sploinxxInnlegg: 6733
MaCuisine: De stortrives vel i Thailand også formoder jeg?
Kona mi er fra Thailand, har bodd i Norge i maange år, og stortrives i Norge. Vi kommer til å bo halve året i Thailand etter hvert, men det er ikke barebare, hun trives i jobben i Norge. Uansett spinker og sparer vi, og det vi sparer bruker vi på vårt eget lille hus på tomta vi har arvet fra hennes familie.
Gjett om vi skal skamme oss når vi gamlingene tilbringer vinteren i Thailand!! ;-)
(Innlegget ble redigert 10.03.10 12:39)
Karten67Innlegg: 792
MaCuisine: De stortrives vel i Thailand også formoder jeg?
Ja, sitter en god del av de i Thailand også, men er nok forsatt levelig å bo der på trygden.
Er en flink med penger der nede vil en klare seg med en plass mellom 150 - 200 kr. døgnet tipper jeg,dette vil dekke losje og kost, og det er jo milevis på hva en f.eks vil trenge i Spania.
Men som sakt i åpning`s-innlegget må nok en god del av disse folkene også komme hjem nå. Dette gjelder selvfølgelig ikke pensjonister som har valgt å bo der nede
(Innlegget ble redigert 10.03.10 13:22)
Jeg måtte nesten flire litt nå. Leser lokalavisa, og der skriver de at Fredrikstad er en "sex-by" ...det har ikke vi lagt merke til..men det står jo i avisa, og da er det vel riktig. Så, vil du kjøpe sex? Ikke sløs bort pengene på utenlandsturer :-)
Men husk at sex svir på pungen, lommeboka og kanskje også på en syflittisk hjernebark.
http://www.f-b.no/nyheter/stort-sex-marked-i-fredrikstad-1.4781444
(Innlegget ble redigert 10.03.10 19:37)
Kona er faktisk pensjonist i Thailand, og det er ikke noe tema i Thailand at hun skal miste noe av sin opptjente pensjon fordi om hun bor i Norge nå. Hun får altså ingen avkorting, selv om hun er en drømmeinnvandrer som har en jobb i Norge. Pensjonen har hun opptjent gjennom flere tiår i full jobb i Thailand, that`s it. Hva kan Norge gjøre med det? Trekke henne i lønn? Gi dobbel skatt på inntekt i Norge? Anullere de pensjonspoengene hun tjener opp når hun er i jobb i Norge? Kanskje nulle ut de pensjonspoengene JEG har tjent opp gjennom snart 40 år? Det er mange muligheter.
(Innlegget ble redigert 16.03.10 07:10)