Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er dette noen som vet investeringsselskaper?

NYTT TEMA
helmerhansen
helmerhansenInnlegg: 194
08.12.16 16:22

Jeg er på jakt eter kapital for min bedriftsutvikling og lurer på om dette finnes investeringsselskaper som bruker å investere i småbedrifter? Summen er på ca 750-800 000. På nett har jeg funnet bare 2 selskaper. Alle andre interessert i olje, eiendom, fisk og lignende med mange millioner i omsetning.  

Kanskje har dere ideer om andre alternative en investeringsselskaper?

Tromsø by, om det er viktig. 

Mikey666
Mikey666Innlegg: 664
09.12.16 22:21

Tror enhver investor ville vært skeptisk til å investere i et selskap der lederen/talspersonen skriver så dårlig norsk. 

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 22623
10.12.16 09:06
helmerhansen: Jeg er på jakt eter kapital for min bedriftsutvikling og lurer på om dette finnes investeringsselskaper som bruker å investere i småbedrifter? Summen er på ca 750-800 000. På nett har jeg funnet bare 2 selskaper. Alle andre interessert i olje, eiendom, fisk og lignende med mange millioner i omsetning.    Kanskje har dere ideer om andre alternative en investeringsselskaper?  Tromsø by, om det er viktig.

700-800 000 er lite. For en profesjonell investor blir det en dråpe i havet, og ikke verd å bruke tiden på.

Skulle fortjenestemulihetene være enorme vil nok det finnes profesjonelle investorer som er interesserte, slike som Kistefos og Ferd, men da må det være en investiering som kan mangedoble seg.

Beste muligheten er nok å finne en privat investor.

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3174
10.12.16 11:40
helmerhansen: Jeg er på jakt eter kapital for min bedriftsutvikling og lurer på om dette finnes investeringsselskaper som bruker å investere i småbedrifter? Summen er på ca 750-800 000. På nett har jeg funnet bare 2 selskaper. Alle andre interessert i olje, eiendom, fisk og lignende med mange millioner i omsetning.    Kanskje har dere ideer om andre alternative en investeringsselskaper?  Tromsø by, om det er viktig.

Jeg ville forsøkt å oppsøke bedrifter som kan finne produktet interessant og tilby eierandel mot kapital.

Hvis du har klokketro på selskapet og ønsker å eie selv er det et alternativ å frigjøre privat kapital. (Kvitt deg med bilen(e), selg huset og lei en periode.)

gjespe
gjespeInnlegg: 17675
10.12.16 19:30
Mikey666: Tror enhver investor ville vært skeptisk til å investere i et selskap der lederen/talspersonen skriver så dårlig norsk.

Enig - også å investere i en som søker på VGD :)

helmerhansen
11.12.16 21:40

Rhabagatz, RogerMaar

Tusen takk akk for argumenterte svar!

Mikey666, gjespe 

Det er alltid mulig å gå forbi om man ikke har noe fornuftig å si!

Mikey666
Mikey666Innlegg: 664
18.01.17 07:18

Det hadde vært meget fornuftig om du hadde hatt såpass selvinnsikt at du kanskje tok deg et norsk-kurs evt. fokuserte mer på rettskrivning. Dette ville ført til at du enklere kunne få tak i investorer. 

Beste stedet for deg å lete etter investorer er på relevante messer.

TomPadang
TomPadangInnlegg: 14291
18.01.17 20:10
helmerhansen: Jeg er på jakt eter kapital for min bedriftsutvikling og lurer på om dette finnes investeringsselskaper som bruker å investere i småbedrifter? Summen er på ca 750-800 000.

Jeg investerer glatt 500.000 om du har en klar og god strategiplan, en fyldig forretningsplan og klarer sannsynliggjøre med 10 linjer her inne hva du kan tilby investorer i avkastning - og ikke minst at du selv investerer like mye penger som du henter inn fra investorer.

Fortell...fortell.

(Innlegget ble redigert 18.01.17 20:11)

helmerhansen
21.03.17 12:16
TomPadang: Fortell...fortell.

Har sett det bare nå. Har du mulighet å sende meg en e-mail til helmerhansen @ hotmail . com

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg