Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Har du noen tips on Madrid?

NYTT TEMA
gardk
gardkInnlegg: 1312
13.03.12 06:51

Hei

Vi lurer på om vi skal ta en tur til Madrid i påsken og jeg har aldri vært der før. Er det noen her som har tips om Madrid? Hvor bør vi bo, hva bør vi få med oss, anbefalte restauranter, spansk mat som vi bare få med oss etc. Hvordan blir påsken markert i Madrid? Er det kun påskeaften samt første og andre påskedag som er helligdager? På forhånd takk ;-)

Mvh
Gard
gardkarlsen.com - reisebrev og bilder

nagrom
nagromInnlegg: 6520
13.03.12 19:00

Når jeg var i Madrid så bodde jeg ved Puerta del Sol som er i hjertet av Madrid. Derfra er det gangavstand til det meste.

Av severdigheter så bør man få med seg Royal Palace. Når jeg var der så var jeg så heldig at jeg fikk med med den månedlige vaktskifte-seremonien som er en imponerende seanse. Den blir avholdt første onsdag i hver måned - og i år er jo onsdag før skjærtorsdag en slik onsdag. 

http://www.esmadrid.com/en/royal-guard-madrid

Ellers var det verdt å få med seg del Prado museet der man kunne se mange kjente malerier av gamle mestre man tidligere bare har sett på bilder.

(Innlegget ble redigert 13.03.12 19:10)

tikk
tikkInnlegg: 26779
13.03.12 21:16

I påsken kan du få med deg påskeopptogene. Noen eldgamle katolske skikker. Facinerende og litt nifst.

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 27293
13.03.12 22:56
gardk: På forhånd takk ;-)

Jeg har aldri vært i Madrid, men om du går inn på Real Madrids klubbtråd, så treffer du en og annen som har. Flere ganger.

tinytim
tinytimInnlegg: 9281
14.03.12 08:45
gardk: gardkarlsen.com - reisebrev og bilder

Hei! Vil bare si at jeg synes reisebrevene dine er veldig interessante, masse relevant info + bilder og en personlig touch på det hele:-)

Ellers er jeg enig med Nagrom ang. Prado-museet. Det er også et ganske spennende samtidskunstmuseum i nærheten av Prado.

gardk
gardkInnlegg: 1312
15.03.12 07:03
tinytim: Hei! Vil bare si at jeg synes reisebrevene dine er veldig interessante, masse relevant info + bilder og en personlig touch på det hele:-)

Takk for det :-) Og takk for alle tipsene så langt :-)

Mvh
Gard
gardkarlsen.com - reisebrev og bilder

ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
29.03.12 11:26
gardk: Hei Vi lurer på om vi skal ta en tur til Madrid i påsken og jeg har aldri vært der før. Er det noen her som har tips om Madrid? Hvor bør vi bo, hva bør vi få med oss, anbefalte restauranter, spansk mat som vi bare få med oss etc. Hvordan blir påsken markert i Madrid? Er det kun påskeaften samt første og andre påskedag som er helligdager? På forhånd takk ;-)

Prøv å finne et hotel i området Gran Via/Plaza de Espana. Da bor dere midt i smørøyet. Men byen er stor så dere når ikke over alt til fots. Vil derfor anbefale disse såkalte  "Hop On-Hop Off"- bussene som går kontinuerlig. Da kan dere gå av og på hvor dere vil på ruten.

Veldig praktisk!

Mannegutt
ManneguttInnlegg: 18
30.03.12 13:34

Har hatt noen turer til Madrid, men har ikke vektlagt å bo midt i sentrum. Det er mange gode overnattingsmuligheter ellers i byen, og for meg har nærheten til en metro-stasjon vært det viktigste. Metro-banen (undergrunnsbanen) i Madrid tar deg raskt rundt til alt som er verdt å se i byen, og det tar ikke mange minuttene før du er midt i sentrum (Sol). Bykart deles ut på hoteller og andre plasser, og der ser man også metro-banen. Ja, det går busser også, men jeg har klart å få med meg det meste av byen kun ved hjelp av føttene og metroen.

(Innlegget ble redigert 30.03.12 13:35)

Men_at_work
Men_at_workInnlegg: 132
30.03.12 19:46

Denne linken kan kanskje være interessant?

ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
30.03.12 22:44
Mannegutt: Har hatt noen turer til Madrid, men har ikke vektlagt å bo midt i sentrum. Det er mange gode overnattingsmuligheter ellers i byen, og for meg har nærheten til en metro-stasjon vært det viktigste.

Da kan det være lurt å velge flyplasshotellene i Barajas. Meget behagelige priser.

WeLoveSpain
WeLoveSpainInnlegg: 15
26.11.16 21:58

Hei

Gammelt innlegg, men ser det er spurt etter gode restauranter i Madrid. Her er en grei oversikt over Restauranter i Madrid

Mye internasjonal mat, men og noen lokale favoritter. 

Sprintermann
SprintermannInnlegg: 5
17.12.16 20:37

Botin restaurant var bra, spiste helstekt spegris der en gang....snadder ;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg