Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nettaviser "+" utgaver

NYTT TEMA
B1der
B1derInnlegg: 28
02.01.17 16:37

Nesten alle nettaviser har en pluss utgave de prøver å selge til sine lesere samtidig som "gratis" artiklene blir dårligere og dårligere skrevet og gjerne rett fra Google translate.

Er et par ting jeg lurer på er det verd å kjøpe de fire fem avisene jeg benytter meg av med pluss abo (blir jo fort en del tusen i året)?

Forsvinner så all reklamen på nettstedet eller må en betale dobbelt?

Er artiklene bedre skrevet og mer for seg gjort på pluss aboet?

Er man sikkert artikler uten politisk vinkling eller får man den venstrevridde journalistenes syn på verden her og? 

Hva skjer når ingen gidder å betale for de pluss abonnementene tar avisene hintet da?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 6630
02.01.17 17:04
B1der: Hva skjer når ingen gidder å betale for de pluss abonnementene tar avisene hintet da?

Ja, avisene vil ta hintet: Dersom ingen vil betala for stoffet, så blir stoffet borte. Enkel økonomi.

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 2982
09.01.17 11:47
B1der: Nesten alle nettaviser har en pluss utgave de prøver å selge til sine lesere samtidig som "gratis" artiklene blir dårligere og dårligere skrevet og gjerne rett fra Google translate. Er et par ting jeg lurer på er det verd å kjøpe de fire fem avisene jeg benytter meg av med pluss abo (blir jo fort en del tusen i året)? Forsvinner så all reklamen på nettstedet eller må en betale dobbelt? Er artiklene bedre skrevet og mer for seg gjort på pluss aboet? Er man sikkert artikler uten politisk vinkling eller får man den venstrevridde journalistenes syn på verden her og?

Jeg vil si at du må lese MYE nettaviser dersom du skal ha reell bruk for 4-5 plussutgaver.

Det virker som nettavisene har litt ulik vinkling på +sidene sine. VG og DB ser ut til å stort sett legge clickbaits på +, f.eks. "Slik sparer du tusenvis i skatt med enkle grep" og "Her får du du de billigste forsikringene".

Andre aviser (Adresseavisen, DB, Aftenposten) benytter i større grad +-sidene på artikler der egne journalister har brukt mye tid og ressurser.

Artiklene er nok generelt brukt mer ressurser på, ja. Det som ligger på gratisdelen er stort sett kopiert fra NTB eller er ren referatjournalistikk.

Og JA, journalistenes venstrevridde syn på verden er i høyeste grad med på plussutgavene. Skal du unngå venstrevridning må du lese Document.no.

(Jeg har adressavisens plussutgave gjennom papirabonnementet.)

petterG
petterGInnlegg: 9178
09.01.17 14:12
RogerMaar: Skal du unngå venstrevridning må du lese Document.no

Da er du derimot så langt ut på høyresiden at uniformen (i beste fall) er lys brun.

fargerik
fargerikInnlegg: 41500
10.01.17 05:41
RogerMaar: Jeg vil si at du må lese MYE nettaviser dersom du skal ha reell bruk for 4-5 plussutgaver.

Enig i det. Selv betaler jeg nå kun for lokalavisa Fredriksstad Blad samt Aftenposten. Er godt fornøyd med å ha en riksavis og en lokalavis.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39426
10.01.17 06:49

Er det utenlansdske artikler som er blitt oversatt, så finner man de lett gratis på Google. I engelskspråklige aviser får en gjerne brukt språket sitt når man skal lese. 

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 2982
11.01.17 12:59
petterG: Da er du derimot så langt ut på høyresiden at uniformen (i beste fall) er lys brun.

Mens det å stille seg likegyldig, eller i verste fall positiv, til masseinnvandring fra kulturer som er komplett fascistoid er helt greit?

Edit: Vi får evt. ta den debatten videre på et annet forum. Svar gjerne, men da hopper jeg av. :-)

(Innlegget ble redigert 11.01.17 13:00)

TomPadang
TomPadangInnlegg: 13245
14.01.17 11:43
RogerMaar: Document.no.

Takk for tips!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg