Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

beregne månedlig rente på huslån

NYTT TEMA
teebeez
teebeezInnlegg: 2
02.06.13 21:00

Heisann, 

jeg har laget meg et rengeark i excel der jeg har full oversikt over mitt lån hos DNB, men nå skal jeg skifte til Gjensidige for å få billiger rente, og da fungerer ikke formelen jeg bruker lenger. Jeg har annuitetslån begge plasser.

Formelen jeg bruker for å beregne renten er: restgjeld * nominell rente * dager i måneden / dager i året. denne stemmer fint overens med oversikten jeg har hos DNB.

Noen som vet hvorfor denne ikke fungerer på Gjensidige?

(Innlegget ble redigert 02.06.13 21:00)

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 2389
03.06.13 10:30
teebeez: Heisann,    jeg har laget meg et rengeark i excel der jeg har full oversikt over mitt lån hos DNB, men nå skal jeg skifte til Gjensidige for å få billiger rente, og da fungerer ikke formelen jeg bruker lenger. Jeg har annuitetslån begge plasser. Formelen jeg bruker for å beregne renten er: restgjeld * nominell rente * dager i måneden / dager i året. denne stemmer fint overens med oversikten jeg har hos DNB.   Noen som vet hvorfor denne ikke fungerer på Gjensidige?

Jeg vil tro at du bare skal endre rentefoten, så hvis det ikke fungerer da er det noe feil med formelen.

Annuitetslån kan vel være noe komplekst å regne ut. Gjensidige har helt sikkert en kalkulator på sine sider, du kan jo høre med dem om du kan få tilsendt formelen de bruker?

Komunista
KomunistaInnlegg: 5729
03.06.13 16:27
teebeez: Noen som vet hvorfor denne ikke fungerer på Gjensidige?

De baker inn et gebyr på NOK 50 (terminomkostninger)

Kan ha noe med saken å gjøre?

Sitat:

Boliglån 
Annuitetslån med 25 års løpetid. Lånebeløp på kr 2 mill., kr 1.5 mill. og kr 800 000, inntil 75 % av verdigrunnlag. Inkludert terminomkostning kr 50.

(Innlegget ble redigert 03.06.13 16:28)

teebeez
teebeezInnlegg: 2
06.06.13 11:03

ahh fant ut av det, var bare å bytte dager per måned\dager i året med 30\360 :D

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg