Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

lyoness / lyconet

NYTT TEMA
Quintifus
QuintifusInnlegg: 43
12.02.18 20:25

"Om det sprekker en dag".... Det er jo like om hjørnet:

https://lottstift.no/nb/om-oss/aktuelt/varsel-om-vedtak-sendt-til-lyoness/

Kjappfot1917
Kjappfot1917Innlegg: 10873
12.02.18 22:51
JS84: Jeg må legge til at jeg tror det er fult mulig å gjøre det bra på dette for de som har interesse og er flinke markedsførere. Mulig mine bekymringer er grunnløse. Men jeg lurer på hvem som sitter igjenn med ansvaret dersom dette sprekker en dag og om evt en markedsfører kan bli stilt til ansvar for andre personer sitt tap.

Det er fullt mulig å gjøre det bra...selv med liten innsats går det an å tjene brukbart med penger. De som legger ned mye jobb og innsats vil selvfølgelig tjene best, og det er jo det som avviker fra pyramidekonsept. Man trenger ikke være tidligst inn, man må "bare" være villig til å betjene det som en jobb - en profesjon. Jo mer profesjonell man opptrer uansett virke vil man jo gjøre det bedre.

Det andre punktet ditt er faktisk et godt spørsmål. Jeg vil tro at svaret er nei med grunnlag i at alle vilkår er beskrevet i avtalen man inngår med CBW som markedsfører. En annen ting er jo at såvidt meg bekjent har ingen så langt tapt penger. De som har tillit til systemet lar forskutteringen løpe mens enkelte andre har vel fått tilbake pengene sine

Du sier også at man "må" registrere seg som selvstendig næringsdrivende. Dette er ikke korrekt. Man kan fint regne inntektene fra CBW som ekstrainntekt og betale 49% skatt. Det med SN er en anbefaling fra selskapet da det vil på sikt lette skatte - og fradragsberegning

Kjappfot1917
12.02.18 22:56
Quintifus: m det sprekker en dag".... Det er jo like om hjørnet:   https://lottstift.no/nb/om-oss/aktuelt/varsel-om-vedtak-sendt-til-lyoness/

Du er jo som ei gammal plate med hakk i. 

Har du ingen tanker eller argument selv?

Tror du ikke at et av verdens største delingsøkonomiselskap har jurister som vet hva de driver med? For de som ønsker å google har lignende anklager vært fremmet i andre land der både Lyoness, Lyconet og Cashbackworld fortsatt er i stor vekst på tross av anklager. Faktisk et av verdens hurtigst voksende selskap.

Hvorfor har du så mye imot noe du vet så lite om? Har noen gitt deg dårlig behandling i nettverk tidligere, eller er du bare en av disse KBW som gjør deg opp en mening og nekter å tenke en objektiv tanke?

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3215
13.02.18 12:24
Kjappfot1917: De som legger ned mye jobb og innsats vil selvfølgelig tjene best, og det er jo det som avviker fra pyramidekonsept. Man trenger ikke være tidligst inn, man må "bare" være villig til å betjene det som en jobb

Dette er nøyaktig slik alle pyramidekonsept fungerer.

Selv om du kommer sent inn vil det alltid være muligheter for gode (og agressive) markedsførere. Uansett hvor lenge en pyramide har eksistert vil 99% av befolkningen IKKE være medlemmer og "klar for verving". I tillegg er det knapt 100.000 nye medborgere som når myndig alder årlig.

Kjappfot1917
13.02.18 20:01
RogerMaar: Dette er nøyaktig slik alle pyramidekonsept fungerer. Selv om du kommer sent inn vil det alltid være muligheter for gode (og agressive) markedsførere. Uansett hvor lenge en pyramide har eksistert vil 99% av befolkningen IKKE være medlemmer og "klar for verving". I tillegg er det knapt 100.000 nye medborgere som når myndig alder årlig.

Dette er jo nøyaktig slik alle bedrifter fungerer...en på toppen som høster godene siden han hadde den gode ideen, og så synker lønningene nedover i hierarkiet. Jeg er ingen aggressiv markedsfører, men det tikker nå inn noen kroner likevel, og det lenge før jeg kan regne med å få min andel av både forskuttering og skykjøp. Jeg vet ikke helt hvor du vil med setningen med myndig o.s.v. De jeg treffer på møter er stort sett voksne og velutdannete personer. 

Jeg vil sammenligne de "aggressive markedsførerne" du snakker om med mobilselgerne på midten og slutten av 90-tallet. De kan akkurat det nødvendigste og selger inn på en måte som man enten liker eller ikke. Dersom jeg hadde blitt forsøkt rekruttert av en av de ville jeg sannsynligvis aldri blitt med :) 

Forøvrig kan du kan bare ikke sammenligne CBW med f.x T5PC eller World Games. I tilfelle tror du du vet noe om dette som da er feil. Spør gjerne, jeg skal gi deg et saklig svar. Forresten er langt mer enn 1% av befolkningen allerede medlemmer i Norge

edit...skriveleif mm

(Innlegget ble redigert 13.02.18 20:03)

Xyz
XyzInnlegg: 2
13.02.18 20:53

Mange godtroende mennesker som ikke vet men håper, antar og tror. Ikke noengang ville satset mine penger på..... 

RogerMaar
14.02.18 08:00
Kjappfot1917: Dette er jo nøyaktig slik alle bedrifter fungerer...en på toppen som høster godene siden han hadde den gode ideen, og så synker lønningene nedover i hierarkiet. Jeg er ingen aggressiv markedsfører, men det tikker nå inn noen kroner likevel, og det lenge før jeg kan regne med å få min andel av både forskuttering og skykjøp. Jeg vet ikke helt hvor du vil med setningen med myndig o.s.v. De jeg treffer på møter er stort sett voksne og velutdannete personer.  Jeg vil sammenligne de "aggressive markedsførerne" du snakker om med mobilselgerne på midten og slutten av 90-tallet. De kan akkurat det nødvendigste og selger inn på en måte som man enten liker eller ikke. Dersom jeg hadde blitt forsøkt rekruttert av en av de ville jeg sannsynligvis aldri blitt med :)  Forøvrig kan du kan bare ikke sammenligne CBW med f.x T5PC eller World Games. I tilfelle tror du du vet noe om dette som da er feil. Spør gjerne, jeg skal gi deg et saklig svar. Forresten er langt mer enn 1% av befolkningen allerede medlemmer i Norge

Bedrifter fungerer slik at man øker i lønn når en eller flere av følgende faktorer er til stede..: Utdanning, Ansiennitet, Kunnskap, Ansvar, Risiko, Ugunstig arbeidstid (Turnus, nattarbeid). Å bli kompensert ut ifra størrelsen på din downline (der alle fungerer som selvstendig næringsdrivende og som "overordnede" har null ansvar for) er noe helt annet.

Ellers mener jeg ikke at man målrettet går etter 18-åringer, men at målgruppen ikke er en statisk størrelse.

T5PC og World Games er et kapittel for seg, men jeg har også blitt forsøkt vervet også av mange av de "seriøse" MLM-selskapene som oppfyller kravene til denne typen virksomhet. Og strategien er alltid den samme..: Fortell minst mulig om konseptet og hva man skal selge/kjøpe. Ha all fokus på hvor mye man kommer til å tjene når man har fylt opp sin andel av downline.

Kjappfot1917
14.02.18 20:04
RogerMaar: Bedrifter fungerer slik at man øker i lønn når en eller flere av følgende faktorer er til stede..: Utdanning, Ansiennitet, Kunnskap, Ansvar, Risiko, Ugunstig arbeidstid (Turnus, nattarbeid). Å bli kompensert ut ifra størrelsen på din downline (der alle fungerer som selvstendig næringsdrivende og som "overordnede" har null ansvar for) er noe helt annet. Ellers mener jeg ikke at man målrettet går etter 18-åringer, men at målgruppen ikke er en statisk størrelse. T5PC og World Games er et kapittel for seg, men jeg har også blitt forsøkt vervet også av mange av de "seriøse" MLM-selskapene som oppfyller kravene til denne typen virksomhet. Og strategien er alltid den samme..: Fortell minst mulig om konseptet og hva man skal selge/kjøpe. Ha all fokus på hvor mye man kommer til å tjene når man har fylt opp sin andel av downline.

Utdanning, Ansiennitet, Kunnskap, Ansvar, Risiko, Ugunstig arbeidstid (Turnus, nattarbeid) - sånn rent bortsett fra ugunstig arb.tidstillegg er de andre faktorene tilstede innen CBW også. Det at overordnede ikke har noe ansvar er jo bare en løs påstand. Dersom man ikke tar ansvar foropplæring og utvikling av de man rekruttere vil downline heller ikke fungere. Man kan kun få 1% totalt i vennebonus i CBW og kun i to ledd, altså en halv prosent fra hvert ledd direkte under seg. Og igjen, man må ikke være selvstendig næringsdrivende men noen sier det er en fordel grunnet regnskapsføringen

3. avsnittet ditt er forsåvidt riktig og noe av det jeg sliter litt med, men jeg er da heller ingen nettverker

RogerMaar
15.02.18 09:22
Kjappfot1917: 3. avsnittet ditt er forsåvidt riktig og noe av det jeg sliter litt med, men jeg er da heller ingen nettverker

I såfall har du ingenting i Lyoness å gjøre, utover å finansiere luksusforbruket til toppene i systemet. Du må være en nettverker - rettelse - en MEGET GOD nettverker om du skal ha forhåpninger om avkastning fra MLM.

Kjappfot1917
15.02.18 18:03
RogerMaar: I såfall har du ingenting i Lyoness å gjøre, utover å finansiere luksusforbruket til toppene i systemet. Du må være en nettverker - rettelse - en MEGET GOD nettverker om du skal ha forhåpninger om avkastning fra MLM.

Takk for omtanken, men CBW funker helt fint :). Jeg har ingen interesse i å komme meg til topps, men jeg er sikker på å doble nåværende månedslønn der halvparten vil være inntekt fra CBW innen 1 år. Og det uten å være en MEGET GOD nettverker ;). De som er meget gode vil ha betraktelig mer

RogerMaar
15.02.18 20:26
Kjappfot1917: Takk for omtanken, men CBW funker helt fint :). Jeg har ingen interesse i å komme meg til topps, men jeg er sikker på å doble nåværende månedslønn der halvparten vil være inntekt fra CBW innen 1 år. Og det uten å være en MEGET GOD nettverker ;). De som er meget gode vil ha betraktelig mer

Bare hyggelig, da ønsker jeg deg lykke til.

Xyz
XyzInnlegg: 2
15.02.18 22:44

"Utdanning, Ansiennitet, Kunnskap, Ansvar, Risiko, Ugunstig arbeidstid (Turnus, nattarbeid)" sier du. Blir dette kommunisert til de involverte? Høres nesten ut som militær grunnopplæring :-)

Kjappfot1917
16.02.18 19:30
Xyz: Utdanning, Ansiennitet, Kunnskap, Ansvar, Risiko, Ugunstig arbeidstid (Turnus, nattarbeid)" sier du. Blir dette kommunisert til de involverte? Høres nesten ut som militær grunnopplæring :-)

Militær grunnopplæring? Tja, jeg har iallefall slike faktorer godt innblandet i mitt yrke der utdanning gir meg jobb, ansiennitet gjør at jeg beholder jobben, ansvar har jeg i massevis, risikoen er ikke veldig stor men absolutt tilstede. Jeg jobber turnus og skiftarbeid. Alt dette er da overførbart til hvilket som helst yrke. De som når lengst innen nettverksjobbing er de som greier å gjøre nettopp det - å behandle det som en hvilken som helst annen jobb. Føler mange "utenforstående" eller forhåndsdømmere ikke helt greier å forstå dette. Det er faktisk ganske mange som gjør et meget bra levebrød av nettverksjobbing ;)

lillir
lillirInnlegg: 4
17.02.18 20:12

Nå er du ute på tynn is Kjappfot. Lyoness har kun en vare og det er innskuddsordningen. Å sammenligne med øvrige har ingenting for seg. Du har sikkert hørt det, men ta deg gjerne litt tid til å sjekke det. 

Kjappfot1917
17.02.18 20:49
lillir: Nå er du ute på tynn is Kjappfot. Lyoness har kun en vare og det er innskuddsordningen. Å sammenligne med øvrige har ingenting for seg. Du har sikkert hørt det, men ta deg gjerne litt tid til å sjekke det.

Jeg kan være tilbøyelig til å være delvis enig med deg...CashbackWorld - ikke Lyconess - tilbyr èn ting, og det er et fordelskort. "Inskuddsordningen" som du kaller det er kjøp av verdikuponger som man kan benytte til å handle det jeg ramser opp nedenfor

Hvis man derimot ser forbi fordelskortet har man bortimot uendelig av varer og tjenester å velge mellom. Fordelskortet er helt flette gratis og kan brukes 100% uten risiko for noe økonomisk tap, nøyaktig likedan som Coop-kortet, kun med bedre rabatter. I de større norske byene kan man gå på resturant, drikke pils, gå til tannlege, leie turbuss, kjøpe bil, skaffe rørlegger, snekker, frisør, kjøpe barne - og voksenklær m.m.m. Hvordan får du dette til å bli kun èn vare?

lillir
17.02.18 21:56

Nå pynter du på bildet... 

Hvor mange butikker er det du refererer til? Det er vel knapt 800? Som er små og på nippet til avvikling? 

Det er ikke mitt utsagn at innkjøpsordningen er en vare. Det er Claes Gunnarsons.

Kjappfot1917
17.02.18 23:18
lillir: Nå pynter du på bildet...  Hvor mange butikker er det du refererer til? Det er vel knapt 800? Som er små og på nippet til avvikling?  Det er ikke mitt utsagn at innkjøpsordningen er en vare. Det er Claes Gunnarsons

Knapt 800 små og mellomstore bedrifter ja. Direkte utsalgssteder. I tillegg alle netthandlene. Som de aller fleste kanskje har fått med seg har selv trege nordmenn begynt å handle mer over nett...jeg har uansett INGEN problemer med å benytte kortet mitt til det aller meste av forbruksting jeg handler, så er det opp til deg å vurdere subjetivt eller objektivt om jeg pynter på bildet.

Hvorfra har du at bedriftene er på nippet til avvikling? Senest idag var det en artikkel om veksten av butikker på Sunnmøre. Som med alle andre bedrifter vil det sannsynligvis gå opp og ned, og effekten av app-promoteringen er vel også avhengig av hvor engasjert bedriften velger å være, men flere opplever en vesentlig vekst av kunder. Et godt eksempel er jo SkandiaEnergi som tilbyr strømavtaler til konkurransedyktige priser, og hiver du på Cashback og shopping poeng blir de svært billige. De har iallefall hatt en vesentlig økning i omsetning etter de ble partnere (tall fra hodet men mener jeg har hørt 30% økning).

Det er nettopp dette som blir så tullete for meg. Svært mange sitter rundt omkring med en klar oppfatning av hva dette går ut på og hva som tilbys, og så er de overhodet ikke villige til å høre på fakta og fortsetter å leve i villfarelse

Du sa Lyoness (feil 1) har kun 1 vare (feil 2). At Gunnarson betegner forskutteringen - ikke innkjøpsordningen - som vare stemmer sikkert. Jeg betegner det som forskuttering på egen handel slik at jeg kan handle mer senere

lillir
18.02.18 08:41

Når du fremstiller det som at tilbudet er kjempestort så er det både objektivt og subjektivt villedende. Å forskuttere handel er også et kjent argument blant lyopimpene, men ser du nærmere på de såkalte tilbudene så kan en få bedre ved å benytte andre. 

Som med feks Skandiaenergi. Der er nettleien høyere. 

Det er for meg tullete at du ikke sjekker opp ting før du kjører på med repetisjon fra markedsførerne. Det er betenkelig at dette er noe jeg har både hørt og lest før. 

Litt usikker på hva du mener med feil 1 og 2.

Hvaffornotull
HvaffornotullInnlegg: 2
18.02.18 13:54

Er visst flere plater med hakk i Kjappfot! Du har åpenbart vært på møter for dine argumenter har jeg også hørt! JEG har egne meninger! Har du?

Kjappfot1917
18.02.18 20:46
lillir: Når du fremstiller det som at tilbudet er kjempestort så er det både objektivt og subjektivt villedende. Å forskuttere handel er også et kjent argument blant lyopimpene, men ser du nærmere på de såkalte tilbudene så kan en få bedre ved å benytte andre.  Som med feks Skandiaenergi. Der er nettleien høyere.  Det er for meg tullete at du ikke sjekker opp ting før du kjører på med repetisjon fra markedsførerne. Det er betenkelig at dette er noe jeg har både hørt og lest før.  Litt usikker på hva du mener med feil 1 og 2.

Du kan få bedre tilbud andre steder dersom du er komplett autistisk til å sjekke priser på absolutt alt du handler. Dette gjelder da for de som kun er gratiskortholdere. De som forskutterer vil få tilbake 4080,- kr for hver 400,- kr de forskutterer. Av de 4080,- vil 880,- bli betalt ut i cash mens resten havner på din saldo som verdikuponger. Disse kan man igjen realisere i ny handel. Dette er ikke en rabatt men en avtale man inngår med selskapet som markedsfører. 

At netteleien til Skandiaenergi er høyere lever jeg faktisk fint med. Har ikke regnet ut nøyaktig hvor mye mer det vil utgjøre for meg i året men regner med det er snakk om 100-200 kr når man regner inn CBW rabatten. Når min forskuttering begynner å bli utbetalt vil da stømmen min uansett være dekt av mine verdikuponger...altså gratis ;)

Feil 1 er at du gjentar opp og i mente Lyoness. Selskapet heter CashbackWorld. Feil 2 er at selskapet tilbyr kun en vare. Det forklarte jeg hvorfor er feil i forrige svar

Kjappfot1917
18.02.18 20:52
Hvaffornotull: Er visst flere plater med hakk i Kjappfot! Du har åpenbart vært på møter for dine argumenter har jeg også hørt! JEG har egne meninger! Har du?

Jeg er markedsfører og aktiv i nettverket. Hvorfor skal jeg finne nye argument for noe som fungerer? Jeg hører en masse ubegrunnede påstander med lite fundament. Jeg argumenterer greit for dette, selv om dette er mitt første nettverk. Jeg er heller ikke uelt positiv til alt som skjer, men det går mer på aggressiv rekruttering og retorikk. Alt det velger jeg bort og gjør ting delvis på min egen måte

Jeg mener ideen er genial, den funker som fjell i flere andre land. Greia i Norge er at svært få er vant til nettverksbygging på denne måten. Dette fører til at såpas mange er skeptisk men at rekrutteringen av både markedsførere og bedrifter fortsatt går så det suser på tross av Lotteritilsynets sak

Hvaffornotull
HvaffornotullInnlegg: 2
18.02.18 21:04

Det kan ha noe med å gjøre at Lyconet har en skremmende arrogant holdning til Lotteritilsynet og norsk lov! 

I vedtaket står det uttrykkelig at alle involverte parter skal informeres - jeg vet at det ikke gjøres og jeg har også sett enkeltes latterliggjøring av Lotteritilsynets ansatte!

Dette bidrar ikke til at Lyconet framstår mer positivt, tvert imot!

Dokumentasjon på denne latterliggjøringen er sendt Lotteritilsynet.

(Innlegget ble redigert 18.02.18 21:12)

Kjappfot1917
18.02.18 22:17
Hvaffornotull: Det kan ha noe med å gjøre at Lyconet har en skremmende arrogant holdning til Lotteritilsynet og norsk lov!  I vedtaket står det uttrykkelig at alle involverte parter skal informeres - jeg vet at det ikke gjøres og jeg har også sett enkeltes latterliggjøring av Lotteritilsynets ansatte! Dette bidrar ikke til at Lyconet framstår mer positivt, tvert imot! Dokumentasjon på denne latterliggjøringen er sendt Lotteritilsynet.

Har overhodet ikke sett noen latterliggjøring. Mye forundring, men ikke latterliggjøring. At Lyconet/CBW har en skremmende arrogant holdning til tilsynet og norsk lov får være påstander du får stå for sjøl...heller ikke dette opplever jeg som riktig fra min side. Derimot sier våre ledere at vi skal respektere og informere...thats it. 

Quintifus
QuintifusInnlegg: 43
19.02.18 16:31

Når det kommer til disse "medlemsbedriftene" ser det ikke akkurat ut som om alle er like happy:

Fra Lotteritilsynet postliste; datert for 3 uker siden: 

16/06905-155 Klage fra partnerbedrift i Cashbackworld - Ulvan Interiør AS.

Ellers viser det seg at Bilradiospesialisten i Sandnes er medlemsbedrift. Jeg forhørte meg litt med de 3-4 som var på jobb, og de hadde ikke hørt et kvekk om at partnerbedrifter skulle informeres om pålegget... 

lillir
19.02.18 17:18

Det der tror jeg er en tilhengerbedrift men skal ikke si det for sikkert. Det stemmer at de ikke har informert etter pålegget. Og det er en del bedrifter som ikke er spesielt begeistret for virksomheten.

Kjappfot1917
19.02.18 22:38
Quintifus: Ellers viser det seg at Bilradiospesialisten i Sandnes er medlemsbedrift. Jeg forhørte meg litt med de 3-4 som var på jobb, og de hadde ikke hørt et kvekk om at partnerbedrifter skulle informeres om pålegget...

Vet ikke om jeg blir anklaget for noe her, men det er trist dersom det har vært svikt i kommunikasjonen. Som tidligere nevnt finnes det askpekter med nettverket jeg ikke er 100% fornøyd med, men jeg stiller meg fortsatt 100% bak grunnprinsippet og ideen. At det finnes uprofesjonelle folk i bedrifter burde ikke komme som en stor overraskelse

Mist
MistInnlegg: 3
20.02.18 20:01

Kjappfot1917: Ang. artikkelen om vekst på Sunnmøre (Ulsteinvik), så er denne slettet fra nettets overflate, etter at en bekjent av meg tok kontakt med ansvarlig redaktør og dette er svaret han fikk:

«Takk for mail. Du har funne ein artikkel frå ei nettside som ikkje er «aktiv» lenger – anna enn datoen.

Det du henviser til er ein artikkel frå 2013/14. Vi vil slette artikkelen og kome til og legge ned denne sida.

Ha ein fin dag.»

De har prøvd å vinkle det til at dette var en ny artikkel fra 17.februar 2018, hvilket ikke er reelt. 

Mist
MistInnlegg: 3
20.02.18 20:17

Lyoness/Lyconet/Cashback world har ikke informert «en kjeft» om Lotteritilsynets sak og det viser nok en gang seriøsiteten til selskapet Nå er det ALL IN før Lotteritilsynet kommer med sin endelige avgjørelse/konklusjon. Det skal nok MYE til for at dette får fortsette.. da må ny dokumentasjon framlegges, og det tviler jeg sterkt på kommer til å skje. Det opprettes stadig møter, kick off's (3.februar i Oslo med Hubert Friedel selv), møter med bedrifter for å få dem inn osv osv. Det jeg ikke fatter og begriper er at disse bedriftseierne ikke googler eller setter seg inn i hva Lyoness dreier seg om. Leser og forstår. Selve presentasjonen er veldig forlokkende, men det er tross alt levebrødet og sin egen integritet som settes på spill her.. Ikke minst en klekkelig sum (som for de fleste bare blir større og større med såkalt «spare program» osv). Synd å si det: Godtroende nisser.

Kjappfot1917
20.02.18 22:36
Mist: Det opprettes stadig møter, kick off's (3.februar i Oslo med Hubert Friedel selv), møter med bedrifter for å få dem inn osv osv. Det jeg ikke fatter og begriper er at disse bedriftseierne ikke googler eller setter seg inn i hva Lyoness dreier seg om. Leser og forstår. Selve presentasjonen er veldig forlokkende, men det er tross alt levebrødet og sin egen integritet som settes på spill her.. Ikke minst en klekkelig sum (som for de fleste bare blir større og større med såkalt «spare program» osv)

"Det opprettes stadig møter": Ja selvfølgelig. Selskapet ekspanderer.

"Det jeg ikke fatter og begriper er at disse bedriftseierne ikke googler eller setter seg inn i hva Lyoness dreier seg om. Leser og forstår. Selve presentasjonen er veldig forlokkende, men det er tross alt levebrødet og sin egen integritet som settes på spill her": Hva tror du det første folk gjør etter å ha fått presentert forslaget? Jo de googler det. Likevel er veksten større her i Norge enn noensinne. Hvorfor? Jo fordi flere og flere innser hvilken genial mulighet dette er og spesielt for små og mellomstore bedrifter som får en mulighet til å tjene på alle i sitt nettverk sin handel uansett hva de handler innenfor partnerbedriftene.
Hvorfor står integriteten deres på spill? Kan du vise til noe håndfast utenom en smule forstokket og innsnevret forhåndsdømming? Er det så at dersom dagligvarebutikken din lir partner slutter du å handle der? I så tilfelle vil det være ditt tap da hele systemet er grunnlagt på lojal handel, dvs at folk som er medlemmer går til de bedriftene/butikkene som er partnere for å kunne utnytte fordelene sine til fulle. 

"Ikke minst en klekkelig sum (som for de fleste bare blir større og større med såkalt «spare program» osv)": Jeg vet ikke hvilken klekkelig sum du snakker om, ei heller hva slags "spareprogram" du mener, men jeg forskutterer lett 400 kr i mnd. I Norge vil det si å forsake 4 halvlitere i tre år for å få råd til å kjøpe 30...

joneug
joneugInnlegg: 13
20.02.18 23:02
Kjappfot1917: De som forskutterer vil få tilbake 4080,- kr for hver 400,- kr de forskutterer. Av de 4080,- vil 880,- bli betalt ut i cash mens resten havner på din saldo som verdikuponger. Disse kan man igjen realisere i ny handel. Dette er ikke en rabatt men en avtale man inngår med selskapet som markedsfører.

Forklar gjerne hvordan dette er mulig.

Forstår du "investerer" 400 kr/mnd med lovord om at disse skal vokse til 4080 (tidobles!) innen et udefinert tidsrom - i alle fall på papiret. Hva ligger til grunn for denne veksten? Hvor kommer pengene fra? Nøyaktig hva er den underliggende verdien du øker når du betaler inn 400 kr?

Slik er innbetalingen forklart fra en "marketer":

"Man trenger 50SP i mnd for å være inntektsberettiget, og man får 50SP ved å kjøpe rabattkupong a 400kr! Evt må man skape en handel på mellom 6-10.000kr så det er jo en enkel måte å sikre seg inntekt på"

Man må altså bruker penger for å kunne tjene penger - varsellampene blinker.

Har også forstått at det er "7 forskjellige bonussystemer som alt styres gjennom" - bare for å komplisere konseptet for brukerne(?)

Dersom du får 1% av det dine downlines handler for så må de, for at du skal kunne leve av dette, totalt handle for 2,6mill/mnd. Hvor realistisk er det?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg