Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Raskt lån

NYTT TEMA
stefan16
stefan16Innlegg: 3702
28.07.17 11:17

Trenger å låne litt penger i en liten kriseperiode. Veldig mye som må betales, og jeg har fått trekk i lønn fra staten på mitt studielån.

Har jeg fast jobb? JA

Brutto årsinntekt: 330 000 kr

Har jeg betalingsanmerkninger: JA

Eier jeg bolig/bil: NEI

Enkelt spørsmål: Finnes det noe sted jeg kan låne 20-50 000 kr?
Det er akutt og jeg trenger penger raskt.

Når jeg går på google finner jeg jo mange aktører som tilsynelatende innfrir disse forutsetningene, men jeg får aldri lånt penger uansett.

Hjelp!

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 6996
28.07.17 11:27
stefan16: Eier jeg bolig/bil: NEI

Ifølge profilen din har du ein Audi R8...

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 39344
28.07.17 11:32
stefan16: Trenger å låne litt penger i en liten kriseperiode. Veldig mye som må betales, og jeg har fått trekk i lønn fra staten på mitt studielån. Har jeg fast jobb? JA Brutto årsinntekt: 330 000 kr Har jeg betalingsanmerkninger: JA Eier jeg bolig/bil: NEI
Enkelt spørsmål: Finnes det noe sted jeg kan låne 20-50 000 kr?
Det er akutt og jeg trenger penger raskt. Når jeg går på google finner jeg jo mange aktører som tilsynelatende innfrir disse forutsetningene, men jeg får aldri lånt penger uansett. Hjelp!

Du klarer altså ikke å betjene et lån og ønsker å ta opp et lån til??

Et lån som sannsynligvis har vesentlig dårligere vilkår enn det studielånet du ikke klarer å betjene.

Du vil muligens finne noen lånehaier som er villig til å sende deg enda mer ned i gjørma men du løser ingenting med det.

Du har muligens muligheten til å låne fra venner og familie som fort vil bli dine eksvenner og en familie som du vil dra med deg ned i helvete.

Hva er det egentlig du trenger penger til akutt? er det en operasjon som er livsviktig siden du mener du trenger penger akutt?

Du trenger uten tvil hjelp. Men du trenger like klar ikke hjelp til å ta opp mer lån når du allerede sliter med å betjene lån du allerede har.

Det du trenger er noen som kan gå igjennom inntekter og utgifter og få satt opp et budsjett du kan følge og ut fra det muligens få til en avtale med dine kreditorer.

Min hjelp her vil være å ikke lede deg til noen lånehaier som muligens vil utnytte din situasjon til å sende deg enda lenger ned i gjørma.

BornOnThe4thOfJuly
28.07.17 11:33
InnocentBystander: Ifølge profilen din har du ein Audi R8...

I følge profilen er også poker viktig.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 60317
28.07.17 11:37

Salget av den R8-ern skulle vel redde deg gjennom den krisa di ja. 

Kanskje til og med senke de månedlige utgiftene dine med såpass at du neppe behøver å gjøre særlig mer enn å selve den alene. 

stefan16
28.07.17 12:06

Jeg eier overhode ingen A8, haha. Hadde jeg gjort det så hadde jo alt vært perfekt.

Det stemmer at jeg har rota det til. Har over lengre tid slitt med spilleproblemer. Men det skal sies at jeg har tatt grep. Jeg har ekskludert meg selv ute fra 24 spillesider, og sendt mail til flere med instruksjoner om å blokkere meg.

Kort fortalt så er dette et tilbakelagt kapittel, og jeg er nå i behandling pluss at jeg har kjøpt noe nyttige bøker. Føler allerede etter 14 dager at jeg mentalt sett har blitt en ny person.

Når det kommer til betalingsanmerkningene er de på henhodsvis 2000, 7000 og 15 000 kr og jeg kommer til å bruke noen få måneder på å bli kvitt de.

Spørsmålet var jo egentlig bare om det fantes noen som kunne ta hensyn til all denne driten, men det ser jo vanskelig ut.

Lånet skal hoovedsakelig gå til å betale en del regninger som har hopa seg opp.

Nå er jeg helt blakk, og det er ingen som kan låne meg penger. Har ikke penger til mat engang. Det er jo krise, men det ordner seg vel på en eller annen måte. Kan NAV hjelpe kanskje? 

Og til deg BornOnThe4thOfJu: Takk for ærligheten. Du mener at et lån på 40 000 ville ødelagt livet mitt? Det hadde faktisk løst en rekke prolemer. Har aldri lånt penger på den måten før. Kun opparbeida gjeld ved å ikke betale regninger og lånt noe av venner/familie.  Jeg har brukt 2 timer forrige uke på å sette opp et budsjett, dette skal følges slavisk. Og jeg har allerede informert 2-3 venner og min far om probleme og de kommende nedbetalingene.

BornOnThe4thOfJuly
28.07.17 12:21
stefan16: Lånet skal hoovedsakelig gå til å betale en del regninger som har hopa seg opp. Nå er jeg helt blakk, og det er ingen som kan låne meg penger. Har ikke penger til mat engang. Det er jo krise, men det ordner seg vel på en eller annen måte. Kan NAV hjelpe kanskje?  Og til deg BornOnThe4thOfJu: Takk for ærligheten. Du mener at et lån på 40 000 ville ødelagt livet mitt? Det hadde faktisk løst en rekke prolemer. Har aldri lånt penger på den måten før. Kun opparbeida gjeld ved å ikke betale regninger og lånt noe av venner/familie.  Jeg har brukt 2 timer forrige uke på å sette opp et budsjett, dette skal følges slavisk. Og jeg har allerede informert 2-3 venner og min far om probleme og de kommende nedbetalingene.

Jeg skal fortsette å være ærlig.

Nei et lån på 40000 kr ville ikke ha løst problemene dine.

Har du problemer med å betale noen regninger så ta kontakt med disse kreditorene og du vil se at de vil være villig til å inngå en avtale med deg. At regningene betales i løpet av en 6 måneders tid med avdrag hver måned for eksempel.

Å ta opp et lån og få enda en kreditor er absolutt ikke løsningen på problemene dine.

Jeg ser ellers at du er sikker på at du er kvitt spilleproblemet etter kun 14 dager. Det ville vært brillefint om det stemte. Det minner med imidlertid på noen en tidligere kollega nevnte for meg i forbindelse med å stumpe røyken.

"Det å kutte ut røyken var ikke noe problem. Problemet besto i å ikke starte og røyke igjen."

Nå har du klart første del, slutte å spille, og det er da den virkelige utfordringen kommer. Nemlig å ikke ta opp spillingen igjen.

Sjah
SjahInnlegg: 3220
28.07.17 12:24
stefan16: Jeg eier overhode ingen A8, haha. Hadde jeg gjort det så hadde jo alt vært perfekt.
Det stemmer at jeg har rota det til. Har over lengre tid slitt med spilleproblemer. Men det skal sies at jeg har tatt grep. Jeg har ekskludert meg selv ute fra 24 spillesider, og sendt mail til flere med instruksjoner om å blokkere meg.
Kort fortalt så er dette et tilbakelagt kapittel, og jeg er nå i behandling pluss at jeg har kjøpt noe nyttige bøker. Føler allerede etter 14 dager at jeg mentalt sett har blitt en ny person.
Når det kommer til betalingsanmerkningene er de på henhodsvis 2000, 7000 og 15 000 kr og jeg kommer til å bruke noen få måneder på å bli kvitt de.
Spørsmålet var jo egentlig bare om det fantes noen som kunne ta hensyn til all denne driten, men det ser jo vanskelig ut.
Lånet skal hoovedsakelig gå til å betale en del regninger som har hopa seg opp.
Nå er jeg helt blakk, og det er ingen som kan låne meg penger. Har ikke penger til mat engang. Det er jo krise, men det ordner seg vel på en eller annen måte. Kan NAV hjelpe kanskje?
Og til deg BornOnThe4thOfJu: Takk for ærligheten. Du mener at et lån på 40 000 ville ødelagt livet mitt? Det hadde faktisk løst en rekke prolemer. Har aldri lånt penger på den måten før. Kun opparbeida gjeld ved å ikke betale regninger og lånt noe av venner/familie. Jeg har brukt 2 timer forrige uke på å sette opp et budsjett, dette skal følges slavisk. Og jeg har allerede informert 2-3 venner og min far om probleme og de kommende nedbetalingene

Ser ut som du har tatt de viktige og riktige grepene. Respekt for å se og ta tak i det selv.

Min anbefalling er at du ikke låner penger for å nedbetale det som har hopet seg opp, men ring rundt til fordringshaverne dine og forklar situasjonen og få de med på nedbetalingsplan for det du skylder. De fleste er villige til å finne løsninger så lenge du viser vilje til å rydde opp.

Stå på og lykke til.

hillier
hillierInnlegg: 1433
28.07.17 12:37

Anbefaler deg å registrere deg på www.pengevett.com og legge frem saken der. Der finnes det masse folk som har vært i samme situasjon før. 

Forøvrig får du ikke låne om du har bet.anmerkninger. 

stefan16
28.07.17 12:46

Greit, etter tips fra dere som kan dette bedre enn meg så avstår jeg fra å låne penger noe sted. Tar en telefonrunde seinere idag og informerer de ulike partene om mine planer fremover i henhold til betaling.

Dette ornder seg. Det handler egentlig bare om en ting, og det er livskvaliet. Den blir dårlig når man spiller, og jeg vil ikke har flere dårlige dager så da skal jeg klare å snu dette. Ikke følt noe trang til å spille de siste dagene, så det er jo bra. Aner jo ikke hvordan det hadde gått hvis jeg hadde hatt masse penger på hånda. Sånn sett en fordel  å være blakk akkurat nå. 

Pengevett.com så interessant ut, masse folk der som har peiling så der kan man lese seg opp på en del ting og kanskje bli litt smartere og mer bevisst økonomisk - takk for tipset.

franzsigel
franzsigelInnlegg: 14862
28.07.17 14:02

Spør arbeidsgiver om et lån, mot fast trekk i lønna.

fargerik
fargerikInnlegg: 45032
28.07.17 19:24
stefan16: Greit, etter tips fra dere som kan dette bedre enn meg så avstår jeg fra å låne penger noe sted. Tar en telefonrunde seinere idag og informerer de ulike partene om mine planer fremover i henhold til betaling.

I tillegg må du si opp alle abbonnementer, som aviser, tidsskrifter og slike ting, og aldri kjøpe junkfood og cola. Smør matpakke.

Bruker du telefonen til internettstreaming og radio og avislesing...slutt med det og skaff deg et billig abb med minst mulig data.

(Innlegget ble redigert 28.07.17 19:25)

_roffe_
_roffe_Innlegg: 5959
28.07.17 19:48

Som nevnt tidligere i tråden, ta ringerunde og få avtaler om nedbetalingsplan..

At du har problemer med å få innvilget forbrukslån, er i din situasjon bare positivt.. Da er fristelsen lett for at du tar opp det gamle sporet med pengespilling..

Gjør også avtaler med venner, familie om at de IKKE skal låne deg penger for en god periode fremover..

SUV
SUVInnlegg: 3366
28.07.17 22:02
stefan16: Veldig mye som må betales

Prøv å begrense forbruket ditt. Når du skal kjøpe noe så tenk gjennom om du trenger det og om det finnes billigere alternativer. Kutt ut det du ikke trenger hvis du uansett ikke har råd til det.

Sjekk hva som er på tilbud så du kan kjøpe for eksempel billige middager så du slipper å bruke så mye penger på det.

Trenger du å bruke bil eller buss eller kan du gå eller sykle?

Og som en annen sier så kan du si opp abonnementer og den slags som du ikke trenger. Avisa er feks kjekk å ha, men er den bedre å ha en feks mat?

Spill er noe som spilloperatørene tjener penger på, det betyr at dere som spiller må tape tilsvarende pluss alt det koster å drifte disse spillsidene (markedsføring, lokaler osv). Så selv om det er noen få som vinner så blir de fleste tapere av å spille så det bør man unngå.

Så kan du jo undersøke om du kan få deg en ekstrajobb som kan gi litt ekstra inntekter. Enten noe fast eller bare diverse småtteri som å klippe en plen nå og da eller lignende. Sikkert kjedelig og dårlig betalt, men er alternativet å for eksempel ikke få mat eller miste stedet du bor pga at du ikke har betalt leia så er det jo bedre å klippe en plen eller flere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg