Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Billig hotell i London

NYTT TEMA
Kagå
KagåInnlegg: 5113
20.02.12 19:55

Skal til London i en weekend i juli. Hvor og hvilket hotell er det beste, men også veldig billig? Kjør på med tips!

Vet ikke helt hvilken pris som er vanlig, men ca. 700-800 pund for 4 stykker? Er det veldig lite eller?

Og så en ting til, er det noen spesielle plasser man bør oppsøke bortsett fra de kjente turistattraksjonene? Noen bra restuaranter? 

Ble mange spørsmål dette her, men regner med at noen som har vært i London et par ganger klarer å svare på dette med glans. 

Takk på forhånd!

(Innlegget ble redigert 20.02.12 20:04)

Åsboer
ÅsboerInnlegg: 6719
20.02.12 19:59

Har bodd på Premier Inn ved Putney Bridge de gangene jeg har vært i London. Helt greit hotell, til en overkommelig pris. Betaler vel nå 320 pund for to personer i tre netter i påska. Inkludert frokost! Ulempen er jo at det ligger litt uttafor "sentrum", men med undergrunnstasjon 150 meter fra hotellet annser jeg ikke det som noe problem!

Kagå
20.02.12 20:08
Åsboer: Ulempen er jo at det ligger litt uttafor "sentrum", men med undergrunnstasjon 150 meter fra hotellet annser jeg ikke det som noe problem!

Ja, jeg vil heller ha noe litt mer sentralt. Ser for meg at "the tube" er stappfull av svette folk på sommeren ;-)

Men tipset skal definitivt vurderes. Er der noen gode restuaranter i nærheten?

Link-86
Link-86Innlegg: 7893
20.02.12 20:14

Travelodge. 

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 26631
20.02.12 20:17
Kagå: Ja, jeg vil heller ha noe litt mer sentralt. Ser for meg at "the tube" er stappfull av svette folk på sommeren ;-)

Tuben er fylt av mer svette mennesker om vinteren, når folk med parkasene skal presse seg inn i vognene med den vulkanlignende innestengte varmen. Alt kan nesten regnes som sentralt så lenge du har kort avstand fra hotellet til en tubestasjon. Selv nesten Heathrow, med sine timeslange turer inn til sentrum med tuben, fortoner seg som shuttlebussen mellom Rygge togstasjon og flyplass. 

Kagå
20.02.12 20:18
Aveirinha: Tuben er fylt av mer svette mennesker om vinteren, når folk med parkasene skal presse seg inn i vognene med den vulkanlignende innestengte varmen. Alt kan nesten regnes som sentralt så lenge du har kort avstand fra hotellet til en tubestasjon. Selv nesten Heathrow, med sine timeslange turer inn til sentrum med tuben, fortoner seg som shuttlebussen mellom Rygge togstasjon og flyplass.

Jeg ser innlegget, leser det, men hvor er tipsene? ;-)

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 26631
20.02.12 20:22
Kagå: Jeg ser innlegget, leser det, men hvor er tipsene?

Tipset er at man er temmelig tilgjengelig for turer til sentrum om man kun bor like ved en tubestasjon. Sentrumshotellene, spesielt i sommermånedene, er svært dyre – spesielt ved sen bestilling(relativt). Har enda tilgode å komme over et hotell som utmerker seg ved lav pris/god kvalitet/sentrumsnært, og jeg begynner å nærme meg et tresifret antall opphold i byen nå. Hva er budsjettet, egentlig?

Åsboer
ÅsboerInnlegg: 6719
20.02.12 20:23
Kagå: Er der noen gode restuaranter i nærheten

Kommer vel litt ann på hva man annser som gode restauranter. Finner noe på andre siden av elva (broa er rett ved siden av hotellet), samt noe oppover i gata hotellett ligger i. Blandt anna en ganske koselig pizza-restaurant! Men nå er ikke kravene mine så store da, bare jeg får meg mat;)

Kagå
20.02.12 20:23
Aveirinha: Hva er budsjettet, egentlig?

For hotell med frokost, ca. 5000-7500 kr?

Noen som har erfaring med Chiswick Moran Hotel på vestkanten? Så ut som et veldig fint hotell og ikke så dyrt.

(Innlegget ble redigert 20.02.12 20:24)

Larrek
LarrekInnlegg: 3398
20.02.12 20:47
Kagå: Ja, jeg vil heller ha noe litt mer sentralt.

"Sentralt" i London er et så digert område at du/dere aldri kommer unna tuben med sine svette folk uansett, (da med mindre vi snakker om landslaget i kappgang som synes det er fint med flere mils gåing i løpet av helga.)

Nærhet til tuben er meget viktig og et litt mindre sentralt hotell gir mer for pengene.

(Innlegget ble redigert 20.02.12 20:49)

Kagå
20.02.12 20:49
Larrek: a med mindre vi snakker om landslaget i kappgang som synes det er fint med noen mils gåing i løpet helga

Heh, jeg er faktisk med på landslaget i kappgang og min far er ansett som en legende innen sporten ;-)

Neida, men jeg forstår jo det. Men det må da finnest billige hoteller som er litt nærmere enn 40-50 minutter med "the tube"? Sett litt på Chiswick Moran nå, har du erfaring? 

Larrek
20.02.12 20:59
Kagå: Sett litt på Chiswick Moran nå, har du erfaring?

Nei, ingen personlig erfaring, men det ser ut til at folk er gjennomgående svært fornøyd på tripadvisor.

Men, tilbake til kappgangen :-) dette er veldig langt unna sentrum.

Jeg har bodd her to ganger, og er godt fornøyd. Middels på alt, beliggenhet, standard og pris. Helt kurant.

(Innlegget ble redigert 20.02.12 21:05)

Kagå
20.02.12 21:03
Larrek: Men, tilbake til kappgangen :-) dette er veldig langt unna sentrum.

Ja, fant det ut. Hmm, vanskelig dette her!

Larrek
20.02.12 21:11
Larrek: Jeg har bodd her to ganger, og er godt fornøyd.

Og for sikkerhets skyld linket jeg feil. Her er det jeg har bodd to ganger.

Kagå
20.02.12 21:19
Larrek: Og for sikkerhets skyld linket jeg feil. Her er det jeg har bodd to ganger.

Ser ut som det er trygt å bo der i alle fall, men kanskje veldig irriterende med sirener når man skal sove om natten? ;-)

Larrek
20.02.12 21:25
Kagå: Ser ut som det er trygt å bo der i alle fall, men kanskje veldig irriterende med sirener når man skal sove om natten? ;-)

Hehe, ser nå at det er noen som klager over sirener. Har jeg faktisk ikke tenkt på når jeg har vært der. Spørs kanskje hvilken vei man har rom og/eller hva slags sovehjerte man har.

(Innlegget ble redigert 20.02.12 21:27)

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19778
21.02.12 09:03
Kagå: Ble mange spørsmål dette her, men regner med at noen som har vært i London et par ganger klarer å svare på dette med glans.

Har bodd der i en fem års tid og har vært innom mange hotell, men tips til hotell har jeg ikke. Bruk Tripadvisor, men ett tips vil jeg gi deg: Søk blant hotell i Earl's Court

VivaLV
VivaLVInnlegg: 20375
21.02.12 09:30

Det er litt avhengig av hvilken type turist man er.  Ja, London er STORT og det kan også være dyrt i sentrum.

Men er man i London og har råd til det, så ser jeg ingen grunn til ikke å bo i "sentrum". Besøker man Oslo så er det vel liten grunn til å bo på Skøyen eller Lillestrøm!!!

Vi er alle forskjellige som turister. Man for mange av oss så er det shopping som står på planen når man er i London. Da er det deilig å kunne gå rett ut på morgenene og så kanskje ta en tur innom hotellet på ettermiddagen med shoppingposene før man drar ut igjen på kvelden.

Bor man sentralt så slipper man da fort unna 4 t-bane turer pr. dag.

Poster man innlegg her er man kanskje litt usikker og kanskje også førstegangsreisende og da trur jeg mange oppsøker de vanlige turiststedene.

Jeg vil derfor anbefale hotell i "sentrum". Dvs. i nærheten av aksen Piccadilly Circus-Leicester Square-Covent Garden. Hvis det går greit å gå "litt" så har man da gangavstand til ganske mye.

Gåing er forøvrig en undervurdert del av en turistopplevelse og som regel det beste tipset jeg gir til enhver storby. Og jeg er litt småfet av meg og ikke den mest atletiske, så klarer jeg å gå så klarer "alle" det.

Dvs. Buckingham Palace, Westminster Abbey, Big Ben, båtturer på Themsen, London Eye samt handlegatene rundt Covent Garden + Oxford Street.

gili76
gili76Innlegg: 3
21.02.12 11:14

Hei. Vi er en liten familie(mor og far og datter på 2 år ) som reiser til Las Vegas 13 .aug og har tenkt å reise rundt  med bil til  4.sep. Er det noen som har noen gode tips for reiserute? Det som vi ønsker å besøke er  San Francisco -Los Angeles samt Disneyland. Det som er viktig for oss er at etappene ikke blir for lange. samt at turen blir barnevennelig.

takk på forhånd:-)

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
21.02.12 12:53
gili76: takk på forhånd:-)

Jeg ser du er ny her, og da er det greit å ta feil av tråder. Denne handler om London.

Det er virkelig mange tråder her på forumet som omhandler biltur på USAs vestkyst. Bruk søkefunksjonen og søk etter noe sånt som "Roadtrip i USA", "Biltur i USA", "Highway 1" osv. Der finner du nok og kan få flere gode tips ;)

OleKjole
21.02.12 13:18

Når det gjelder London så kommer man nesten ikke utenom tuben, uansett hvor sentralt man bor. Kan selvfølgelig ta Taxi, men det koster litt mer og kan gå fryktelig tregt. Mange av de typiske turiststedene ligger også spredt.

Hvis man først skal oppleve London så syns jeg man faktisk må ta litt underground. Dette nettverket er på mange måter en stor del av Londons identitet.

Har desverre ikke noen hotelltips til deg, da jeg alltid har bodd på steder som ligger noen stopp unna sentrum med tuben. Men som VivaLV påpeker lengere oppe, finn deg noe i nærheten av Piccadilly Circus, Leicester Square, Covent Garden, Trafalger Square, Soho, Regent Street osv. 

Av tips utenom de mest besøkte turistattraksjonene så vil jeg anbefale å ta en tur i Hyde Park. Ta en kaffe, sett deg ned på en benk og bare se på livet. Et god måte å ta en pust i bakken på når man er på storbyferie.

Hva med Brittish Museum? Her kan man fint gå en hel dag og titte på gamle koloniskatter osv. Gratis også.

Speakers Corner på hjørnet av Hyde Park ved Marble Arch. Hver søndag  formiddag står det noen å kakler ut om et eller annet de mener er feil i verden og samfunnet. Noen er koko. Andre er festlige. I mine øyne en veldig London-greie, som samtidig ikke trekker veldig mange turister. Er et sånt sted man blir stående i 15 min, for å så gå igjen.

Hva med Royal Observatory, Greenwich? Altså der GMT har sitt utgangspunkt. Kanskje ikke så utrolig fartsfyllt osv, men er jo litt stilig å kunne si at du har stått på akkurat GMT 0.

Skal du på Madame Tussauds og Tower of London, så vil jeg absolutt anbefale deg å komme veldig tidlig. Her blir det laaange køer.

Det er forsåvidt også et must å bare hoppe bakpå en rød double-decker og la den ta deg med noen stopp. 

Link-86
Link-86Innlegg: 7893
21.02.12 13:33
OleKjole: Hva med Royal Observatory, Greenwich? Altså der GMT har sitt utgangspunkt. Kanskje ikke så utrolig fartsfyllt osv, men er jo litt stilig å kunne si at du har stått på akkurat GMT 0.

En perle! Og ikke minst utrolig fredfult så nære byen. 

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 2908
21.02.12 14:27
Abelsborg: Søk blant hotell i Earl's Court

Hotelltips har jeg ikke da vi bor hos familie men Earls Court/ Kensingston er et godt tips. Rolig område med mange museer (Teknisk, Naturhistorisk m.fl.), Harrods er i mulig å nå til fots. På Kensingston High St har man de fleste store kjedene, men ikke like trangt som på Oxford St. I tillegg klarer man seg med 1 sone på tuben når man vil inn til sentrumskjernen.

Området har flere gode gode restauranter og barer vår favoritt etter svært mange besøk er La Pappardella, italiensk restaurant som er veldig godt besøkt, bordbestilling anbefales spesielt i helgene.

(Innlegget ble redigert 21.02.12 14:28)

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19778
21.02.12 16:37

Hvis været er noenlunde, er det to enkle men gedigne gåturer:

Tube til Green Park, gå gjennom parken, foran Buckingham Palace, gjennom St. James's Park. Ta med hele peanøtter som holdes langs buksa med strak arm,  så kommer det ekorn klatrende og napper peanøtten. Videre gjennom hullet der hestene holder til, ta til høyre etter du kommer ut av åpningen og gå ned til Westminster.

Den andre gåturen er ganske enkelt å ta tuben til Tower Hill, gå over Tower Bridge og gå langs bredden helt til Westminster.

Unngå Tussauds, mye stress, dyrt og skuffende. British Museum  er best besøkt umiddelbart etter åpningstid. Om en er interessert i malerkunst, er Courtauld Institute en åpenbaring, ligger i Somerset House.

(Innlegget ble redigert 21.02.12 16:39)

Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8999
21.02.12 17:04
OleKjole: Hva med Royal Observatory, Greenwich? Altså der GMT har sitt utgangspunkt. Kanskje ikke så utrolig fartsfyllt osv, men er jo litt stilig å kunne si at du har stått på akkurat GMT 0.

Hvis man først skal dit, så kan man jo også ta tuben til Island Gardens(tror jeg) på andre siden av Themsen, for å så ta beina fatt gjennom Greenwich-tunnelen og man kommer opp på sørsiden av elva, litt nord for Royal Observatory. Så får man litt mer ut av en tur ut dit jeg personlig synes var litt langdryg.

Eventuelt kan man jo også kombinere turen ut til Royal Observatory med en båttur fra lengre vest i Themsen, slik at man får se diverse landemerker og turistatraksjoner fra et annet perspektiv.

(Innlegget ble redigert 21.02.12 17:07)

SebaRuler
SebaRulerInnlegg: 9696
21.02.12 19:33
Kagå: Neida, men jeg forstår jo det. Men det må da finnest billige hoteller som er litt nærmere enn 40-50 minutter med "the tube"? Sett litt på Chiswick Moran nå, har du erfaring?

Det er jo litt morsomt at du klager voldsomt på at en foreslår ett hotell ved Putney Bridge fordi det er så lite sentralt og du må ta tuben, men selv klarer du å finne ett hotell som ligger betydelig lenger unna og i tillegg ligger mye lenger unna en tubestation...

Hvis du er ute etter faktiske tips her så ville jeg sett etter ett hotell rundt Earls Court, det er mange hoteller rett i nærheten av stasjonen der, flere rimelige. Reiseavstandene er korte, Tower er vel det som er lengst unna om du skal ditt, Picadilly og District line fører deg inn til "sentrum" (Westminster/Piccadilly/Oxford Circus) på 10-15 min. Skal du inn til City eller bort til Tower tar det 20-30 min.

Men hva du enn gjør, MIND THE GAP!

VivaLV
21.02.12 20:55
OleKjole: Når det gjelder London så kommer man nesten ikke utenom tuben, uansett hvor sentralt man bor. Kan selvfølgelig ta Taxi, men det koster litt mer og kan gå fryktelig tregt. Mange av de typiske turiststedene ligger også spredt.

Tja...

Jeg er faktisk ikke helt enig.

Bor man i området jeg nevte så er mye innen "normal" gangavstand.

Er man 2-3 (husker ikke i farten om taxiene i London tar 4 stk.) så blir vel kostnaden også akseptabel. Ofte tar man jo taxi også om kvelden hvor det er relativt sett mindre kø. Og sist men ikke minst, litt utforskning og det er like enkelt med buss. For ikke å snakke om hvor morsomt det er å sitte forest i 2. etasje og se på alle menneskene.

VivaLV
21.02.12 21:08
Abelsborg: Den andre gåturen er ganske enkelt å ta tuben til Tower Hill, gå over Tower Bridge og gå langs bredden helt til Westminster.

Takker for fine turforslag. Selv om jeg selvsagt har gått deler av disse turene selv.

Den første turen kan vel også utvides til Hyde Park (tube til bl.a. Marble Arch).

Den andre turen kan vel evnt. forkortes noe (selv om man da selvsagt også går glipp av noe).

Start f.eks. i Covent Garden. Gå på måfå ned til Themsen. Deretter mot London Eye hvor man bl.a. passerer Cleopatra's Needle og over Golden Jubilee Bridges. Deretter nedover London Eye, deretter over Westminster Bridge (passerer Big Ben, parliamentet og Westminster Abbey). Deretter oppover Whitehall (passerer Downing st. no 10) og opp til Trafalger Square og så tilbake til Covent Garden.

Rundt Cleopatra's Needle trur jeg mange av turistbåtene har avgang, så da kan dere sjekke det til en annen gang. Rundt London Eye er det koselig når det er skumring med mange gateartister.

VivaLV
21.02.12 21:10
SebaRuler: Men hva du enn gjør, MIND THE GAP!

For ikke å snakke om "LOOK LEFT".

OleKjole
21.02.12 22:26
VivaLV: Bor man i området jeg nevte så er mye innen "normal" gangavstand. Er man 2-3 (husker ikke i farten om taxiene i London tar 4 stk.) så blir vel kostnaden også akseptabel. Ofte tar man jo taxi også om kvelden hvor det er relativt sett mindre kø. Og sist men ikke minst, litt utforskning og det er like enkelt med buss. For ikke å snakke om hvor morsomt det er å sitte forest i 2. etasje og se på alle menneskene.

Vel.. sett ut ifra Piccadilly Circus så er det 3-5 km til blant annet St. Pauls, Tower of London og Madame Tussauds. Ikke direkte store avstander, men det er fortsatt snakk om mye gåing. Vet at mye av London bør oppleves på bakkeplan, men flere vil nok syns at det er litt kjedelig å bruke unødvendig lang tid på å komme seg fra a til b.

Skal man feks til Greenwich så er det snakk om en lang taxitur.

Å kjøpe et 3-dagers kort til 2 zoner med underground og buss er absolutt mye mer gunstig enn å ta taxi hvornå man skal.

Men igjen, dette er en valgsak. Noen liker å komme seg fort frem og rekke mer, mens andre tar det litt mer langsomt. Uansett hva man gjør, så rekker man ikke alt i London. Aldri. Man må alltid tilbake.

Er forresten helt enig med deg når det gjelder buss. Lite er mer sjarmerende enn å sette seg i andre etasje på dobbelt-decker og bare se på gatelivet. Eventuelt bare kjøre random rundt noen stopp og se hvor man ender. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg