Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Billige overnattings steder på østkysten av USA?

NYTT TEMA
annathorath
annathorathInnlegg: 3
11.03.12 16:47

Vi er to jenter så skal reise med sekk på ryggen fra Miami til New York i sommer. Vi er på jakt etter billige overnattings steder i Miami, Key West, Orlando, Atlanta, Virgina beach, Arlington, Washington DC, Chicago, Ohio og New York? Noen som kan hjelpe oss? bør vi forholdsbestille? Vi skal reise me tog og buss 

tikk
tikkInnlegg: 22353
12.03.12 19:10
annathorath: Vi er på jakt etter billige overnattings

Fattigmanstur i USAs lavere sosiale lag må vel kalles risikosport. Hva med fjellklatring?

sabre2
sabre2Innlegg: 12228
14.03.12 03:15
tikk: Fattigmanstur i USAs lavere sosiale lag må vel kalles risikosport. Hva med fjellklatring?

Nå sa vel ikke jentene de skulle på noen "fattigmannstur"?

De bare indikerte at de ønsket råd om rimelig overnatting. Jeg har reist over hele USA og er lommekjent i bla Florida. 

Nå vet jeg ikke hva dere regner som billig, men feks kjeder som Motel 6 er da veldig rimelige i forhold til det vi nordmenn er vant med, ofte ned mot 30-35$ pr natt. Men husk det kommer tax ca5-10% i tillegg, alt etter hvor dere er. Men flere av stedene dere nevner er en god del dyrere hvis dere skal bo noenlunde sentralt.

Bor ofte på enkle lokale moteller selv hvis jeg bare skal sove, og det er helt greit. Og jeg føler meg tryggere enn i Norge, her kommer sheriffen tvert hvis noe skjer. Ikke som i Norge, hvor lensmannen/politiet kanskje kommer til uka hvis de får tid.   

Håper dere får en fin tur.

tinytim
tinytimInnlegg: 9270
14.03.12 08:40
sabre2: stedene dere nevner er en god del dyrere hvis dere skal bo noenlunde sentralt

Derfor er kombinasjonen billig overnatting og offentlig transport litt ugrei. Det er en viss fare for at mye av det en sparer på å bo billig blir brukt til taxi mellom bykjernen og hotellet. For ikke å snakke om all tiden som går med. Litt flåsete sagt så bør man kanskje vente med USA til man har råd til å betale $100+ for et sentralt hotellrom - eller er gammel nok til å leie bil.

know83
know83Innlegg: 10
15.03.12 06:29

Enig med mye av det som blir sagt over her. Å bevege seg med buss fra by til by i USA er noe helt annet enn i Europa. Reiser man med Greyhound befinner busstasjonene ofte seg i litt utrivelige strøk av byen. Bydeler der man ikke burde ta bena fatt med bagasjen på ryggen for å si det slik.

Spesielt i Florida er man veldig bilavhengig. Kanskje man klarer seg i South Beach uten bil, og med hjelp av diverse shuttels til og fra. Men har dere mulighet til å leie dere bil gjør det.

Avery
AveryInnlegg: 2673
15.03.12 12:49

To blonde jenter med ryggsekk ventende på en Greyhound-stasjon på kveldstid... 

Synes dette er i overkant naivt, USA har et problem med kriminalitet og i enkelte bydeler er det direkte farlig å ferdes - spesielt når du skiller deg ut som det dere vil gjøre. 

Jeg antar at dere er unge og at det er derfor dere ønsker å reise som backpackere, men jeg vil seriøst anbefale dere om å vente litt til dere enten er gamle nok til å leie bil eller i hvert fall ha penger nok til å bo i relativt trygge nabolag. 

Vil dere reise med ryggsekk, reis til Australia eller Asia. 

VivaLV
VivaLVInnlegg: 21965
15.03.12 16:51
annathorath: Vi er to jenter så skal reise med sekk på ryggen fra Miami til New York i sommer. Vi er på jakt etter billige overnattings steder i Miami, Key West, Orlando, Atlanta, Virgina beach, Arlington, Washington DC, Chicago, Ohio og New York? Noen som kan hjelpe oss? bør vi forholdsbestille? Vi skal reise me tog og buss

Er dere under 25-30 så ville jeg revurdert dette.

Nå er det ofte overdrevet betydelig det med at man ikke kan reise i USA uten bil. Jeg har reist mye i USA uten bil og sannsynligvis enklere enn å komme seg rundt omkring i Norge. Eller omtrent det samme.

MEN Greyound-stasjonene er ofte VELDIG slitne og mye rart som skjer. Jeg har flere ganger sett politiet bli tilkalt, vakter og annet mye merkelig og har også til tider følt meg utrygg. Hvis dere uansett har tenkt å reise så ikke kom frem til en by etter mørket og husk det blir mye tidligere mørkt i USA enn i Norge.

Det er ikke som en norsk buss-stasjon som stort sett ligger i sentrum og en åpen bensinstasjon/narvesenkiosk og kanskje taxi-stand utenfor. Ofte kan de ligge i øde områder som det stort sett er skumle fyrer/uteliggere.

På en måte så er også Greyhound endel av det "ekte USA". Man har sett Ricky Lake og Jerry Springer og trur det er fake (det er det selvsagt også i stor grad), men jeg har sett krangler og diskuksjoner mellom svarte damer som har vært like underholdende som disse programmene. Også kommet i kontakt med lokale som jeg har snakket om. F.eks. en politimann som flyttet tilbake til Los Angeles fra Las Vegas.

Ett alternativ kan være organisert reise. Mange selskaper tilbyr slike turer.

VivaLV
15.03.12 22:04

En annen ting. Ikke at jeg trur dere skal feste hele tiden. Men USA er jo kjedelig for 2 19-årige jenter da man ikke kommer inn noe sted.

Uavhengig av alder så er det å være orientert om hvor man er som er det viktigste. Dvs at man kommer frem i dagslys. Har kart tilgjengelig hvor Greyhound stasjonen er og hvor nærmeste hotell er/evnt. har forhåndsbooket.

Beklager at "vi" er fordommsfull, men basert på det du skriver så innehar du/dere ikke denne kunnskapen da dere ville klart å finne mye av dette selv.

Skulle dere imidlertid ha reist flere år allerede på interrail i Europa så er jeg mer positiv. Men som andre har påpekt, USA er ikke som Europa. Ikke nødvendigvis bare pga. krimalitet, men det er en helt annen infrastruktur.

Ta heller å start med en slik organisert tur. De fleste av disse er muligens ikke på Østkysten, men da har dere bedre grunnlag til neste tur.

startelver
startelverInnlegg: 24150
18.03.12 14:51

Jeg ville fokusert på billige flyturer isteden , det koster ikke mye mere med fly i USA enn buss/tog.

Så legge opp et program i de byene dere besøker.

Amerikanere flest vandrer ikke gatelangs så mye med ryggsekk.

Selv om de fleste er vennlige så er det greit å ta litt forholdsregler men det fikser dere sikkert.

(Innlegget ble redigert 18.03.12 14:53)

VivaLV
18.03.12 20:48
startelver: Amerikanere flest vandrer ikke gatelangs så mye med ryggsekk.

He-he....

Tenk deg når vi ankom Greyound-sentralen i Las Vegas. Den ligger selvsagt i Down-Town. Man jo selv tenke seg hvilke folk som ferdes der. Så skulle vi finne overnattingssted. Vi hadde bestilt leilighet, men hadde en natt før vi skulle dit vi måtte finne hotell.

Hadde tidligere bodd på Fitzgerald så vi gikk ned dit, gjennom Freemont Street Experience mens det var show og mens det var rodeo i byen. Det var så mye oppmerksomhet og kommentarer at vi etterhvert fant ut at det var greit å ta sidegatene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg