Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ferie i september?

NYTT TEMA
SecurID
SecurIDInnlegg: 48
16.06.10 10:45

Hei,

Lurer på hva noen av dere anbefaler å ta ferie til Syden i september? Er klar over at temperaturen vil være litt lavere enn august / juli. Siden jeg ikke har noe erfaring fra Spania/ Portugal, lurer jeg på er september måned å anbefale til sol og bading. Skulle ønske å reise litt tidligere, men kan ikke pga ferie fra jobben. 

(Innlegget ble redigert 16.06.10 10:46)

FlipYa
FlipYaInnlegg: 750
16.06.10 11:16

Kanariøyene er jo en sikker vinner i september hvis du vil ha standard sydenvarme og varmt vann. Du finner som regel ganske rimelige turer dit i september. Det er absolutt levelig i Hellas/Spania/Italia på den tiden også.

Nipps
NippsInnlegg: 1089
16.06.10 11:32

Egypt er jo en sikker plass når det gjelder bading og sol. Kan fortsatt være ganske varmt i september, men behagelig på kvelden. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har ikke hatt problemer med varmen så lenge man er ved kysten og ikke innlandet :-)

(Innlegget ble redigert 16.06.10 11:32)

Forfun
ForfunInnlegg: 3841
16.06.10 12:42

Jeg ville valgt middelhavet i september, da er det fremdeles bra der og ikke så mye folk. Egypt og Karnariøyene er best alternativ oktober-april, utenom den perioden er det bedre alternativer. Selv ville jeg valgt Secilia, mest pga vin og mat kombinert med natur og klima. (Ser ut til at det blir Pimiento (italia) nok en gang på meg i september, det er bare pga maten og vinen).

Portugal er antageligvis kaldere enn spania i september da det ligger ut mot atlantern ikke middelhavet, men har ikke vært der i september selv.

Mr_Thomas
Mr_ThomasInnlegg: 4030
16.06.10 13:03

Nå drar jeg aldri til steder som Gran Canaria, Tenrife osv.

men tror det skal gå  greit så tidlig som i september.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 32779
16.06.10 13:13

Kypros må være et utmerket alternativ.

IneCha
IneChaInnlegg: 584
16.06.10 13:19

Middelhavet i september er jo deilig da! Temperaturen i lufta er behagelig igjen og vannet er på sitt aller varmeste. Turistene er færre og de innfødte er ferdige med ferien sin, servitørene har fortsatt rutinen fra stortrykket i juli/august inne men har nå god tid og virker generelt mere avslappet og imøtekommende enn tidligere på sommeren. Har feriert i september forskjellige steder i nord- og mellomItalia, på Kreta og på Korfu. Den beste tida for ferie spør du meg. I tillegg kan du nyte den eventuelle sommern i Norge først.. Bonus ;)

enigma99
enigma99Innlegg: 416
16.06.10 22:40

Var i Benidorm i september i fjor, det skal absolutt gjentas. Veldig varmt vann, fortsatt gode lufttemperaturer, billige billetter, mindre turister.

SecurID
SecurIDInnlegg: 48
17.06.10 10:21

Men hva anbefaler dere i forhold til når det lønner seg å bestille reisen til de anbefalte reisemålene? Jeg ser at prisene er høyere i september enn nå i fellesferien? Bør jeg kanskje vente til august med å bestille el?

VivaLV
VivaLVInnlegg: 22433
17.06.10 11:45
SecurID: Hei, Lurer på hva noen av dere anbefaler å ta ferie til Syden i september? Er klar over at temperaturen vil være litt lavere enn august / juli. Siden jeg ikke har noe erfaring fra Spania/ Portugal, lurer jeg på er september måned å anbefale til sol og bading. Skulle ønske å reise litt tidligere, men kan ikke pga ferie fra jobben. 

Tja....

Jeg trudde høysommer ofte kom litt senere i "syden". Dvs. at det kan være like varmt også i september som i august.

Selvsagt litt avhengig av når i september man skal reise. Mange europeere har vel ferie senere enn nordmenn så det kan man jo også ta med i vurderingene. August er vel "fellesferie" i store deler av sør-europa.

eagle56
eagle56Innlegg: 1153
17.06.10 14:42
SecurID: Men hva anbefaler dere i forhold til når det lønner seg å bestille reisen til de anbefalte reisemålene? Jeg ser at prisene er høyere i september enn nå i fellesferien? Bør jeg kanskje vente til august med å bestille el?

Vet ikke helt hvordan det er med charter, men om du eksempelvis skulle velge Middelhavet og SydFrankrike kan en godt bestille fly nå allerede. Mitt forslag er å fly til Nice og enten ha leilighet/hus et eller annet sted ved kysten eller hotell. Mye bra B&B også dernede.

Siste halvdel av september frister med rundt 25 grader i lufta og behagelig badevann. Billigere å bo og mye triveligere å spise ute, reise rundt eller hva man nå skal.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg