Jada, derfor er jeg også delvis enig/uenig. Spesielt ifht. å leie hotell utenfor The Strip.
Men jeg mener fremdeles at det er en lang rekke med morsomme attraksjoner som helt eller delvis er beregnet på barn/ungdom. Det er muligens noen som ikke er der i 2012, men er også sikkert noen jeg har glemt.
Freemont Street Experience
Stratosphere (SkyJump, Insanity, X-Scream, Big Shot)
Circus-Circus (Adventuredome + Midway + Circus Acts)
Volcano (Mirage)
Pirate Show (Treasure Island), selv om det ikke er like barnevennlig som tidligere.
Caesars's Palace (Aquarium + Atlantis Show)
The Venetian (shopping centre) + Madame tussauds
Mirage (White tigers + dyrehagen)
Fountains show at Bellagio
Guinness World of Record Museum
M&M Las Vegas
New York-New York (med berg og dalbaner)
Bilutstilling + flamingoer på Flamingo.
Shark tank på Mandalaybay
Ethel sjokoladefabrikk
I tillegg har man diverse show hvor mange vel har ettermiddag/formiddagsshow (Mystère, Blue Man Group, Circus de soleil, Lion King etc.)
Samt at man har mange fine dagsturer fra Las Vegas bl.a. Red Rock, Hoover Dam, Grand Canyon.
Jeg trur det viktigste er hvilken type man er. Liker man å dra til rolige sydensteder og andre familievennlige steder, så er kanskje ikke Las Vegas noe for deg.
Jeg har kun vært engang i syden og siste store utenlandstur vi hadde var til London/Paris. Også da synes folk det var litt merkelig sted å dra med 3+7 åring, men vi synes det var en fin tur og masse å oppleve.
Nå er selvsagt Las Vegas ikke London/Paris, men mine tips er jo ikke bare på personlige erfaringer. Men også hva jeg har lest/hørt andre har gjort.
Nå er det mulig jeg leter etter bekreftende svar på "mitt syn" men litt googling og jeg finner endel som skriver omtrent det samme som jeg gjør.
"Don’t believe the hype. While, yes, there are lots of grown-up, all-night, scantily-clad activities in Sin City, there’s also tons to do if you have tweens along for the ride – so much, in fact, that my two girls fought me like cats and dogs when I told them it was time to head to the airport and fly home."
I tillegg så er 10% av de som besøker Las Vegas hvert år under 21 år. Nå er det selvsagt forskjell på en 20-åring og en 10/13-åring, men allikevel.
Her kan forøvrig være ett aktuelt hotell:
http://www.loewshotels.com/