Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Får bare faktura med purring?

NYTT TEMA
Wilsgaard
WilsgaardInnlegg: 2
21.12.16 22:42

Hei, etter noen solide tusenlapper i bompenger og en bunke med fakturaer fra diverse bomselskap så ser jeg et gjentagende problem. Jeg får aldri original fakturaen fra noen selskap i posten. Er dette normalt? Satt i en heftig krangel med svinesundsbommen for et par måneder tilbake for en tillegsavgift på en faktura jeg aldri hadde fått. Når sitter jeg med en ny faktura som ikke har nådd tillegsavgift men det er en purring. Er dette normalt eller er det noe galt her? 
Mvh Henrik 

_roffe_
_roffe_Innlegg: 5372
21.12.16 22:57

Har du vært så "uheldig" å få opprettet en slik digital postkasse??

Uten å være skråsikker, så mener jeg å ha hørt at noen har opplevd å få tilsendt regninger der. Uten å være klar over dette.. Hvem sjekker der regelmessig likssom??

' hvis disse ikke betales, så sendes purringer/inkasso -dritten til din fysiske postkasse.. Kanskje derfor du kun mottar purringene??

(Innlegget ble redigert 21.12.16 22:58)

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 6369
22.12.16 10:41
Wilsgaard: Er dette normalt eller er det noe galt her?

Eg opplevde det same med eit lokalt firma som pussa opp huset. Ingen fakturaer, bare purringar. Eg har god tone med firmaet, så det var ikkje noe problem, men litt rart.

Når det er same avsendar fleire gangar, så må det vera feil hos avsendar. For min del går alle bompengar på autogiro. Greit å sleppa å se utgiftene :-)

HpUnited
HpUnitedInnlegg: 1208
30.12.16 20:29

Ta kontakt og hør hvor faktura er sendt... 

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 15579
30.12.16 20:33

Hvorfor sender dere purreregning når jeg ikke har bestilt purre? :) 

En mulighet for å unngå dette er å betale inn på forskudd, en annen er å ta kontakt med selskap når faktura uteblir.

Du skjønner vel at faktura for tjenester du benytter deg av kommer? :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg