Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Din gjerrigste opplevelse ...

NYTT TEMA
ScrewUp
ScrewUpInnlegg: 16345
09.11.04 19:34
Husker en fest jeg hadde får mange år siden, dro på by`n , sjekke opp en dame dro hjem til henne.Da jeg kom hjem om morgenen ca 1100 sto det et par kompiser
og venta på meg,de skulle hente tomflaskene sine.
( Har heldigvis blitt bedere med årene )
IACOCCA
IACOCCAInnlegg: 9229
09.11.04 23:40
Ja jeg har (enda en) gjerrig-historie som utspant seg for noen år siden.

Jeg kjørte drosje en kveld, gjerne en lørdagskveld da følgende skjedde:

Jeg fikk bestilling noe utenfor sentrum, og måtte kjøre gjennom sentrum for å komme dit folka skulle. På et lyskryss i sentrum kom en dame utenifra og åpnet bildøren og sa: "Her har jeg med meg den kjente fotballproffen xxx, kan vi få bli med til der-og-der. Ja det var jo greit sa de opprinnelige passasjerene, så de "nye gjestene" satte seg inn og be med de ca. 2 km. de skulle.
Da gikk de av og slang en 500-lapp i setet og forlot bilen.

Og de opprinnelige passasjerene satt igjen. Til slutt kom turen på ca. 300 kr, og tror du ikke disse passasjerene tok 500-lappen, betalte med den og tok de resterende 200 kroner?
Så altså TJENTE de 200 kr på å ta taxi en lørdagskveld ....
Var dette griskt/gjerrig?

Jeg som sjåfør måtte jo holde meg i skinnet, kunne jo ikke bare kaste meg over disse pengene som om de var mine ... (selv om det jo var det disse andre gjorde...)

*Gniss gniss*
idioten
idiotenInnlegg: 720
10.11.04 00:35
Jeg og familien var på buffet. Jeg ble selvsagt tørst, og gikk for å hente meg et glass vann; min mor presterte da å si: "Ta ikke vann, ta heller mellonskiver - koster mer og slukker tørsten like effektivt."

Var vel ikke oppriktig ment, men morsomt ble det allikevel :-)
KingN
KingNInnlegg: 7566
10.11.04 01:52
Eller kanskje dere fikk noen ekstra kunder, og solgte noen ekstra varer, nettopp fordi noen av ekspeditørene var servicemindede og ga gratis poser!

Posene er jo tross alt reklame for butikken.
Valde
ValdeInnlegg: 17525
10.11.04 11:12
Min farmor ble nitti i sommer. Fra min fetter, som har en god jobb der han tjener godt, fikk hun den minste flasken med Baileys. Siden dette var i Danmark, har gaven satt min fetter tilbake med minst 30 kroner.
Dette var til en stor fest - og som sagt en rund dag.
Blueway
BluewayInnlegg: 280
10.11.04 20:34
En bekjent har den vanen at han ofte spør oss andre om å låne bilene våres til å
"hente" saker og ting. Selv har han en Golf som han hevder aaaalltid er for liten til formålet. Det blir ofte lange turer (milevis) og det hender aldri at han etterfyller besin/diesel. Utrolig irriterende, men hva gjør man?
pånett
pånettInnlegg: 717
10.11.04 20:38
Sier at han må fylle på tanken, skjer ikke det, låner du selvfølgelig ikke bort bilen til han igjen.
Skybert1
Skybert1Innlegg: 24872
11.11.04 12:10
En kamerat pleier se fotballkamper hos meg, det har gjennom årene blitt flere hundre kamper. Jeg pleier å servere brus og potetgull hver gang, noen ganger har det blitt pizza og forskjellig mat på han.

Han pleier sjelden spise potetgull men når han er hos meg spiser han fort opp en hel pose i løpet av en fotballkamp. Jeg pleier som regel å være fokusert på selve kampen og spiser ikke mens den pågår.

Nå har jeg ikke ført noe regnskap man han har nok spist opp minst 200 poser potetgull og drukket 200 liter brus gjennom årene.

Det morsomme er at han blir flau og beklager seg når han har spist hele potetgullposen min og jeg har ingenting igjen. Hver eneste gang lover han å kjøpe en pose neste gang han kommer på besøk.

I løpet av alle disse årene har han tatt med 2 poser potetgull og de spiste han jaggu SELV.

Jeg liker å ha ham på besøk og det gjør meg ingenting at han håver innpå, jeg må dog le litt når jeg ser hvor flau han blir når han oppdager at han har spist hver eneste flis ;-)
magnusm
magnusmInnlegg: 3693
11.11.04 16:17
Var oppe hos fille onkern min som borpå gård. Da han kom på den glupe iden at jeg skulle male fjøset hans, som akuratt var bygd ferdig. skulle male taket inni som var på ca 250Kvadrat, og ble enig om 500kr og jeg tenkte at detta gikk helt bra og detta skulle ikke ta lang tid.. Han SA ikke hvor mange ganger jeg skulle male, og i taket er det sånne små "hakk" mellom plankene. Og med rulle er de vanskelige og male. sto i 12-13 timer den første dagen og brukte 15L maling, etter de timene var jeg bare halvferdig med første strøk i den ene delen av loven. etter å ha stått der og pusta inn maling hele da'n var jeg helt dopa.. Neste dagen var det andre halvdel som skulle males gikk 10 liter den dagen også, neste dag ble jeg ferdig med første strøk og hadde brukt 25-30L maling. Men da krevde han at jeg skulle male en gang til, det gadd jeg ikke og da trua han med å trekke halvparten av lønna. Akurat på det tidspunktet hadde jeg lyst å helle 10 liter maling over han. Siste dagen jeg var der kom han drassenes med 10litersbøtte med rød maling og sa at jeg skulle få de 500 k hvis jeg malte ferdig tre vegger ute på låven, heldig vis var de ikke så store. Det Gikk med 10 liter maling der også.
Da oppgjørets time var kommet var detr tanta mi som skulle gi pengene til meg, og hun ga meg 300 kr til fordi det så veldig stress ut. Og at jeg hadde brukt lang tid på det

Tror ikke han savnet de penga når han hadde intekt på over en mill etter at han hadde byggd nytt hus til 2mill. da hadde han trekt fra hele huset.

Og detr som er litt morsomt er at han som skulle male andre strøket malte over brann vaslingsystemet, eller noen grønne rør som var i traket som jeg ikke hadde malt. Disse skulle han ikke male, for da måte de skifte hele dritten. da fikkjeg meg en god latter da jeg hørte det--
risbinroch
risbinrochInnlegg: 3370
19.11.04 03:06
Masse festlige historier her, har lest igjennom alt og kastet bort tid jeg heller skulle brukt på å skrive en oppgave jeg skal levere i morgen - sliter litt nå...

Men når jeg først er her får jeg delta:

Denne historien "vet" jeg ikke om er sann, har kun andres ord for det. En venninde av min svigerinne jobber som hjemmehjelp, eller gjorde i alle fall, kjenner henne ikke så godt selv. I sommer hadde hun vært hjemme hos en gammel dame og fått servert peanøtter. De smakte visstnok litt rart. Etter noen flere turer hos denne damen, (hun spiste ikke flere nøtter siden de smakte så rart), viste det seg at disse nøttene var de som var inni sjokaladen "m"... Den gamle dagen likte ikke peanøtter, men hun elsket visstnok sjokoladen utenfor, så hun brukte å suge på sjokoladen til kun nøtten var igjen, deretter la hun dem i en annen skål.

Bruker vanligvis ikke tenke over hvor mye den og den personen betaler hvis vi spleiser og lignende, er nok en ødeland selv - sikkert derfor jeg aldri har hatt penger heller. Men en episode føler jeg for å nevne:
En kamerat jeg gikk i klasse med for noen år siden måtte låne penger til brus da han ikke selv hadde med, fikk en tier. Var nede og handlet og kom opp igjen, leverte da tilbake 50 øre eller hva det var. OK, jeg reagerte ikke så voldsomt på det, tenkte det var bare noe han hadde slengt i lomma og liksom ubevisst slang til meg. Men dagen etter skulle han levere tilbake pengene han hadde lånt og ga meg 9,50...

Låne penger: Har sikkert lånt penger selv noen ganger også, ti her og tyve her uten å ha levert dem tilbake... Men slik er det også andre veien, går jo ikke å husker på slike beløp. Husker derimot om jeg låner mer enn femti, men husker ikke alltid om jeg låner bort mer enn 200.

En annen person, for mange år siden: vi var på en kafe el lignende. Vi hadde kjøpt brus (ikke han) og når vi skulle dra, så sto flaskene på bordet. Han spurte om vi ikke skulle ta dem med, neida svarte vi, ta de du da vel sa vi på spøk. Han gjorde det også, dro med seg to eller tre flasker hjem, ca en halvtime å gå... Det skal også nevnes at familien hans (og sikkert han også) er gode for temmelig mye penger, med et gammelt firma som går bra, skogområder her og der osv.

Kom på en annen en også: En bekjent bruker porsjonsnus som han bruker to ganger, tørker dem mellom hver gang!
IACOCCA
19.11.04 07:09
JA dette gnir bra!

Jeg husker også en ting so mkanskje var gjerrig.

Da jeg var 14 år eller noe befant jeg meg på en forsøksvis lang haike-tur, som gikk såpass tregt at man måtte ringe på hos noen for å låne telefon og ringe etter skyss hjemmefra.
(Det var jo før folk som meg hadde mobil må vite.)
Så vi ringte på med noen som var noen som mer eller mindre visst hvem vi var. Så ringte vi den samtalen som tok ikke over 1 min, hvorpå "verten" svarte at "jeg glemte å se på klokka mes dere ringte".

Gjerrig eller ikke, men jeg syns saken her burde gå på om man i det heel tall slipper noen inn for å ringe en beskjed. Det var jo generøst å slippe noen inn så de fikk gitt beskjed, men gjerrig å hentyde at man ville kreve inn de 90 ørene eller hva det var samtalen kosta.

IACOCCA
06.12.04 11:44
Skillingers gnissel.

Jeg var ute og kjørte taxi denne helgen igjen, og kom igjen ut for en notorisk gjerrigknark.
Han spurte etter prisen derfra til dit, og jeg sa *XXX" kroner da jeg nettopp hadde kjørt noen samme sted og visste prisen.
Og jammen kommer ikke fyren og vil betale halvparten av dette fordi han syns at "jeg kan være snill".

Mine argumenter:

1. Den offisielle prisen er den som gjelder
2. Jeg er ute og jobber en lørdagsnatt og fortjener vel den ordinære lønnen/taksten for det Jeg er jo ikke ute på velededighet og jobber mens andre fester og har det gøy?
3. Man har i tillegg bil og forsikring som må betales av omsetningen og trenger derfor å få inn det man skal ha iflg. taksameter.
4. Man trenger hele beløpet for å ha nok til å betale skatt/arbeidsavgiveravgift, de som ikke vil betale nok stjeler jo da indirekte fra syke og trygdete!!!
5. Taxi-lønninger er jo som regel i underkant av det andre "normale" lønninger er, så derfor trenger man jo den omsetningen man kan få.

Jeg kunne ha en viss forståelse for ønske om prisreduksjon (på MIN bekostning) hvis det var snakk om en minstepensjonist som hadde mistet siste bussen og bare såvidt hadde penger til medisiner og et tørt brød.

Men den gang ei, her var det snakk om en frisk 30-åring, jeg tillot meg å sjekke vedkommende i ligningen også, og der stod jammen en inntekt på over 400 tusen, da skulle man jo ihvertfall vært i stand til å betale normalt for seg når man er ute på byen, slik folk flest faktisk gjør`?
For man går vel ut på byen for å hygge seg, ikke for å være gjerrig på bekostning av de som faktisk er nødt til å jobbe og ikek har råd til å ta seg fri og gå ut og feste?

Greit nok at folk syns taxi er dyrt (Det gjør jo jeg selv også av og til, men legg til ventetid, returkjøring, utgifter til bil, drivstoff, sentraldrift, forsikring pluss skatter og avgifter, og da blri det ikke så mye igjen...... tenk også på at man betaler 50 kr for en øl ute, en "handel" som gjerne tar 30 sek, og en taxitur tar gjerne 10-15 min, altså kan man skjenke og omsette mange øl for den prisen....) men det er jo vanlig å betale pålydende for ting? Folk synes å ha den oppfatning at de SELV skal ha en vanlig jobb til NORSK lønn mens de syns at "alle andre" kan jobbe til "sydenlønninger" slik at de kan få varer og tjenester billig.... )))

Kanskje er det noe av genene fra gammelt av som henger igjen, da man hadde så lite at man måtte spinke og spare på absolutt alt for å overleve vinteren? Den norske ostehøvelen heter jo "Spar", det bekrefter jo nordmenns sparekultur.
Det er bare det at denne mentaliteten sitter igjen når man får god inntekt, og da blir det jo noe som skurrer.

Diagnose: GJERRIG GJERRIG GJERRIG evt. GNIER GNIER GNIER.
Azidops
AzidopsInnlegg: 670
06.12.04 17:35
Et annet eksempel.

Folk kan glatt gå på byn og bruke hundrevis av kroner, men når de må betale 55 kr for bussbillett (nattakst i Bergen) synes de det er mye. Det værste er de som har brukt opp alle pengene sine på byn og ikke har penger til å komme seg hjem. Så der sitter jeg klokken 4 om natten og slites mellom medlidenhet for de som ikke kommer seg hjem på annet vis og irritasjon for at de ikke har penger å betale billetten med. Nektet en gang en fyr å være med fordi han ikke hadde penger, men da synes noen andre passasjerer at jeg var smålig !!??!! Er da ikke min feil at de ikke har tenkt på at de skal hjem etter at de har vært på byn
homegirl
homegirlInnlegg: 76
07.12.04 00:14
Dette hendte i ett bofellesskap for psykisk utviklingshemmede hvor jeg jobbet for en stund siden. En av beboerne hadde bursdag, og fikk en eske med mokkabønner fra broren! På toppen av det hele ble den sendt i posten!!! (han bor ikke så langt unna...) Og hun som ikke liker mokkabønner!... doh!

----------------
homegirl
fisk73
fisk73Innlegg: 1145
07.12.04 15:46
Vel, jeg var ute og feiret 30-års dagen til en venninne. Vi var 5-6 stykker, og den ene av de utmerket seg som ganske så gnien... Jeg kjøpte meg et glass med peanøtter, som jeg selvfølgelig delte med alle som satt ved bordet.

Etter en stund bestemte vi oss for å gå på neste plass, og tror du ikke hun tok med seg glasset med peanøtter??!! Jeg nevnte for henne at hun ikke kunne gjøre det siden dette var et ekte glass som tilhørte den plassen vi var på....

...hun ville ikke høre på det, og sa... Jeg skal levere det tilbake....

Det verste er vel, ja, på neste plass så satte hun glasset med peanøtter midt på bordet....

Patetisk spør du meg!!!!

baltoro
baltoroInnlegg: 231
07.12.04 20:43
Skulle tømme kjeller og boder for skrot, og lånte tilhenger av et familiemedlem. Naboen ville "være med", og satte igang med å finne frem skrotet sitt.. som tilslutt fylte 4/5 av bil og tilhenger!

Så kjører vi avgårde, det er en mils vei, og jeg betaler for bensin. Vel fremme på sorteringsanlegget skulle det betales for levering av avfallet, og naboen tilbød seg å betale - men ville bare betale for bilen, ikke tilhengeren, siden det var endel avfall som kunne kastes gratis.

Pris for bil og tilhenger: 50 kr.
Pris for bare bil: 30 kr.

Jeg gadd ikke krangle med mannen i luka om 20 kroner, så jeg betalte bare alt og sa til naboen at de kunne få tilbake de 20 kronene av meg...

På veien hjem måtte jeg til overmål kjøre en omvei, fordi naboen skulle gjøre noen ærend!! Dermed måtte jeg sitte og vente...
------------------------
Ved et annet tilfelle banket naboen på døra rett etter at jeg kom hjem, og spurte om de kunne låne bilen min til en handletur, siden det var så kaldt ute og fordi de ikke hadde noen isskrape. Min bil var jo varm og fri for is, må vite... Naboen har "bare" 3 biler, så jeg sa "Nei, men dere kan få en isskrape av meg."

Da skulle naboen plutselig ikke ut likevel....
boot
bootInnlegg: 2045
07.12.04 22:47

Dette må være den kuleste tråden på hele VGD.
Fortsett med fine historier. Bedre enn Donaldblader på dass...
homegirl
homegirlInnlegg: 76
08.12.04 00:33
"boot skrev:
Dette må være den kuleste tråden på hele VGD."

Enig!
----------------
homegirl
IACOCCA
08.12.04 17:07
boot skrev:

Dette må være den kuleste tråden på hele VGD.

------------------------

Kult dere liker det da, jeg "brenner" jo for emnet!
Vanligvis liker jo folk å kjefte på meg for mine tråder, men denne var tydeligvis et blinktreff!

Det verste med alle disse historiene er jo ikek at de er skremmende, men at de også er sanne!
Zpiff
ZpiffInnlegg: 18217
09.12.04 17:54
En kamerat A av meg hadde nettopp kjøpt seg hus, og flyttet derfor ut av en leilighet.
Denne leiligheten var av relativt attraktiv pga. stand/kostnad, men han ovelot en annen "kamerat B" til å bo der, selv om han selv mottok innbetalingsgiroen for husleien. De avtalte at B selvflg. skulle betale denne giroen, selv om den sto i A's navn(som nå jo bodde i eget hus).
Videre, så lot A det stå igjen en PC med ISDN tilgang i leiligheten, da han hadde en meget fordelaktig avtale i mht. arbeidsplass innen IT (som også leverte ISDN tjenesten..).
Den lille regningen (B betaler ikke for oppringningene til internetserveren, kun for tlf.samtaler) for bruken av ISDN ble også sendt til A, men selvflg. skulle jo B betale denne også.
Det morsomme her, er at B etter noen måneder klarer å surfe på diverse lugubre sider (blir hacket..), noe som gjør at PC'en hans istedet ringer direkte til en server i Singapore, og derfor så dukker det plutselig opp en spesifik regning på ca.5000 for en måned.
"A" ser jo selvflg. dette (da det jo er han som først mottar regningen) og da tar med denne til B. Det B da presterer å si (krangle om i et par ukers tid), er at det egentlig er A som burde betale denne regningen -fordi han ikke hadde gitt B tilstrekkelig opplæring!?

Kan i tillegg nevne at det ble et forklaringsproblem (og flaut) for A, da han jobber med datasikkerhet/serverdrift for flere store bedrifter (regningen var som sagt spesifisert), og siden regningen ble for sent betalt så ble dette lagt ekstre godt merke til (Hehe -for meg som betrakter er akkurat det litt komisk :-).
At han i tillegg har lånt B penger privat og slitt voldsomt med å få de tilbake (er usikker på om A har gitt opp), + at han også har hatt problemer med å få B til å betale husleien, sier vel sitt om hvordan det "vennskapet" gikk.

Men ordtaket "gi en finger(!?;-) til et menneske, og du blir fratatt hele hånden.." -har absolutt noe for seg.

Forøvrig -mange "fine" historier her =·)
IACOCCA
20.12.04 05:23
Jeg savner enda flere gjerrig-historier?

Jeg håper at ikke alle er blitt gavmilde selv om det er jul!
Werther
WertherInnlegg: 1508
06.01.05 08:37
Har en smågjerrig ( "økonomisk!!!" ) kamerat som ble med på nyttårsfest. Han hadde selvfølgelig med seg minimalt med alkohol, og ut på natten var det noen som satte fra seg en flaske champagne som var tatt et lite glass av. Han ser selvfølgelig en gyllen sjanse, og bælmer nedpå denne i løpet av et kvarter uten og spørre noen om hvem eieren er. Må le litt...

Musiker22
Musiker22Innlegg: 4021
06.01.05 16:34
Jeg jobbet en periode i en dagligvarebutikk, forøvrig den butikken i egnen som omsetter for mest i mnd. Hendelsen fant sted like før stengetid en lørdagskveld. Det kom en sur megge inn ett minutt før stengetid og skulle gjøre handel for hele uken. Pliktoppfyllende som jeg er ble jeg sittende i kassen og begynte å telle opp pengene i kassen for å spare tid. Da damen etterhvert ble ferdig (en halvtime senere) var jeg ferdig å telle opp jeg, og det hadde gått helt fint det hadde det ikke vært for at hun på død og liv ville ha de 50ørene hun skulle ha på 500lappen. (summen av varene ble 490,5 eller noe).Resultatet var at jeg måtte åpne en helt ny rull med mynter..... Selvfølgelig skulle hun få pengene sine, men det var litt surt der og da...

07.01.05 20:41
Musiker22 skrev:
Jeg jobbet en periode i en dagligvarebutikk, forøvrig den butikken i egnen som omsetter for mest i mnd. Hendelsen fant sted like før stengetid en lørdagskveld. Det kom en sur megge inn ett minutt før stengetid og skulle gjøre handel for hele uken. Pliktoppfyllende som jeg er ble jeg sittende i kassen og begynte å telle opp pengene i kassen for å spare tid. Da damen etterhvert ble ferdig (en halvtime senere) var jeg ferdig å telle opp jeg, og det hadde gått helt fint det hadde det ikke vært for at hun på død og liv ville ha de 50ørene hun skulle ha på 500lappen. (summen av varene ble 490,5 eller noe).Resultatet var at jeg måtte åpne en helt ny rull med mynter..... Selvfølgelig skulle hun få pengene sine, men det var litt surt der og da...

>>>>At du lar dama få lov til å handle i fred i en hel halvtime etter stengetid sier jo litt mer om deg enn henne. Men men... tross dette, du sier du talte kassa di og at hu saboterte opplegget ved å kreve de 50 ørene. Vel, for det første kunne du spurt henne om hun hadde 50 øre slik at du kunne gi en 10'er tilbake. Om hun så ikke hadde det veit du jo at det er 25 kr i en 50-øre rull .Og du kunne jo også åpna den helt i enden og tatt du den ene du trengte. Dama er frekk klart det, men det kan ikke anses som gjerrig å få/kreve tilbake de pengene man skal ha i butikksammenheng.
Musiker22
Musiker22Innlegg: 4021
12.01.05 10:53
FvB02 skrev:
Dama er frekk klart det, men det kan ikke anses som gjerrig å få/kreve tilbake de pengene man skal ha i butikksammenheng.

--Og hvis du leste innlegget mitt ordentlig ville du oppdaget at jeg sa: Selvfølgelig skulle dama få pengene sine, men det var fryktelig surt å måtte åpne en helt ny rull for en mynt når det var talt opp. Det virker som du har litt peiling på kasse-arbeid så da trenger jeg vel ikke fortelle deg at jeg spurte om hun hadde 50-øre, noe sm er ganske vanlig prosedyre, hæ??? Og siden dette er et sted man forteller historier om gniene folk, ikke butikkpraksis ved seine kunder, utelot jeg å fortelle at de andre ansatte i butikken som ikke var lenket til kassen stadig var borte for å minne henne på at vi hadde stengt og at vi ville hjem. Dessuten syns jeg det er litt gjerrig å kreve 50-øre når hun hadde stjålet fem bæreposer rett forran trynet på meg.

14.01.05 15:26
Folk som stikker av fra en-i-utgangspunktet-felles-taxiregning irriterer.

Sent en natt for noen år siden ble jeg spurt om å dele en taxi som skulle samme veg , det var et par dette. Siden jeg var godt full og kald priste jeg meg lykkelig over disse vennlige sjelene. Vi satte oss inn i taxien, og jeg sovnet selvfølgelig med en gang.
En halv time senere vekket drosjesjåføren meg, og ville ha 700 kroner, for paret, som hadde hoppet ut noen kilometer tidligere der de bodde, hadde selvfølgelig ikke betalt noen ting.

14 dager prøvde de seg på det samme, men da fikk de beskjed om at slike gjerrige idioter ville ikke jeg ta taxi med.

det verste var at andre ble lurt til det samme.
CaputMundi
CaputMundiInnlegg: 2468
14.01.05 16:13
indurain skrev:
14 dager prøvde de seg på det samme, men da fikk de beskjed om at slike gjerrige idioter ville ikke jeg ta taxi med.

> Passer vel ganske bra med uttrykket:
"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."

16.01.05 01:38
homegirl skrev:
Og hun som ikke liker mokkabønner!

han mente sikkert å gi kremtopper.
Bobolia
BoboliaInnlegg: 2025
06.02.05 18:13
Poser som har reklame skulle vi kunder hatt betaling for å bruke, vi averterer jo for butikken. Innpakning av varer ligger forresten i salgsprisen.
agmje
agmjeInnlegg: 253
06.02.05 22:37
Gjerrige kjøpmenn er det mange av.

En historie fra min tidlgiste barndom:
Jeg skulle kjøpe noen varer for mamma!
Dessverre hadde jeg med meg 10 øre for lite, men kjøpmannen var snill, og sa det var ok.
Neste gang jeg var nede og handlet der, da lurte han på om jeg hadde med den 10-øringen jeg skyldte..........

Eller den samme kjøpmannen som solgte meg kjøttdeig gått ut på dato, og da jeg kom ned for å bytte, så nektet han....kjøpt var kjøpt, og det var ikke hans problem at jeg ikke hadde sjekket datoen (Jeg var 6 år )
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg