Nordmenn reiser som aldri før. Men hvor mange har sett Lonely Planets anbefalinger i eget land??
http://www.aftenposten.no/reise/article4280670.ece
Hvor mange av disse attraksjonene/stendene har du besøkt?
Jeg får 12 av 17.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Nordmenn reiser som aldri før. Men hvor mange har sett Lonely Planets anbefalinger i eget land??
http://www.aftenposten.no/reise/article4280670.ece
Hvor mange av disse attraksjonene/stendene har du besøkt?
Jeg får 12 av 17.
Jeg får 8, men har planer om å besøke flere ila. ikke så alt for lenge. Lofoten, Hurtigruten og kystriksveien har jeg planer om å kombinere, kanskje allerede i år. Dvs, jeg har vært på Hurtigruta, men kun dagstur, så har ikke tatt med den blant de 8. I tillegg fottur i Jotunheimen. Prekestolen er også en av de fjellturene jeg har mest lyst til å ta.
Bergensbanen og Svalbard - muligens med tid og stunder. Kjøre hundeslede og besøke samekultur har jeg foreløpig ikke noe planer om, men har tross alt bodd ett år i Finnmark.
Kun 3 av 17 (+ jeg har sett en same)
Men satser på Geiranger, Ålesund, Stavkirke, Jotunheimen til sommeren
14. Har ikke vært på svalbard, ikke kjørt hundeslede og ikke hatt noe spes nærkontakt med samisk kultur. Svalbard har jeg lyst til å besøke snart.
Samme som over, 14 uten Svalbard, hundekjøring og samekultur som jeg heller ikke har planer om. Mye annet som er mer spennende.
Endte vel opp på 7. Noe som holder i massevis. Lonely Planet's er like kjedelige og lite verdt for Norge som de er for resten av verden.
Må vel kjøpe meg noe turutstyr og komme meg opp og ut i naturen for å komme nærmere... ;-)
Men den hundekjøringen står jeg nok over.
(Innlegget ble redigert 11.06.12 14:29)
Nå er det like før jeg skammer meg, jeg kom bare til 9.
På ønskelista står Hurtigruten og Svalbard, men det får vente noen år, til jeg ikke lenger bruker feriene mine til dykkereiser.
Jeg har besøkt:
1. Geirangerfjorden
2. Lofoten
4. Nordlyset
5. Bryggen i Bergen
7. Svalbard
8. Kystriksveien
9. Bergensbanen
11. Heddal, Hedalen, Borgund og Gol stavkirke
13. Elg, rev og Svalbardrein
14. Ålesund
15. Samekultur
16. Tromsø
17. Oslo
I tilegg skal jeg reise med Hurtigruten i høst.
Samme for meg og bortsett fra at jeg har kjørt hundeslede. Jeg er litt usikker på om jeg så en stavkirke i regi av barneskolen..
Har vært med noen ganger, ikke hele strekningen. Gled deg og du vet sikkert nogenlunde hva du har i vente... En gigantopplevelse..
Fikk faktisk 12 jeg også :-)
Jeg har reist over hele verden , men aldri i det landet jeg er vokst opp i , Norge.
Litt synd , har f.eks aldri opplevd midnatssol.
Når flyet til syden er halve prisen av flyet til Tromsø så ble det et enkelt valg.
Byer jeg har besøkt:
Oslo, Kristiansand, Arendal, Grimstad, Lillehammer, Gjøvik, Skien, Bergen, Drammen , Larvik, Brevik, Trondheim, Tønsberg, Lillestrøm, Flekkefjord, Mandal , Stavanger
Litt trist , men har aldri vært i Nord Norge.
Mmmmm....ingenting er som å stå bak en hundeslede i fart og få masse avføring i trynet!
Har sett/besøkt:
- Nordlyset (besøkt og besøkt... har sett det hjemmefra, men også i Nord-Norge)
- Bryggen
- Jotunheimen (ingen over, ingen ved siden)
- Bergensbanen
- Stavkirker
- norske villdyr (har sett reinsdyr og elg noen ganger, har også hatt pinnsvin i hagen)
- Ålesund
- Tromsø (noe oppskrytt)
- Oslo
(Geirangerfjorden - dvs har vært i Geiranger men ikke tatt ferga)
Kunne tenke meg å besøke:
Lofoten, Hurtigruta, kystriksveien, Svalbard, Prekestolen