Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sende pakke til utlandet

NYTT TEMA
Lamozy
LamozyInnlegg: 1942
23.10.16 15:58

Hei. Skal sende en t-skjorte til USA, og ingenting mer, så det er en liten og lett pakke. Er det noe alternativ som er billigere enn Posten sine 289 kr?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7005
23.10.16 16:05

Kanskje du kan senda som brev?

Valdriss
ValdrissInnlegg: 7509
24.10.16 08:43
Lamozy: Hei. Skal sende en t-skjorte til USA, og ingenting mer, så det er en liten og lett pakke. Er det noe alternativ som er billigere enn Posten sine 289 kr?

Verre enn verst den prisen.
Jeg betaler kr.100.-/kg. for pakke til Kina, og du burde
vel ikke betale mer for noen hg?

En annen sak er at Posten Norge, tiltross for en blodpris,
helt fraskriver seg alt ansvar om pakken blir oedelagt eller
forsvinner.  Jeg opplevde det senest for noen mnd.siden.

Men noen annen maate aa sende paa enn med Posten er det
vel ikke lett aa finne, men lykke til.

Ps. jeg ser naa at det staar 5-6 dager for pakker, jeg har ventet
opptil 6 uker paa smaa 4-5 kg. pakker. Den siste io sommer saa ut
som den hadde vaert paa NATO-oevelse i Nord-Norge og blitt overkjoert
en en beltevogn paa 50 tonn.  Skriv fra Posten Kina fortalte at pakken
var i den  elendige tilstand da den ankom Chengdu, skaden hadde m.a.o.
skjedd i i Norge eller paa Schiphol.
Restene av innholdet var samlet i en plastsekk da pakken kom til Kina.

(Innlegget ble redigert 24.10.16 08:52)

lok1
lok1Innlegg: 3853
24.10.16 14:14
Valdriss: 5-6 dager

Jeg bestilte pakke fra Sør-Afrika for noen år siden. Pakken brukte 3 dager fra Sør-Afrika til Oslo, og 3 uker (!) fra Oslo til Bergen...

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
24.10.16 15:59
lok1: Jeg bestilte pakke fra Sør-Afrika for noen år siden. Pakken brukte 3 dager fra Sør-Afrika til Oslo, og 3 uker (!) fra Oslo til Bergen...

Lørdag, ankommet Oslo, sent fra Oslo til Lørenskog sortert og videresent, på en lørdag(!) ankom terminalen i Bergen mandagen og lå der i tre dager. og attpåtil var de så grei å bytte sporingsnummer slik at jeg måtte ta den ekstra turen ut jeg hadde ønsket å slippe da jeg omhyggelig sjekket sporingsappen...

Pakke sent fra Kina til Nederland byttet nummer i Nederland, nederlandsk post klarer å sende den feil til Frankrike (!) hvor den ligger en god ukes tid før den blir sent direkte med fly...

Pakke sent fra Kina til Frankfurt, plukket opp av tjekkisk post, sendt til Tjekkia, postet i Praha og så sendt til hit. 

DHL, har bare sporing til den når Frankfurt, så er det over, tok for lang tid så sendte dem en mail og fikk den før de svarte. Da visste de ikke at jeg hadde fått den...

Lurer ofte noe helt utrolig på hva som foregår...

-pusur

Poke
PokeInnlegg: 7552
24.10.16 16:44
Lamozy: Hei. Skal sende en t-skjorte til USA, og ingenting mer, så det er en liten og lett pakke. Er det noe alternativ som er billigere enn Posten sine 289 kr?

Jeg sendte en t-skjorte til USA som brevpost.

Porto kr. 65.-

(Innlegget ble redigert 24.10.16 16:45)

Lamozy
24.10.16 16:51
InnocentBystander: Kanskje du kan senda som brev?

Skal prøve dette når jeg drar på Posten etterpå.

Lamozy
24.10.16 16:54
Valdriss: Verre enn verst den prisen.
Jeg betaler kr.100.-/kg. for pakke til Kina, og du burde
vel ikke betale mer for noen hg? En annen sak er at Posten Norge, tiltross for en blodpris,
helt fraskriver seg alt ansvar om pakken blir oedelagt eller
forsvinner.  Jeg opplevde det senest for noen mnd.siden.
Men noen annen maate aa sende paa enn med Posten er det
vel ikke lett aa finne, men lykke til.

Hvis jeg leser riktig så er det kun til enkelte land i Europa de tilbyr sporing, så ikke USA altså. Kjøper blir vel neppe fornøyd for det.

startelver
startelverInnlegg: 37965
24.10.16 16:58

Posten Norge må være dyrest i verden. 

Her fra Thailand betaler jeg 50 kroner for 1 kilo pakke til Norge med sporing. 

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 48987
24.10.16 17:03
startelver: Posten Norge må være dyrest i verden.

Det er ikke noe billigere fra USA til Norge enn det er motsatt vei.

lok1
lok1Innlegg: 3853
24.10.16 18:22
Lamozy: Hvis jeg leser riktig så er det kun til enkelte land i Europa de tilbyr sporing, så ikke USA altså. Kjøper blir vel neppe fornøyd for det

Du kan få et norsk sporingsnummer på alle pakker i verden om jeg husker rett. Selv om jeg er kritisk til posten har jeg jobbet i PiB i tre år. Dog en stund siden nå, så tar høyde for at de har endret systemer.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34808
24.10.16 22:07

Haha lok1, morsomt med de tidene!

Jeg har opplevd at et brev har gått gjennom tre (!) land og ankommet mottager to dager etter posrlegging på vestlandet.

OG så har jeg opplevd at en pakke brukte 15 (!) dager fra Sverige til Noerge. Pakken var sendt som, og merket som, "Første Klasse Prioritert Post".

Valdriss
ValdrissInnlegg: 7509
25.10.16 02:58
startelver: Posten Norge må være dyrest i verden.
Her fra Thailand betaler jeg 50 kroner for 1 kilo pakke til Norge med sporing.

Vel, morsom den da...  hvis en thai maa betale 50 kr. (450  bath) betyr det at
h*n betaler mange x saa mye som en nordmann, jfr. loenn og valuta.
Jeg bet. faktisk bare noen tiere i Singapore for 8 kg. til Norge, noen
aar siden men dog, ettersom alt annet er  dyrt der. Men selvsagt spurte jeg om prisen foer jeg bestemte meg for aa sende pk.

Sporing var inkl. ettersom de
proevde aa spore den foerste pakken som forsvant helt, men da
hjalp jo sporing lite...
Da fikk jeg tilbake for portokostn. 500.- men ikke noe for varene som kostet 650.- saa det ble tap.

Men - "Ingen vei gaar utenom",  vi  maa nok fortsette aa bruke Posten Norge.

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3928
25.10.16 15:38
DenSisteBohem: Det er ikke noe billigere fra USA til Norge enn det er motsatt vei.

Det aner ikke jeg noe om, men det er billigere å sende pakker fra Hong Kong til Norge enn vice versa i hvert fall!

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 48987
25.10.16 17:20
Trolljegern: Det aner ikke jeg noe om, men det er billigere å sende pakker fra Hong Kong til Norge enn vice versa i hvert fall!

Det henger sammen med eldgamle avtaler mellom posten i diverse fattige land i østen og posten i Europa. Men det kommer nok til å endre seg kraftig når disse avtalene skal reforhandles.

Lamozy
26.10.16 09:00

Slapp unna med 65 kr, men ble da uten sporing. Måtte ut med over fem ganger mer for sporing. Tok bilde av pakken med både stempel og kvittering før den ble sendt, så kjøper kan nok ikke si at jeg ikke har sendt den hvis den forsvinner.

Klikk for å gå tilbake til toppen