Skal reise med båten i Påsken (8-10 April) og lurer litt på om noen vet ka det koster med:
Frokostbuffe, lunchbuffe og middagsbuffe?
Er det nødvendig å booke på forhånd?
Er butikkene åpne i Kiel skjærtorsdag?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Skal reise med båten i Påsken (8-10 April) og lurer litt på om noen vet ka det koster med:
Frokostbuffe, lunchbuffe og middagsbuffe?
Er det nødvendig å booke på forhånd?
Er butikkene åpne i Kiel skjærtorsdag?
Hei!
Jeg skal også reise samme dag.
Frokostbuffé koster ca. 100 kr
Middagsbuffé koster ca. 250 kr
Det kan lønne seg og bestille på forhånd for å være sikker på
å få bord til det tidspunktet man vil ha.
Jeg mener bestemt at butikkene er åpne skjærtorsdag i Kiel.
(Innlegget ble redigert 31.03.09 15:36)
Jeg anbefaler restauranten (akter) minst en av veiene.
Litt dyrere, men langt bedre mat og servicen var glimrende sist jeg reiste.
Sam
Tror frokostbuffeten kostet 90 kroner. Og det er særdeles billig! For makan til frokost får du ikke andre steder!
Ja jeg vil påstå at den er såpass flott at det nesten er verdt turen i seg selv.
Buffeten er ellers enorm og stilfull!
De driver visst å reklamerer med priser nå med buffet inkludert i prisen. Men vet ikke om det gjelder påsken.
Buffeten er så stor at du trenger ikke å bestille på forhånd. Men det kan være lurt å spørre nå siden det er påske.
Norges flotteste båter,med cruise-standard!
Ellers er det vel bare Norge som har stengt skjærtorsdag så vidt jeg vet. Et greit shoppingsenter i kort avstand fra Color-Line terminalen i Kiel. Der har du flere timer til rådighet!
God tur!
Ps! Pass på å få med deg den profesjonelle underholdningen,både på promenaden ved flere anledninger og i Show-lounge. Helt gratis!!
(Innlegget ble redigert 31.03.09 20:09)
A la-carte restauranten er flott,med panaramautsikt akter. Flott og stilfult!
Men jeg vil nå ta med Mama Mia pizzeria også. Veldig billig pizza og utroolig god!! Bakt i sten-ovn! Mener bestemt den bare kostet ca 100 kroner (!)
Jeg hadde regnet med at maten skulle være dyr på slike båter med en så flott standard,men da tok jeg skammelig feil!
(Innlegget ble redigert 31.03.09 20:28)
Er du sikker på at man ikke bør bestille på forhånd. Mulig det var på en annen at danmarksbåtene, men vi har forsøkt ihvertfall engang og ta det på sparket og har fått problemed med å få bord. Men trur som sagt det ikke var Color Magic/Fantasy.
Hvorfor tar dere ikke bare dfds til København i stedet? Det er en helt nydelig by! Helt supre shoppingmuligheter
Akkurat vært der. båten er helt grei, og det er ikke mer enn 1500 for båtreisen tur/retur inkl en natt på firestjerners hotell.. pluss frokost alle dagene!
Ja men "Magic" og "Fantasy" er jo svære skip med cruise-standard og har godt med plass. Bare buffeten er enorm! Da jeg reiste betalte jeg 90 kroner for frokost i inngangen til buffeten.
Det er utrolig billig!
Neida det er ikke nødvendig å bestille plass. For båten har så mange spisetilbud at det alltid finnes plass selv om båten er full.
Men det blir vel ekstra fult nå i påsken. Det er vel bare å spørre om det er mulig å bestille bord til middagsbuffeten når du kommer ombord. I resepsjonen får du alt du trenger av info!
(Innlegget ble redigert 01.04.09 15:37)
Spa bør bookes på forhånd.
A la carte anbefales, samme med Mamma Mia :)
Du bør bestille bord på forhånd. Jeg reiste nå i mars og fikk kun bord rundt 1800 begge dagene. Både i buffet og a la carte...
Hehe.. noe sier meg at du ikke kanskje er verdens mest bereiste?
Frokosten på Fantasy/Magic er helt grei den, men man skal ikke langt avgårde før man finner "makan", eller enda bedre.
Personlig ble jeg skuffet over middagsbuffeten som var stressende og overfylt. Utvalget var helt greit, men stod på ingen måte i forhold til prisen. Synes faktisk buffeten på strømstadferjene er bedre.
Som flere nevner her, er restauranten akterut vel verdt pengene. Ellers har jeg bare prøvd tapasen, den var også fin.
Plastic fantastic ferger. Sjelløse og sterile.
Vi prater ikke om tradisjonelle danskebåter nå. Det handler om Magic og Fantasy med cruise-standard!
Når man kommer om bord får man null assosiasjoner til ferge men derimot et luxus cruiseskip.
De fergene er minner ikke mye on cruiseskip i det hele tatt.
Det er rett og slett luxus danskebåter og ikke cruise skip.
Noe sier meg at du ikke har sett innsiden av et "luxus cruiseskip". Er enig i at Fantasy/magic ligner cruiseskip, men da helt standard masseturismeskip ala RCCL sine. Mange her på berget går rundt og lar seg villede av avisene som omtaler helt standard cruiseskip som luksus, noe det slett ikke er.
Til sammenligning er f.eks Seabourne, Seadream Yacht Club, Celebrity Cruises ol. for luksus å regne.
Ta deg en tur og du vil forstå hva jeg mener,og hvor feil du selv tar :-)
Nå er det ikke størrelsen jeg tenker på men standarden. Den er på linje med RCCL sine cruiceskip. I tillegg får man langt bedre mat på Color-Line sine skip. På skip der alt er inkludert,er maten der etter.....
Akkurat som på hotel "all inclusive" = rester fra i går.
(Innlegget ble redigert 07.04.09 23:10)
Leser jeg riktig?
Den driten jeg fikk servert på julebordet ville blittt grisefor på en ordentlig cruisebåt. For ikke å snakke om nattmat osv vs. fast food dritten på Kiel fergene på toppen til blodpris.
Har tatt 2 øl til matchen så håper jeg leser feil for ja..ala carte er bra mat. Men klan ikke sammenlignes med en cruisebåt av kvalitet.
Fastfood? Hvilken båt er det du prater om? Mange år siden du reiste til Kiel ser det ut til. Det har skjedd store forandringer de siste årene :-)
Ja huff. Mange drikker for mye på julebordene. Det stemmer.
Dro med Magic før jul jeg.
Har du vært på toppen hvor man blir sendt for nattmat? Er åpent på dagen også, rett ved ungdomdiskoen. Dette er på begge ferger. Bra mange der er småfulle for Macdonalds er kvalitet i forhold. Blodpris for drittmat i små porsjoner. Når alternative er et tørr roastbeefsmørbrød til også blodpris tar man noe man forventer fyller.
Skal man ha en snacks ut på kvelden vil jeg heller anbefale tapas baren. Er mer tapas "velg selv" enn ordentlig tapas, men god snack.
Bufeene ombord er heller ikke mye å skryte av. Spart inn på mye og det samme om og om igjen.
Ala carten var supert hver gang jeg har spist på den (begge båtene) Fiokk servert en nydelig hjortefilet av klasse på turen til Kiel. Derfor er det trist å få makkverket av bufee på hjemturen.
Frokostbufeen i ala cart restauranten kan også anbefales på det varmeste. Roligere enn "vanlig bufeen" og meget god norsk frokost. Bare synd Colorline hadde spart inn på bestikkskuffen ved maten så folk måtte fysisk spørre kelneren for bestikk bortimot hele tiden da normal etikke tydelig har blitt avskaffet på dette "cruise skipet".
(Innlegget ble redigert 07.04.09 23:29)
Jepp, det er akkurat det jeg sier. Fantasy/Magic er på linje med RCCL/NCL/Carnival osv - dvs standard cruiseskip - ikke luksus.
Men å si at maten er bedre hos CL enn ellers vitner jo bare om uvitenhet. Jeg burde vite hva jeg snakker om siden jeg har tilbrakt tre av mine yrkesaktive år på cruise. Hvis man ser bort fra buffetrestauranten, holder Fantasy/Magic sine restauranter en like høy standard, men ikke høyere enn andre seriøse cruiserederier.
Det er ikke mye som oser luksus av Magic/Fantasy.
Ble skikkelig skuffet over frokosten, middagsbuffeten prøvde jeg ikke. Tapasen var ok, A la Carte bakerst bra og pizzaen var bra. Frokosten var milevis unna RCCL, hvis du ikke tenker på buffeten i Windjammer (som forøvrig ikke er helt bra den heller).
Men maten kan ikke forsvare en tur til Kiel!
Hehe!
Se VgTv her! Dette kunne likegodt ha vert hentet fra ColorMagic eller Fantasy
Men tro det eller ei; det er fra verdens største cruiseskip "Independent of the Seas"
Skal jeg legge ut en snutt fra Magic/Fantasy så kan vi sammenligne?
"Det er ikke mye som oser av luksus av Magic/Fantasy"- sa du. He-he-he sier jeg...... ;-)
Kanskje Link-86 var en tur på Sports & Burgerbar på dekk 13 ( på begge båtene )? :-)
Selv synes jeg både Fantasy og Magic er fine båter å reise med, både som voksentur og når vi har med unger ( har med unger når det er skoleferie, da har Color Line tilrettelagt endel fine aktiviteter for unger så ungene ikke rekker å kjede seg).
Fantasy og Magic passer meg yppelig siden jeg liker fine båter og et uformellt miljø :-)
Ho-ho-ho sier jeg...:-)
Ikke misforstå meg, båtene er fine og en betydelig oppgradering fra tidligere danske/kiel-båter.
MEN, det er ikke luksus og handlegatene som på VG-Tv kan se imponerende ut er i realiteten en kopi (bare mye mindre) enn handlegatene på de store cruisebåtene. Butikkene er derimot ganske triste og ikke stort mer enn tax-free (i etasjen under) og norske juggel (elger og troll for tyskere). Hadde de derimot klart å fylle opp med en skikkelig klokkebutikk (litt mer spennende enn Certina og Seiko) og dyre klær tror jeg at flere nordmenn hadde tatt frem lommebutikken
Men som en transportetappe til Kiel er et meget, meget bra!
Ble også skuffet over handlegaten. Som kooko skriver er den jo nesten ikke mer enn Color Line mellom Sandefjord-Strømsgodset. Litt satt på spissen, men allikevel skuffende ifht. hva man får inntrykk av gjennom reklamen.
Hvis cruisebåter ikke har mer å tilby en Colorbåtene til Kiel skal ikke jeg på cruise ihvertfall. Båtene til Kiel har alt du trenger, men jeg fikk jo ikke akkurat noen opplevelse av luksus. Største luksusen var vel at det ikke var så preget av flatfyll som båten til Hirtshals...
Nå er det jo ingen handlegate da,men derimot en promenade med både butikker og restauranter :-)
.
Da må jeg si HE-HE-HE igjen. Sjekket du ikke snutten som jeg la ut da? Den fra cruiseskipet og ColorMagic?
Han sa nemlig noe om størrelsen....150 meter..
På begge båtene ;-)
.
Jobber du for Color Line, eller?!
Har du vært på begge båtene? Som jeg sier, Magic/Fantasy - fine båter, og jeg er helt sikker på at materialvalg og design er vel så påkostet på denne. MEN, opplevelsen av luksus er fraværende. Dette skyldes ikke utelukkende størrelse, men spesielt innhold. Da tenker jeg på i hovedsak maten (som jeg synes var under pari) og butikkene (som var rene loppemarkeder).