Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

For oss som er prisbeviste

NYTT TEMA
zickboy25
zickboy25Innlegg: 56
22.06.17 11:27

Tenkte å lage en tråd der folk kan legge inn tips. enten det er b utikker som har varer på tilbud, eller spesiele salg eller gode kampanjer som kjøres.

Tenkte også at folk kan legge inn tips til billige og gode varer som ofte koster en brøkdel av de store kjente merkene. Enten dette er øl, snop, eller matvarer.

Anbefaler enn å lage en ny mail for å få 15% rabatt på stormberg.no hvis dere ikke er nye der.Får også 200 kr å handle for år når du legger inn når du er født.

Mat: Rema 1000 sine tacoskjell og lefser. Like gode som Santa maria og de mer kjente, men er mye billigere. Rema 1000 sine skjell er også billigere hvis du handler inn den med saus og krydder, fremfor kun skjell.

Belgum harvest som selges på rema 1000. 15 kr for 200 g. Utrolig god sjokolade i forhold til kiwi sin. Coop sin er også god, men ikke ta den med nøtter, sa denne er mte dyrere. Bedre enn Freia som koster godt over det dobbelte.

Obs kjører foresten 5 stk 4 pakninger med kvik lunsj for 100 kr.

Skal legge inn mer tips etter hvert, men vil se om det blir noen respons i denne tråden før jeg legger inn mer arbeid. håper at folk vil legge inn tips.

puma1
puma1Innlegg: 18491
23.06.17 08:53

First Price er ikke så dumt hvis en er litt bevisst samtidig. Eggene har kanskje litt større spenn mht størrelse, men hva betyr det? Og merker ikke forskjell på spagettien vs andre vanlige merker.  

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 6577
23.06.17 09:16

Jeg boikotter alt som coop, rema, etc selv står for.

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4228
23.06.17 09:20

Og både Meny, Kiwi og Extra har en liten krok med varer som nærmer seg utgått dato har ganske betydelige prisavslag. "Datohysteriet" har jo tatt fullstendig av. Jeg har hatt en åpnet kartong med helmelk stående i kjøleskapet mer enn 14 dager over dato. Den var like fin.

Det neste blir vel datomerking med best før på dasspapiret.

Referee799
Referee799Innlegg: 6580
23.06.17 09:21
zickboy25: Rema 1000 sine skjell er også billigere hvis du handler inn den med saus og krydder,

Tacokrydderet til Rema smaker bare salt...

Referee799
Referee799Innlegg: 6580
23.06.17 09:23
Hansaguden: Jeg har hatt en åpnet kartong med helmelk stående i kjøleskapet mer enn 14 dager over dato

Melk er vel et av de produktene JEG hadde vært forsiktig med, men ikke noe problem her i gården da kartongene knapt kommer inn i kjøleskapet før de tømmes. Et par dager er jo ikke noe problem, og Q-meieriene trykker nå "Best før xx.xx, men ikke dårlig etter" på sine melkekartonger.

petterG
petterGInnlegg: 9367
23.06.17 14:32
Referee799: Melk er vel et av de produktene JEG hadde vært forsiktig med

Melk er vel ett av de enkleste produktene å forholde seg til. Så lenge den ikke lukter/smaker stygt er den trygg.

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 8400
23.06.17 16:36
Slikkepott: Jeg boikotter alt som coop, rema, etc selv står for

Hvorfor? 

Slikkepott
23.06.17 16:42
Columbus_3: Hvorfor?

Hvorfor skal jeg støtte det ? fordi det er billigere ? kjedene har alt for mye makt fra før.

Columbus_3
23.06.17 17:07
Slikkepott: Hvorfor skal jeg støtte det ? fordi det er billigere ? kjedene har alt for mye makt fra før.

Du er altså ikke den typiske forbruker som går etter det billigste. Men personlig tror jeg ikke du minsker kjedemakta ved å sortere varene i deres butikker.

kansas00
kansas00Innlegg: 19005
23.06.17 17:23

Finnes allerede en slik tråd på matforumet her på vgd.. lav og høypris, observasjonstråd.

Slikkepott
23.06.17 17:25
Columbus_3: Du er altså ikke den typiske forbruker som går etter det billigste. Men personlig tror jeg ikke du minsker kjedemakta ved å sortere varene i deres butikker.

Neppe, men til gjengjeld svekker jeg ikke markedet for de andre aktørene som risikerer å få enda dårlige vilkår fordi de statistisk sett selger dårligere. 

trondfroland
trondfrolandInnlegg: 142
23.06.17 19:00

Fiskegrateng, Pastasaus og dressinger fra Salatmesteren er billigprodukter jeg kjøper i fra Rema.

Øl, røyk og vann kjøper jeg i fra Kiwi siden jeg har Trumf Kredittkort og får 2% kickback når det ikke er trippeltrumf, da blir det 4% på røyk og Øl.

SUV
SUVInnlegg: 3425
28.07.17 22:35
trondfroland: Øl, røyk og vann kjøper jeg i fra Kiwi siden jeg har Trumf Kredittkort og får 2% kickback når det ikke er trippeltrumf, da blir det 4% på røyk og Øl.

Så tipset ditt for prisbevisste er å kjøpe vann hos Kiwi. Mitt tips angående vann er å kjøpe det fra det lokale vannverket, de er garantert billigere enn Kiwi og leverer det hjem til og med, ikke bare på døra, men innafor.

Columbus_3
29.07.17 09:46
SUV: Mitt tips angående vann er å kjøpe det fra det lokale vannverket, de er garantert billigere enn Kiwi og leverer det hjem til og med, ikke bare på døra, men innafor.

Og som oftest er det allerede betalt.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 62146
29.07.17 09:48
Slikkepott: Hvorfor skal jeg støtte det ? fordi det er billigere ? kjedene har alt for mye makt fra før.

Så når du holder deg unna Coop, Rema, og Norgesgruppen. 

Hvor er det du handler da? 

RickiBK
29.07.17 09:50
trondfroland: da blir det 4% på røyk og Øl.

Niks. 

Det får du ikke. 

Slikkepott
29.07.17 17:15
RickiBK: Så når du holder deg unna Coop, Rema, og Norgesgruppen.  Hvor er det du handler da?

Coop, Rema og Norgesgruppen, "thai sjapper" og Gutta på haugen. 

De få gangene jeg handler på en av Coop, Rema eller Norgesgruppen sine butikker så unngår jeg alt av deres "egne" produkter. Unntaket er vel kjeldsberg kaffe.

RickiBK
29.07.17 19:18
Slikkepott: Coop, Rema og Norgesgruppen, "thai sjapper" og Gutta på haugen.

Jeg beundrer din prinsippfasthet. 

Om du ellers er ute etter å putte færrest mulig penger i lommene på kjedene, tør jeg anbefale disse "first price", !REMA1000! og "X
TRA"-produktene. Kjedene tjener minst penger på akkurat de. 

Slikkepott
29.07.17 19:27
RickiBK: Om du ellers er ute etter å putte færrest mulig penger i lommene på kjedene, tør jeg anbefale disse "first price", !REMA1000! og "X
TRA"-produktene. Kjedene tjener minst penger på akkurat de.
RickiBK
29.07.17 19:40

Evner du ikke argumentereutover det å legge ut en 79 siders avhandling om kjedenes egne merkevaresr andel av salget? 

RickiBK
29.07.17 21:24

Skal legge til litt mer, så du skjønner det bedre. 

JA, de har gjerne en høyere fortjenestemargin på egne merker. 

Men den økte marginen spises opp av at de må selge omtrent 60% flere enheter, for å ende opp med samme kronefortjeneste kontra dette å selge de alminnelige merkevarene. 

Resultatet? 

Du narrer deg selv ved å kjøpe de dyrere varene i din bestreben på å "straffe" kjedene. Disse som gir kjedene større fortjeneste og omsetning. 

Flacoloco
FlacolocoInnlegg: 830
25.09.17 23:39
zickboy25: folk kan legge inn tips til billige og gode varer som ofte koster en brøkdel

I dag på Grønland (Data og telefoni): "Knust skjerm - kun kr 199 !"

Jeg kjenner da til mengder av ivrige håndverker-lærlinger som mer enn gjerne utfører dette for nær slikk og ingenting (Eks. Bamsebo). Og i verste fall kun vil be om litt bringebærsaft eller en liten iskrem. 

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 223
26.09.17 05:20
trondfroland: Øl, røyk og vann kjøper jeg i fra Kiwi siden jeg har Trumf Kredittkort og får 2% kickback når det ikke er trippeltrumf, da blir det 4% på røyk og Øl.

Hahahaha, for prisbevisste?

Dette virker jo helt bevisstloest, penger til
roeyk og oel  ?

God bedring!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg