Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Roma tips og utflukt

NYTT TEMA
aoo7v-a
aoo7v-aInnlegg: 93
11.06.12 17:56

Har lyst på å ta en dagstur fra Roma  til en interessant (liten) by. Ikke altfor lang reise.....

Forslag?

NorLat
NorLatInnlegg: 461
11.06.12 19:10
aoo7v-a: interessant

Vanskelig å vite hva du synes er interessant, men Civitavecchia synes jeg var ganske ok. 

Bracciano har jeg ikke besøkt selv, men slottet Castello Orsini-Odescalchi ligger her og kan være verd et besøk?

gammel_dame
gammel_dameInnlegg: 540
11.06.12 20:53

Hva med Tivoli? Har ikke vært der selv, men står på "to do" listen min.

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19175
12.06.12 05:22

Ta toget til Orvieto, ikke så liten, men ikke så stor heller. Herlig og meget spesiell by, grei togtur. Finn ut om byen på internett, jeg så i sin tid et program på tv om byen før vi dro.

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19175
12.06.12 05:33
gammel_dame: Hva med Tivoli? Har ikke vært der selv, men står på "to do" listen min.

Fint der, men kanskje litt lite for en dagstur?

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 16884
17.06.12 20:14
aoo7v-a: Har lyst på å ta en dagstur fra Roma til en interessant (liten) by. Ikke altfor lang reise..... Forslag?

Ta hurtigtog til Firenze. Renessanse fødested, med masser av nytt liv blant det gamle. Michelangelo, Da Vinci, Dante osv. Italias beste gelato, med egen årlig gelatofestival. Anbefaler å spise lunsj hos Pigu, Via San Gallo 62R. Spis i butikken, og nyt duften og synet nye dampende pizzaer slynges ut i hett tempo.

(Innlegget ble redigert 17.06.12 20:15)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg