Stort sett er de peneste utsiktspunktene i Norge langt fra bilvei. Det krever ofte slit og svette for å komme dit. Kjørt Trollstigen to ganger forrige uke, det var ikke verdt en stopp. 800 høydemeter høyere er utsikten vesentlig bedre! Når en har vært på noen av toppene i området blir trollstigen kjedelig. Geiranger har noe mer, kjørte sist der i sol og der er det pent. Galdhøypiggen har bra utsikt, men en ser til mange andre høye topper, så det viktigste er følelsen av å være høyest i Norge, ikke selve utsikten. Noen topper i randsonen av jotunheimen har etter min mening bedre utsikt (ser mer ned).
Lyngsalpene er utrolig bra, noen av mine favoritt utsiktspunkt er i det området. Tror det er mer spennede i nord norge, må tilbake dit. Uventede outsidere er også bra, opp fra Aurdal i delvis sol, delvis tåke var magisk. En annen outsider, Gaustadtoppen ligger høyt alene, når en er på toppen der er en virklig på toppen, alt annet er mye lavere.
Kjerag er fint, men kommer ikke helt opp hos meg. Simulerte baklengs basejump med helikopter der en gang, det var ett bra kick, datt noen hundre meter ned langs fjellveggen før piloten rettet opp.
Konklusjon; det er utrolig mange fine utsiktspunter i norge. De ti mest besøkte er etter min mening mest besøkt pga lett adkomst, ikke utsikten.