySue
10.05.10 22:38
WastedYears3: Blir jo ganske dyrt tilslutt. Spørs jo hvilken rente du får og hvor mye penger du har selv til bilen. Uten om det så funker det vel fin fint. Elcon burde jo være seriøse. Skal du ha helt ny bil eller litt eldre bil? Tar vel en stund fra du begynner å betale til bilen er verdt mer enn gjenstående lån også. Så hvis du ikke planlegger å ha bilen så lenge så blir det jo litt dumt å selge en bil som er verdt mindre enn det du skylder.

Det er en bil jeg har leaset i noen år nå , som jeg skal kjøpe ut . Har ca halvparten av summen nå.. vet det jo blir en del dyrere med sånt lån, men tror det er dumt og ikke kjøpe ut bilen..  

Har jo lyst til og beholde bilen i flere år, og den er jo verdt mer enn hva jeg blir skylden...

WastedYears3
WastedYears3Innlegg: 2544
10.05.10 23:36

Ja da er det vel ikke så mye å lure på ;) Hvis du vet du klarer de månedtlige avdragene så er det jo ikke noe stress ;)

SexySue
11.05.10 01:49
WastedYears3: Ja da er det vel ikke så mye å lure på ;) Hvis du vet du klarer de månedtlige avdragene så er det jo ikke noe stress ;)

Nei, det er kanskje ikke det .. ;)   bare hørt så mange historier om sånne type lån... men får vel ta sjansen ... Takk for svar :) 

maxg
maxgInnlegg: 6255
12.05.10 11:23

Veit ikke om det er mulig men hvis du kan så prøv å lås renten, ihvertfall om du får et godt introduksjons tilbud.

Jeg hadde billån i Elcon en periode. Min erfaring er at man får et "kjempetilbud" når man signerer. Men iløpet av 2-3 mnd kommer 4-5 brev:" ...om at man pga , av markedet ser seg nødt til å øke renten etc.etc.".

Så det som i utg.pkt var en ok rente plutselig ble 3-4% høyere. Et klassisk lokketilbud. Man er ikke ny kunde lenge , for å si det slik.

Får du et godt tilbud på lånerente så få det skriftlig hvor lenge renta skal holdes på samme nivå, hvis mulig. Det er mange som tilbyr lån så sjekk nøye hvilke tilbud som finnes for HELE låneperioden, ikke bare renta i signeringstidspuktet.

Veit ikke om det hjelper men det er min erfaring.

SexySue
12.05.10 20:31
maxg: Veit ikke om det er mulig men hvis du kan så prøv å lås renten, ihvertfall om du får et godt introduksjons tilbud. Jeg hadde billån i Elcon en periode. Min erfaring er at man får et "kjempetilbud" når man signerer. Men iløpet av 2-3 mnd kommer 4-5 brev:" ...om at man pga , av markedet ser seg nødt til å øke renten etc.etc.". Så det som i utg.pkt var en ok rente plutselig ble 3-4% høyere. Et klassisk lokketilbud. Man er ikke ny kunde lenge , for å si det slik. Får du et godt tilbud på lånerente så få det skriftlig hvor lenge renta skal holdes på samme nivå, hvis mulig. Det er mange som tilbyr lån så sjekk nøye hvilke tilbud som finnes for HELE låneperioden, ikke bare renta i signeringstidspuktet. Veit ikke om det hjelper men det er min erfaring.

ja, er vel noe sånn man er redd for .. men det var et godt tips, skal sjekke det .. takk :) 

drillern
drillernInnlegg: 6430
13.05.10 02:57
SexySue: ja, er vel noe sånn man er redd for .. men det var et godt tips, skal sjekke det .. takk :) 

Du bør vel prøve flere banker hvor du får beste tilbudet?

SexySue
13.05.10 17:17
drillern: Du bør vel prøve flere banker hvor du får beste tilbudet?

ja, må jo det .. men utfra lettere research virker det som elcon har hatt det beste, men må nok gå litt grundigere til verks før jeg bestemmer meg 

KranJan
KranJanInnlegg: 1364
13.05.10 21:12
SexySue: ja, må jo det .. men utfra lettere research virker det som elcon har hatt det beste, men må nok gå litt grundigere til verks før jeg bestemmer meg 

Hei sexy.

Du kan sjekke her Finansportalen.no.

Du fyller ut tallene som representerer deg. Så anbefaler dem hva som er best.

Jeg veit ikke om tjenestetorget.no kan være noe å sjekke. veit ikke om dem viser bil lån.

Bankene vil som regel kreve at du skal ha kasko på bilen som dem da tar pant i.

SexySue
13.05.10 23:09
KranJan: Du kan sjekke her Finansportalen.no.

Ah så flott ..  Tusen takk :) 

KranJan
KranJanInnlegg: 1364
14.05.10 15:40
SexySue: Ah så flott ..  Tusen takk :) 

Bare hyggelig :)

Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
19.05.10 17:07

Det kan være lurt å holde seg unna GE money finans også. Når jeg lånte penger der for noen år siden så klarte de å presse renta opp med over 100% på 3 år. Den passerte 11,5% før jeg nedbetalte lånet.

Basert på min erfaring, tror jeg rett og slett at endel bilfinansieringorganisasjoner er helt rå når det gjelder å uttnytte potensialet i billån. De tyner kundene sine med raskt øke renten i låneperioden fordi de vet at kundene svært sjeldent klager.

(Innlegget ble redigert 19.05.10 17:07)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg