Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bank Noorwegian.

NYTT TEMA
utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 223
08.08.17 13:38

Vi diskuterte tidligere ulike kredit- og Visakort, (finner ikke tråden i farta)..
og flere rekommenderte BN.  
For å spare gebyr paa uttak i minibank i utlandet, prøvde jeg nettopp å bestille et 
kreditkort hos BA, og fikk etter 2 sekunder  autosvar om at jeg ikke kunne få kort.

Jeg undret selvsagt på om det  var p.g.a. for lav inntekt/pensjon, og ringte for å få
klar beskjed.  Fortalte at jeg ønsket å bruke kortet til uttak i minibank og samtidig
opprette en sparekonto, ettersom jeg aldri vil få bruk for kredit.

Ettersom bankens reklame inkl. Visa med gratis uttak, trodde jeg på det, men
den unge damen jeg  pratet med maste hele tiden om at "dette er et kreditkort".

Det visste/forstod jeg godt, men hun kunne  ikke si noe om hva det betydde, så
jeg fikk inntrykk av at hvis jeg ikke ville bruke kortet til å sette meg i gjeld !
så var jeg ikke velkommen som kunde.  

Fint om noen av dere som skrøt av NB vil fortelle hvordan dette funker, jeg ble
ikke klok, og synes det er merkelig at de ikke vil ha en "sparekunde" som ikke
behøver /ønsker å bli gjeldsslave.

moskos
moskosInnlegg: 14309
29.08.17 21:57

De tjener penger pa at du bruker kortet (de får gebyr av brukerstedet) samt at de tjener renter dersom du ikke betaler hele beløpet du har brukt ved forfall.  Og tar du ut penger på kredittkortet starter rentene å løpe med en gang.  Men skjønner ikke at de ikke vil ha deg som sparekunde, for renta på sparekontoen er en tiendedel av det de hanker inn på forbrukslånene sine og lavere enn å funde seg i pengemarkedet.

franzsigel
franzsigelInnlegg: 14918
30.08.17 08:52

Sikkert at det ikke var et betalingskort/Debetkort du ikke kunne få? Debetkort og kredittkort er som kjent ikke det samme...

Tidligere hadde Bank Norwegian et meget gunstig og gebyrfritt betalingskort, men det kuttet de dessverre ut for noen år siden.

Er fortsatt en relativt gunstig bank å ha sparekonto i, men uten betalingskort er de ubrukelige som "dagligbank".

Norwegian ønsker kun 2 typer kunder. Kredittkortkundene som skal betale skyhøye renter, og sparekunder som ikke bruker banken til daglige transaksjoner, men som skyter inn penge-grunnlaget til kredittkort-utlånet...

(Innlegget ble redigert 30.08.17 08:58)

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4596
31.08.17 23:24

De har kun kredittkort der nå, debetkortet ble avviklet for en stund siden.

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 223
02.09.17 03:19

Jeg var nylig noen uker i Norge   og sjekket med
flere banker.  Resultatet  er at jeg forblir kunde i Dnb.
Jeg fant en grei ordning for uttak av egen pensjon,
nemlig at jeg via nettbanken overfoerer pengene til min kones konto i China Bank hver 3.eller 4. mnd. Da blir gebyret kr.60.-/gang, og jeg sparer aarsavg. paa
kr.300.- slik at det hele blir ganske rimelig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg