Det er vel ikke noe problem for oss å leie bil i Norge og kjøre de i utlandet?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
(Innlegget ble redigert 05.02.12 04:40)
Hei. Jeg og noen kompiser har tenkt oss på bilferie til sommeren, men vi er ikke helt sikre på hvor vi skal og hvordan vi skal løse det med bil. Noen som vet hvor vi kan få leid 7 setere eller biler som er store? Er en fordel med god plass om vi blir 5-7 stk. og burde vi ikke leie 2 biler egentlig?
Takker for alle tips
(Innlegget ble redigert 05.02.12 04:41)
Billeie er dyrt i Norge kontra i land sydover i Europa. Jeg ville brukt fly et stykke nedover og leid bil på bestemmelsesstedet og hatt det som utgangspunkt.
7-setere er ikke noe problem, de aller fleste utleieselskaper har det. Se f.eks www.holidayautos.no eller www.ebookers.no/leiebil/, jeg har god erfaring med begge.
For å svare konkret på spørsmålet ditt: nei, det er ikke noe problem å leie bil i Norge og kjøre den utenlands, det er bare uforholdsmessig dyrt.
Nei det er det ikke. Men det blir nok atskillig dyrere enn å leie i Danmark eller Tyakland.
Ikke vet jeg hvor dere har tenkt dere hen. Selv har jeg leid bil i Danmark, i Billlund, og kjørt rundt i Danmark og Tyskland. 3 uker, rett nok noen år siden, men flybilletten tur retur vestlandet tjente vi greitt inn ved å leie i Danmark. Vi var 4 persone, billigere med Audi A4 stasjonsvogn, fri km, enn en polo/golf leid i Norge med begrensin på km.
Ta et rimelig fly med e.g. Ryanair til Frankfurt og lei bilen der. Da ligger Europa foran dere i alle retninger, bare å velge å vrake, eller reise rundt på impuls. Dere sparer dessuten 2-3 døgn til sammen bare på å komme dere fra og til Skandinavia.
Den billigste plassen du kan leie bil vil jeg tippe er Alicante flyplass i Spania.
Vi leide en romslig Ford Focus stasjonsvogn i en uke for 49 euro.
Betaler du litt ekstra kan bilen leveres en annen plass etter bruk.
Definitivt. Jeg har leid bil i Tyskland for to uker for samme pris som for tre dager i Norge. Tyskland er et fantastisk utgangspunkt for å kjøre bil om man vil til f.eks. Alpene eller til Benelux-landene - pluss selvsagt mye severdig i Tyskland også.
Men vær obs på at man nok må betale ekstra om man ønsker å kjøre til f.eks. Polen, Slovakia, Ungarn, Tsjekkia da det står i kontraktene når man leier bil i Tyskland at man ikke kan kjøre inn i disse landene - og i tillegg Liechtenstein!
Koster litt ekstra, mener jeg betalte 1.500 ekstra for å levere en bil leid i Frankfurt tilbake i Brussel.
Har sjekket litt.
Det er faktisk mulig og leie i bilen f.eks på Alicante flyplass og levere på Malaga flyplass uten å betale noe ekstra.