Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cruise fra Miami

NYTT TEMA
sunshine00
sunshine00Innlegg: 26
20.03.09 09:48

Er det noen som har dratt på cruise fra Miami til Bahamas? Og bestilt dette på egen hånd gjennom internett?

Jeg har bestilt et 3-dagers cruise etter påske, da jeg uansett er i Miami og omeng i 2 uker. Har registrert det jeg skal i forbindelse med cruiset, og har også fått den elektroniske registrerings greie godkjent i forbindelse med fly til USA.

Hva mere trenger jeg av papirer og info for å dra på dette cruiset? Noen erfaringer der?

MrMate
MrMateInnlegg: 1773
24.03.09 12:00

Hvis du har gjort det du skal gjøre iht immigrasjonsmyndighetene i USA, trenger du ikke mer papirer for cruiset (regner med du har utskrift av internetbookingen).

Har vært styrmann på cruise i tre år, deriblant ca et halvt år på tredagers-cruise til Bahamas. Hvislket rederi skal du med?

Tredagerscruisene til Bahamas kan sammenlignes med danskebåt-tur, dvs ungt klientell endel fest og fyll. Men et greit avbrekk for noen dager. Regner med at en av dagene er Nassau, så der anbefaler jeg at du tar en tur til Paradise Island og det spektakulære hotellet der med et digert akvarium i underetg. Ellers er vel den andre dagen på enten NCL eller RCCL sin private øy, dvs strandliv.

For å unngå å bli plaget av strandfluene der anbefaler jeg at du kjøper en liten flaske babyolje og smører deg inn med.

snekka73
snekka73Innlegg: 1088
24.03.09 13:13

Er det med RCCL du skal reise? I såfall, hvis du har fått unna den online in-check greia og skrevet ut ditt Set Sail Pass (eller hva det heter), så tror jeg du bare skal troppe opp på cruiseterminalen og kose deg :)

sunshine00
sunshine00Innlegg: 26
30.04.09 11:28
MrMate: Hvis du har gjort det du skal gjøre iht immigrasjonsmyndighetene i USA, trenger du ikke mer papirer for cruiset (regner med du har utskrift av internetbookingen). Har vært styrmann på cruise i tre år, deriblant ca et halvt år på tredagers-cruise til Bahamas. Hvislket rederi skal du med? Tredagerscruisene til Bahamas kan sammenlignes med danskebåt-tur, dvs ungt klientell endel fest og fyll. Men et greit avbrekk for noen dager. Regner med at en av dagene er Nassau, så der anbefaler jeg at du tar en tur til Paradise Island og det spektakulære hotellet der med et digert akvarium i underetg. Ellers er vel den andre dagen på enten NCL eller RCCL sin private øy, dvs strandliv. For å unngå å bli plaget av strandfluene der anbefaler jeg at du kjøper en liten flaske babyolje og smører deg inn med.

Jeg reiste med Norwegian Cruise Line, og alt gikk bra for deg, både med innsjekking, forhåndsregistrering og selve cruiset :)

Eller, bortsett fra at når vi våknet opp til 1.dag... Da trodde vi at vi var ved havn i Nassau, slik som planlagt. Men det viste seg at vi fortsatt var midt på havet! :/ Og vi fikk aldri med oss hva de ropte opp over høytaleranlegget pg.a lav lyd og støy i rundt oss på dekk. Lurte fælt på hva som foregikk, da vi meret av skipet bare kjørte rundt og rundt uten mål og mening. Og at i tillegg var 2 andre cruiseskip som gjorde det samme i nærheten av oss.

Fikk til slutt vite at en mann hadde hoppet fra båten i løpet av natten (etter en krangel med kona) og at de lette etter han, og måtte vente i området til helikopter og mindre letebåter kom. Ankom defor Nassau på ettermiddagen, og ble der et døgn, og droppet heller å dra på den private øyen dagen etter.

Tok turen rett ut til det store hotellet og fikk med oss både strand og akvarium :)

aoo7v-a
aoo7v-aInnlegg: 99
30.04.09 15:15

var på cruise for 1 mnd siden...til blant annet bahamas..du har jo registret deg på nettet(Visa waiver) det er bra,men du må likevel fylle ut det grønne skjemaet på flyet.en del av det blir stiftet fast i passet,og det er den delen du trenger når du går av båten..noen ganger må du skrive ut nytt grønt kort,men de fleste bare sjekker det du allerede har i passet....

Det er viktig at du vet hvor du skal etter cruiset.(hotelladdresse eller reisedokument på flyreise videre)da det skal fylles ut på et skjema...

Du må fylle ut et skjema for hva du innfører inn til USA.(de er glad i skjemaer)det får du på lugaren siste kvelden.

Vær obs IKKE ta med deg noe mat ut fra båten, det er de veldig strenge på....tollere står klar og spør når du forlater båten.

tilslutt GLED DEG .cruise er topp.vi var og på 3 dager cruise,men det der med fyll som er nevnt før var ikke eksisterende på det cruiset vi var på.....Bahamas er litt kaotisk,særlig med barn.vi hadde en tur i land først og så gikk i på båten,og kunne nyte alt i fred og ro mens flesteparten var i land.ikke ble vi plaget av strandfluer heller! Husk solkrem:-)

Kyra
KyraInnlegg: 3177
07.06.09 07:23
sunshine00: Tok turen rett ut til det store hotellet og fikk med oss både strand og akvarium :)

Hvordan var dette hotellet? Var det kjekt der?  Vurderer 3 dagers cruiset selv, men usikker på hva vi kan få ut av Nassau :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg