Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reiseforsikring

NYTT TEMA
Venom31
Venom31Innlegg: 356
16.06.12 22:07

Hvilken Reiseforsikring vil dere anbefale som er best?

bbonga
bbongaInnlegg: 3907
16.06.12 22:47

Er vel neppe så mange som har prøvd mange forskjellige. Derfor vil du sikkert få like mange anbefalinger som svar. Jeg har helårs reiseforsikring fra Gjensidge. Har bare fått bruk for den én gang da jeg ikke kom hjem etter askeskya fra Island. Har også fått legehjelp i utlandet 2 ganger, der de ikke ville ta forsikringen direkte. Det var så små summer så jeg gadd ikke å ta det videre med Gjensidige. Så med den lille erfaringen jeg har så funker det bra. Hvis du har andre forsikringer samlet i ett selskap så kan det være rabatter å få hvis du tegner den i samme selskapet.

Oslojuhuuu
OslojuhuuuInnlegg: 141
19.06.12 15:13

ja dette kan være ulempen ved å ha forsikring i et selskap som ikke er kjent i utlandet. har hørt om andre tilfeller også.

Europeiske kjenner de fleste til og vil akseptere.

jjessen
jjessenInnlegg: 135
21.06.12 21:42

Sverger til Europeiske. Har heldigvis kun hatt behov for hjelp med forsinket bagasje, men de er best når det gjelder.

u9kum-J
u9kum-JInnlegg: 277
22.06.12 10:11

Om under en måned skal jeg på tur til Alanya, så jeg må få kjøpt reiseforsikring. Dette blir første gang jeg kjøper noe som helst forsikring, har tidligere gått under min fars reiseforsikring. Er i tvil om jeg bør ha enkelturforsikring eller helårsforsikring. Det er jo mye billegere med enkelturforsikring, men alikevel betaler man mye for en tur. Jeg vurderer å kjøpe enkelturforsikring fra Europeiske Reiseforsikringer.

McLovin
McLovinInnlegg: 7675
22.06.12 11:56

Enkeltturforsikring får du ved å betale turen med et renommert kredittkort, sjekk vilkår først.

u9kum-J
u9kum-JInnlegg: 277
22.06.12 13:13
McLovin: Enkeltturforsikring får du ved å betale turen med et renommert kredittkort, sjekk vilkår først.

Det er i hvertfall ikke aktuelt, da turen er bestilt og betalt med debitkort.

torestre
torestreInnlegg: 2688
22.06.12 23:44

Jeg anbefaler varmt reiseforsikring som er helårs. Utrolig hvor mye du reiser uten å tenke over det.

Noen rappet gullkjedet ditt på trikken? Du er under reise og er forsikret. Noen rappet sykkelen din? Er det i din hjemkommune er du ikke dekket, men i nabokommunen så er du forsikret.

Alle burde alltid ha helårsreiseforsikring. Og ikke minst, de burde sette seg inn i vilkårene.

AutomaticMan
AutomaticManInnlegg: 4068
23.06.12 14:31
u9kum-J: Jeg vurderer å kjøpe enkelturforsikring fra Europeiske Reiseforsikringer.

Kjøp helårs så er du dekket så snart du er utenfor din egen bopæl. Koster dessuten knapt mer enn forsikring for enkeltreise. I en del tilfeller er det til og med billigere.

(Innlegget ble redigert 23.06.12 14:32)

taknina
takninaInnlegg: 25429
23.06.12 14:37
AutomaticMan: Kjøp helårs så er du dekket så snart du er utenfor din egen bopæl. Koster dessuten knapt mer enn forsikring for enkeltreise. I en del tilfeller er det til og med billigere.

Eg har iallefall det igjennom LO favør Sparebank 1. Ble alvorlig syk sist eg var på langtur i østen , men de ordnet opp helt fantastisk. 

Thrylos7
Thrylos7Innlegg: 543
25.09.12 16:41

Har noen oversikt over hvilken nedskrivningspolitikk som gjelder ved bærbare PC-er? PCn min ble kjøpt i august 2010, hvor mye kan man forvente å få tilbake? Ødela PCn min i Athen i helgen, men om jeg ikke får igjen mer enn 50% (PC-pris 3000), er det nesten ikke bryet verdt. Forsikringen er igjennom Sparebank1.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg