Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Investere i fond - Avgifter

NYTT TEMA
kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1382
11.10.17 11:22

Er det noen her som har god oversikt over HVOR det lønner seg å handle fond ? Altså ikke hvilke fond, men hvilken tilbyder.

Jeg skulle til å handle gjennom Gjensidige, men så ser jeg at de tar 0,2% for å selge. Og for meg ser det ut til at Nordnet ikke tar avgifter for kjøp og salg. 

Forvaltningskosten er jo den samme.

Er det andre kostnader jeg må passe på ?

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1395
13.10.17 15:33

Aksjesparekonto er vell tingen? 

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 22195
13.10.17 15:36
LaRedoutee: Aksjesparekonto

Definitivt. Spesielt om du hr gamle fond med endel urealiserte gevinster, da kan du ta ut de pengene du opprinnelig investerte uten å betale noe skatt. Men du må tegne aksjefondsavtale før nyttår og overføre disse fondene.

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 22195
13.10.17 15:37
kennethnilsen: Er det noen her som har god oversikt over HVOR det lønner seg å handle fond ? Altså ikke hvilke fond, men hvilken tilbyder. Jeg skulle til å handle gjennom Gjensidige, men så ser jeg at de tar 0,2% for å selge. Og for meg ser det ut til at Nordnet ikke tar avgifter for kjøp og salg.  Forvaltningskosten er jo den samme. Er det andre kostnader jeg må passe på ?

Kjøp direkte fra den som leverer fondet. 

Ulempen med Nordnet er at du gjerne bruker en dag ekstra eller to når du vil ut.

kennethnilsen
13.10.17 18:06
Rhabagatz: Kjøp direkte fra den som leverer fondet.
Ulempen med Nordnet er at du gjerne bruker en dag ekstra eller to når du vil ut.

Takk for tipset. Men jeg har nå bestemt meg for Superfondet til Nordnet, så da får jeg bare vente en ekstra dag på pengene.

Men skal jeg handle noe annet, så skal jeg nok vurdere det du anbefaler.

kennethnilsen
13.10.17 18:09
LaRedoutee: Aksjesparekonto er vell tingen?

Det er ca. 5% høyere skatt på gevinsten på aksjesparekonto i forhold til aksjefond.

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1395
14.10.17 11:18

kennethnilsen -

Ah, var mer en eg visst det. Men da har du uansett mulighet for å ta ut de investert pengene uten å betale skatt. Kanskje sånn på aksjefond også?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg