Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nordax - seriøse?

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 13245
18.10.16 19:29

Jeg leser at Nordax er blant de beste på innskuddsrente.  Spørsmålet er - hvor seriøse er Nordax?  Erfaringer?

Å lete etter god rente er helt nødvendig om man har noe av kapitalen i innskudd.  Derfor vurderer jeg å flytte noe penger til Nordax.

petterG
petterGInnlegg: 9178
18.10.16 23:15

Komplett bank har samme rentebetingelser, men ingen begrensninger på antall uttak.

TomPadang
19.10.16 23:08

Nordax har 2%, Komplett har 1,8 (=effektiv, da er rentefot lavere).  Fra før har jeg 1,85 rentefot.  

Det med antall uttak har ikke noe å si.  Jeg skal ikke ta ut noe.

Men spørsmålet er om Nordax er til å stole på.

PowerRanger
PowerRangerInnlegg: 576
21.10.16 22:26

Jeg har brukt dem i flere år. Helt seriøse, men tungvint å ta ut penger. Dessverre er renten hos dem også blitt veldig lav, selv om den er bedre enn hva man kan få hos andre.

TomPadang
24.10.16 10:40

De har ikke engang nettbank som man kan følge med på kontoen i.  Det er jo håpløst. Og de bekrefter innskudd pr postbrev....  Slå den....

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 31
29.10.16 19:53

Du har ikke vurdert å spare i index fond? De er jo veldig likvide og det er ingen stress ved å ta ut pengene dine på dagen om du skulle ha behov for de. Du vil jo tape penger mot inflasjon med de lave rentene som bankene tilbyr deg i dag.

TomPadang
29.10.16 22:10
AccountsReceivable: Du har ikke vurdert å spare i index fond? De er jo veldig likvide og det er ingen stress ved å ta ut pengene dine på dagen om du skulle ha behov for de. Du vil jo tape penger mot inflasjon med de lave rentene som bankene tilbyr deg i dag

Jeg er godt nok dekket mht. fond.  Det er bankinnskuddene jeg er på jakt etter gode plasseringer på.  

Jeg har ikke behov for å dra ut penger fra investeringer.

AccountsReceivable
30.10.16 00:13
TomPadang: Jeg er godt nok dekket mht. fond.  Det er bankinnskuddene jeg er på jakt etter gode plasseringer på.   Jeg har ikke behov for å dra ut penger fra investeringer.

Du blir nok ikke svindlet, de er jo under tilsyn av Finansinspektionen og dekket av innsettingsgarantien i sverige. Men som du selv nevner opererer de jo ganske gammeldags, uten nettbank og med postbrev. Har dessverre ingen erfaring fra Nordax personling.

Regner med du har sjekket alternativene på egenhånd, men her er en god oversikt du kan bruke, du får jo som regel en litt bedre avtale om du velger en konto med noe begrensinger (siden du nevner du ikke ønsker å ta ut noe) https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/

(Innlegget ble redigert 30.10.16 00:14)

TomPadang
30.10.16 18:11

Jeg sjekker selvsagt finansportalen.no og andre interessante opplysninger.  Det ser ut til å være vanskelig å finne noen norske banker e.a. som gir mer enn 1,85 på langtidssparing.  Nordax er for gammeldags.  De bør da kunne ha en basic innloggingsside med kontoopplysninger.  Santander er flink, der.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 14960
30.10.16 23:22
TomPadang: Jeg sjekker selvsagt finansportalen.no og andre interessante opplysninger.

Hva med Bluestep Finans. De tilbyr opp til 2,37 % eff med binding på 7 år, og er medlem av sikringsfondet.

(Innlegget ble redigert 30.10.16 23:22)

AccountsReceivable
31.10.16 01:31
TomPadang: Santander er flink, der.

Jobbet faktisk i Santander for noen år tilbake, husker de fleste kundene var veldig fornøyde der. Santander har vel 1,85% eff i disse dager, nå vet jeg ikke hvor mye det er snakk om at du ønsker å skyte inn men det er jo mulig å ringe for å forhandle seg til bedre renter enn det de har standard tilbud (alt kommer an på hvor mye du setter inn og om du er villig til å binde deg). 

TomPadang
31.10.16 11:00
nometalhorse: Hva med Bluestep Finans. De tilbyr opp til 2,37 % eff med binding på 7 år, og er medlem av sikringsfondet.

Har vurdert slike finansforetak.  Men jeg synes de er for lite fleksible mht. disposisjon.  Man vet aldri - kanskje kommer man over en drømmehytte på et drømmested - og da må veien være kort til å hanke tak i penger.  Hvis pengene er totalt låst, vil man jo måtte realisere andre steder eller ta opp lån i ventetiden.  

monterosa
monterosaInnlegg: 84
22.11.16 15:21

Nordax. Dumper postkassene fulle med tåpelige lånetilbud. Vanskelig å bli kvitt.

TomPadang
24.11.16 18:00

Javel.  Men her dreier det seg om å plassere innskudd.

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2061
24.11.16 18:08
nometalhorse: Hva med Bluestep Finans. De tilbyr opp til 2,37 % eff med binding på 7 år, og er medlem av sikringsfondet.

Her binder du pengene dine til negativ realavkastning i 7 år. Ikke særlig fristende spør du meg. Regner vi formueskatt på 0,8 % evt. 1,2% hvis de rødgrønne kameratene kommer til makten+ 3 % inflasjon og 28% kapitalskatt av rentene, så må du opp i minst 5 % rente på innskuddet for å ha positiv avkastning.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg