Hei, og før du tenker "nok en USA-roadtrip tråd" så er denne ikke helt som de andre!
Etter å ha gått igjennom 50 sider på dette underforumet, har jeg også lest alle trådene som virker relevante til roadtrip generelt i USA, og fått mye nyttig info der.
Litt info om meg og turen;
Mann 22 år, reiselysten, liker å oppleve nye ting. Var i Mars 2011 i Miami og på cruise i østlig-Karibien, det gidde mersmak for å reise tilbake.
Har igrunn ikke lyst å planlegge turen så utrolig nøye, føler jeg går glipp av litt frihet da en slik tur skal representere frihet, men noe planlegging må det til. Liker nye inntrykk og ser på det meste med åpent sinn.
Jeg prøver å få med meg noen til å reise på turen samme med meg, men det er ikke lett. Så ingenting er spikret ennå, men godt mulig det blir 1 reisepartner på ene turen og en annen på den andre turen. Kanskje du blir med? Trives godt i eget selskap, men føler det blir litt for mye alene der borte i 4-7 uker (treffer jo såklart folk, men...)
Ønsker å gjennomføre turen i September/Oktober. Hovedsaklig grunnet da har jeg mulighet til å ta ut lengre ferie (4-6 uker i allefall, kanskje lenger?), det er fortsatt passende varmt (20-30c) i store deler av USA, og ting som NHL/NBA/NFL/MLS begynner å starte opp igjen etterhvert.
Søker hver dag på forskjellige varianter av flybilletter, og finner gode priser på en open-jaw billett med alle flyturene hos Delta på mellom 7-8000 NOK.
Det jeg ønsker å gjøre, er følgende;
Fly fra OSL - YVR
Være i Vancouver-området noen dager å besøke familie som jeg aldri har truffet, så transportere meg til Seattle å være der ett par dager.
Fly fra SEA - LAS
Være i LV noen dager, leie bil for å starte på etappe 1.
Har delt opp i greier deler føler jeg, (3-6 timer kjøring i snitt) og i byer som jeg ønsker å besøke.
Vest, etappe 1
http://i37.photobucket.com/albums/e95/AlexanderLarsen/USA1WEST-1.jpg
Etter vel gjennomført Vest-etappe, så leverer jeg inn bilen i LV. For å hoppe på flyet til Jacksonville (FL), syns dette ser ut som en veldig fin plass å starte/slutte på min neste etappe;
Sør/Sør-øst, etappe 2
http://i37.photobucket.com/albums/e95/AlexanderLarsen/USA2SOUTHEAST.jpg
Leie bil i JAX, for å så kjøre nordover til ATL og videre som linet opp på kartet.
Har også i tankene etter denne etappen er ferdig, å fly til NYC, å være der noen dager, men jeg tror jeg dropper det for heller å ha noen ekstra dager på de enkelte etappene eller og uten at turen skal bli ekstremt lang (40-50 dager).
Q & A(?)
- Blir det for mye å gjennomføre begge turene etter hverandre?
Ligger an til 2,5 - 3 uker på hver tur.
- 10.000 NOK i uken (hotell, mat, drivstoff, litt shopping og andre severdigheter som idrettsarrangement og konserter) er det ett kurant budsjett?
- Ønsker å bestille ting ASAP, slik jeg blir kvitt 2 av de største enkelt-utgiftene, henholdsvis fly og leiebil.
- Flere tips, tilbakemeldinger og anbefalinger ønskes.
Som sagt, jeg har lest de første 50 sidene angående roadtrip-USA på forumet her. :)