Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Visum til USA

NYTT TEMA
usareisende
usareisendeInnlegg: 1
24.05.12 16:13

Hei! For noen mnd siden ble jeg "tatt" for promillekjøring, (tatt og tatt)....ble hvertfall dømt skyldig i tingretten, vet ikke om jeg skal anke eller ikke enda.

Til poenget med posten:

Skal egentlig til usa i Juli, må jo søke visum har jeg skjønt...er denne hendelsen og dommen noe som kan hindre meg i å komme inn? 1.58 var promillen på, så vidt jeg vet kjører vel nesten alle i L.A. med den promillen en lørdagskveld fra byen!(joke).

Noen som har noen svar på dette?

All hjelp settes pris på.

kansas00
kansas00Innlegg: 13267
24.05.12 17:06
usareisende: Noen som har noen svar på dette?

Tvilsomt at det du her beskriver vil nekte deg innreise til USA.

Derimot kan jeg jo anbefale deg å lese litt i denne tråden her :

http://vgd.no/forbruker/reisetips/tema/1536834/tittel/pass-rulleblad-og-usa

(av en eller annen merkelig grunn fører ikke linken deg til innlegget, du kan jo eventuelt komme til den ved å google : visum usa fyllekjøring  .. ikke helt overaskende dukker det opp tråder fra vgd da. )

Står en god del om det du lurer på der.

(Innlegget ble redigert 24.05.12 17:11)

Spinners
SpinnersInnlegg: 116
24.05.12 17:59

De aller fleste for visum så lenge det ikke er alvorlige saker. Det eneste som er viktig er å komme igang med prosessen på ambassaden asap. Det er ofte 30-50 dagers ventetid på avtalene inne i ambassaden i høysesong.

(Innlegget ble redigert 24.05.12 18:00)

gammel_dame
gammel_dameInnlegg: 540
24.05.12 19:54

Er du norsk statsborger trenger du vel bare dette : https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

kansas00
kansas00Innlegg: 13267
24.05.12 21:22
gammel_dame: Er du norsk statsborger trenger du vel bare dette : https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Nei.. ikke hvis du er tiltalt eller straffet for noe, da kreves visum. Det kan du også lese på politiets egne hjemmesider :

Selv om du har maskinlesbart pass/e-pass, kan det i noen tilfeller kreves visum for innreise til USA. Dette gjelder hvis:

Du er tiltalt eller straffet for et lovbrudd i et hvilket som helst land

Derfor er spinners kommentar om å komme i gang tidlig i forhold til ambassaden viktig. Spesielt med tanke på trådstarters plan om å reise til usa i juli.

(Innlegget ble redigert 24.05.12 21:23)

Avery
AveryInnlegg: 2466
24.05.12 23:05
usareisende: er denne hendelsen og dommen noe som kan hindre meg i å komme inn?

Jeg kjenner flere med promilledommer (dog uten fengselsstraff) som ikke har hatt noe problem med å komme inn. Kjenner også noen med narkodommer og noen med voldsdommer, ingen av dem kom inn. 

Someone
SomeoneInnlegg: 21981
25.05.12 08:49

Promilledom bør gå greit, da de ikke ser så nøye på det, men for å være på den sikre siden så søk visum

Vold og nark er det langt værre med 

Spinners
SpinnersInnlegg: 116
25.05.12 09:20

Uavhengig av om det er promille, vold, narkotika eller annet må du søke visum via ambassaden. Det er en rask sak å sjekke ditt elektroniske register for flyplass personell og ikke verdt å gamble med sånt. Søk litt rundt på google om denne saken og du vil finne ut av noen kommer gjennom kontrollen i USA, mens noen blir sendt direkte tilbake til Norge og blir utvist fra USA.

Som sagt...dette handler kun om å komme igang fort som fanden som du ønsker å bli ferdig i tide!!!

1) Skaff all dokumentasjon!

2) Avtale med ambassen. 30-60 dagers venting i høysesong.

3) Svar på visum søknaden tar ytterligere opptil 30 dager antagelivis.

4) Ting tar tid!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg