Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Finnes det billigere forbrukslån enn Lendo?

NYTT TEMA
fishworthy
fishworthyInnlegg: 13
18.12.15 15:54

Jeg har tenkt å søke et lite forbrukslån (ca. 10 000kr) for å dekke noen reparasjoner som må til for å få min bil EU-godkjent (ødelagt AC-radiator som leker ++) Jeg er klar over at slike lån har en høy rente og er dyre, men å ikke kunne bruke bilen er ikke et tema en gang, så det må bare ordnes. Skal klare å betale tilbake lånet i løpet av en 3-4 måneder også.

Jeg har undersøkt litt i forskjellige banker og sammenligningsider og i følge forbrukslånpådagen.com så er Lendo det billigste forbrukslånet man kan søke. Er det noen som vet om dette stemmer? Finnes det eventuellt andre banker som har billigere forbrukslån?

Vil nødig bruke mer penger en absolutt nødvendig på renter og gebyrer, så er på utkikk etter det billigste forbrukslånet tilgjengelig. Om noen har noen tips så hører jeg gjerne fra deg. :-)

runenoreg
runenoregInnlegg: 13045
18.12.15 17:36

Lendo gir ikke ut lån. Lendo henter tilbud fra flere banker så du kan velge det billigste. 

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 4048
18.12.15 19:32

Du har ikke et annet lån du kan bake det inn i, da?

Ellers kan man jo få rentefri periode opptil 60 dager på kredittkort, så det er jo også en mulighet.

franzsigel
franzsigelInnlegg: 14763
19.12.15 01:09

Spør arbeidsgiver om lån eller forskudd på feriepengene...

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4003
19.12.15 01:15

Ta bussen. Det er det mest lønnsomme alternativet i din situasjon. Jeg mener, hallo, om du må låne for å betale en reparasjon til 10 000 så har du ikke råd til å ha bil.

maj
majInnlegg: 9
19.12.15 12:09

Axo Finans samarbeider med e tpar banker som yter lån i form av kreditt (altså ingen fastsatt nedbetalingstid) og når du ikke trenger mer enn 10.000 kroner kan det være en fordel. Bankene jeg tenker på er Komplett Bank og DNB.

https://www.axofinans.no/billig-forbrukslån

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3069
21.12.15 09:05

Hvis du klarer å nedbetale på 3-4 måneder kan jo et standard kredittkort muligens være et greit alternativ. Et forbrukslån har vel noen utgifter ifm. tinglysning/etableringsgebyr som blir ganske betydelig på så lave beløp?

fishworthy
fishworthyInnlegg: 13
21.12.15 14:13

Takk for alle tilbakemeldinger!

Har tenkt litt på saken og har valgt å følge rådet til RogerMaar og Palimpsest og tar utgiften på et kredittkort jeg har.

Tror det blir både det billigste og enkleste alternativet.

(Innlegget ble redigert 21.12.15 14:14)

gege
gegeInnlegg: 1
21.11.16 19:22

Synes også det er vanskelig å vurdere dette... Jeg har brukt pengeinfo.no når jeg skal sammenligne lån og kredittkort, for å få en god oversikt over hva ulike alternativer vil koste.. Det er jo mange slike sammenligningssider der ute, og mange som gir gode råd om hva som lønner seg. 

franzsigel
franzsigelInnlegg: 14763
21.11.16 20:09

Eller kanskje du bare er ute og reklamerer for siden din, siden du bruker ditt aller første innlegg til å trekke fram en årgammel tråd for å kunne poste linken din. 

Er forresten brudd på VGD's retningslinjer også det...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg