Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lekebutikk i London

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 21358
03.12.09 11:48

Da blir det sannsynligvis en 3 dagers tur til London alene. Den ene dagen går bort til noe annet, men jeg får 2 halve dager som jeg skal bruke til shopping.

Men er det noen som vet om noen billigbutikker på leker i London. Gjerne noen som f.eks. driver parallellimport av lego og slikt.

Vi var i London i sommer og synes prisene på leker omtrent var som i Norge.

Noe var faktisk litt dyrere, slik at jeg ser for meg at det ikke er så veldig mye å spare på å ta juleshoppingen på Hamleys.

toao
toaoInnlegg: 3516
03.12.09 12:19

Det er bare å komme seg ut av sentrum. Hamleys er ikke spesielt billig og er bortimot den eneste skikkelige lekebutikken sentralt i London. Dersom du i stedet drar til sentrum i en av forstedene, finner du både andre lekebutikker og et annet prisnivå. Croydon eller Kingston kan for eksempel være greie steder. Store kjøpesentra er et annet alternativ (for de som liker den slags).

toao

VivaLV
03.12.09 12:48

Takk for tipset.

Er også ute etter en billig spillbutikk, og antar at det også best finnes utenfor sentrum.

Har stort sett vært sentralt i London, så er uansett en fin anledning til også å utforske områder utenfor london.

Leter forøvrig også etter noen antikvitetsmarkedet. Dvs. først og fremst mynter/sedler/frimerker/postkort etc. etc. Har foreløpig ikke funnet noen spesielle her.

Drar midt i uken slik at markedet som er åpne fredag-søndag ikke er aktuelle.

Foreløpig står kun Alfies på listen, men sitter akkurat NÅ og surfer for å finne flere.

VivaLV
03.12.09 13:37

Jeg fant en foreldre og barn diskusjon som i all hovedsak bekrefter det du skriver toao og som jeg også kanskje selv trudde.

Der var det anbefaling å dra til Canada Water som det var ett stort kjøpesenter som også hadde en Tesco-butikk.

toao
03.12.09 14:28
VivaLV: Der var det anbefaling å dra til Canada Water som det var ett stort kjøpesenter som også hadde en Tesco-butikk.

Det er jo en mulighet dersom du har dårlig tid, ettersom det ligger en del nærmere enn de alternativene som jeg foreslo. Det ligger blant annet et par relativt store outlets her. Når det er sagt, så synes jeg ikke dette kjøpesenteret er så bra, og du klarer neppe å fylle en hel dag her.

toao

Pipo
PipoInnlegg: 591
03.12.09 15:37

Jeg tenker at det kan jo være at de har endel ting på Hamleys som du ikke finner i Norge. I tilleg setter jo ofte barn pris på at gavene/lekene er kjøpt i utlandet, føles ofte litt mer spesielt da kanskje!

Så selv om det kanskje er noe dyrere, kan det jo hende gaven også blir tilsvarende "mer" verdifull :-)

VivaLV
03.12.09 16:38
toao: Det er jo en mulighet dersom du har dårlig tid, ettersom det ligger en del nærmere enn de alternativene som jeg foreslo. Det ligger blant annet et par relativt store outlets her. Når det er sagt, så synes jeg ikke dette kjøpesenteret er så bra, og du klarer neppe å fylle en hel dag her. toao

Men har du evnt. noen andre konkrete alternativ.

Ser at du foreslå områder/bydeler, men trur jeg vil lete litt i blinde da.

Tenkte at ett kjøpesenter kunne være en grei ting. Har forsåvidt ikke veldig dårlig tid og det å finne frem blir litt av opplevelsen, men allikevel synes jeg det er greit med konkret sted.

Siden jeg går alene så skal jeg uansett ikke slå ihjel en hel dag og det er mest for å hamstre litt leker. Skal også kjøpe litt kosmetikk til samboer slik at da passer det bra med Tesco. Så kommer nok uansett til å ta en tur dit.

Kommer nok uansett til å ta en tur innom Hamleys og Harrods. De har selvsagt endel på Hamleys som man ikke finner i Norge, men stort sett synes jeg det er mye av det samme som i Norge.

Det er vel først og fremst lego som jeg vet barn/nieser/nevøer vil ha. Slik at det jeg evnt. skulle ha kjøpt i Norge fort kan koste 2-3000 kr. Slik at hvis man sparer 1/3 kan det fort bli en tusenlapp ut av det.

toao
03.12.09 19:57
VivaLV: Tenkte at ett kjøpesenter kunne være en grei ting.

Det kan det sikkert være. I så fall tror jeg nok jeg ville gått for Westfield i Shepherd's Bush (http://uk.westfield.com/london/), som er det fjerde største kjøpesenteret i UK og således bør ha bra utvalg. Jeg har ikke vært der selv, foretrekker å shoppe utendørs, men har hørt at det skal være veldig bra.

De fleste forstedene har ellers flere kjøpesentre som en integrert del av sentrum. Croydon sentrum (tog fra London Bridge) er for eksempel bygget rundt to slike: Centrale (http://www.centrale.co.uk/), hvor det i hvert fall finnes en som heter Hawkin's og en Early Learning Centre, samt Whitgift (http://www.thewhitgiftcroydon.co.uk/). I Kingston (tog fra Waterloo) ligger Bentall Centre (http://www.thebentallcentre-shopping.com/) like ved jernbanestasjonen og har de samme, pluss en Disney Store. Kingston er en finere by med et større sentrum enn Croydon, men togene går ikke like hyppig som til Croydon og prisnivået kan kanskje være noe høyere.

toao

VivaLV
03.12.09 20:32

Takker og bukker for tips.

Da har jeg enda mer å velge mellom. Jeg også foretrekker å gå gatelangs, men ganske sannsynlig at jeg tar en tur innom her. Spesielt siden jeg bor i Paddington og at det da er innen gangavstand.

Har også funnet Toys"R"US hvis jeg ikke skulle finne det jeg trenger andre steder.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 20042
03.12.09 23:50
VivaLV: Takker og bukker for tips. Da har jeg enda mer å velge mellom. Jeg også foretrekker å gå gatelangs, men ganske sannsynlig at jeg tar en tur innom her. Spesielt siden jeg bor i Paddington og at det da er innen gangavstand. Har også funnet Toys"R"US hvis jeg ikke skulle finne det jeg trenger andre steder.  

Du har og et stort kjøpesenter under Canary Warf midt i Docklands. Hit kan du komme både med DLR og Jubilee Line.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg