Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lokke strømpriser

NYTT TEMA
jj32
jj32Innlegg: 5
10.09.17 21:12

Skulle til å bytte strømleverandør og ser at mange strømleverandører spesielt agva kraft faktisk gir oss 8.5 øre avslag på strømprisen og det hele uten bindingstid! Virker alt for bra til å være sant, hvordan kan slikt være lønnsomt? Har noen prøvd slike lokke avtaler er det verdt det?

jj32
jj32Innlegg: 5
10.09.17 21:14

Ser nå flere leverandører driver med det samme og ender opp med like priser på forbrukerrådets sin sammenligning strompris.no

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 39350
11.09.17 00:47
jj32: Skulle til å bytte strømleverandør og ser at mange strømleverandører spesielt agva kraft faktisk gir oss 8.5 øre avslag på strømprisen og det hele uten bindingstid! Virker alt for bra til å være sant, hvordan kan slikt være lønnsomt? Har noen prøvd slike lokke avtaler er det verdt det?

Gjelder kun første måneden. Deretter "Agva Spot Valgfri" som har påslag på 8,5 øre.

Så dette går nok greit rundt for Agva Kraft.

fedda1
fedda1Innlegg: 5587
11.09.17 17:26
jj32: bytte strømleverandør

Du går inn på strompris.no som er forbrkerrådets sider, skriver adressen på der du nskal ha strømmen og velger fastpris, variabel eller spot. På variabelpris har blant annet Agva såkalt kampanjepris i to måneder - kun for å trekke kunder, selvsagt - på 0.59 øre kWt.

Når de har 'kampanjepris', så hever de prisen automatisk når kampanjetilbudet er ferdig og for Agva sin del, hever de da prisen fra 0.59 øre kWt til 63 øre kWt og altså øker prisen pr kWt ti ganger!

Men, du kan om du gidder, være kunde i halvannen måned og da bytte over til den andre som har billigst pris - fordi det tar ca 14 dager å skifte strømleverandør. og det er sikkert også en med kampanjetilbud og som hever prisen ti ganger når kampanjen er over og det uten å gi beskjed. Ellers, når det ikke er kampanjepris, så skal de sende mail på forhånd, før de foretar prisøkning. Men kampanjetilbudet gies bare til nye kunder. Når du har vært kunde hos neste strømleverandør i halvannen måned, avhengig av hvor lenge kampanjetilbudet varer, så bytter du til neste eller til den du hadde forrige gagn - avhengig av hvem som er billigst.

Jeg kan ikke med spotpriser og sånt, så det aner jeg ikke. Fastpris skulle jeg gjerne valgt, for å slippe å bry meg, men fastprisen er på drøyt 30 år pr kWt, så det er litt dyrt.

prisen pr kWt til strømleverandøren kommer i tillegg til prisen du betaler til nettsleskapet som i Bergen her jeg bor, er BKK. Og nettleien regnes og ut etter forbruket og prisen de kan ta er lovregulert og nå, på rundt 42 øre kWt. Og jo mer du forbruker, dessto høyrere blir det du betaler til de du leier strømnettet av.

Jeg har fått montert en varmepumpe luft-luft og har etterpå passet på og heller bruke denne til all oppvarming og skru av slik strøm jeg ikke må bruke. Det har mer enn halvert mitt strømforbruk. Lignende sa verkstedseieren der jeg reparerer bilen min;Etter varmepumpen har han&familien halvert strømforbruket.

Men, nå går vi jo kaldere tider i møte og da stiger strømprisene, men de billigste uansett - finner du på strompris.no

(Innlegget ble redigert 11.09.17 17:38)

Speciale
SpecialeInnlegg: 4953
11.09.17 19:46
jj32: Har noen prøvd slike lokke avtaler er det verdt det?

På de rimeligste, så er det likt uansett. For to år siden, så fikk jeg huseieren til å bytte strømleverandør, fordi Fjordkraft(tror det var Fjordkraft ihvertfall) hadde en drøy mengde LED-pærer som lokketilbud. Veil. pris hadde vært på 3000 spenn eller noe sånt.

Det er lokketilbud med substans i, det meste annet er ikke det.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 3535
15.09.17 19:10

Hvorfor stresser dere for å spare noen øre på strømprisene? Det er jo ikke der de skal dra inn fortjentenesten uansett, det er linjeeierne som nå skal skru opp opp prisene på nettleien, og den slipper man ikke unna uansett, der er det 100% monopol.

MagnusKvitsau
MagnusKvitsauInnlegg: 53
19.09.17 08:17

Har aldri prøvd å lokke strømpriser, hvordan gjør man det? Som et kulokk?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg