Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forslag til eksotisk reisemål i september?

NYTT TEMA
rbk83
rbk83Innlegg: 4
26.07.12 12:49

Er det noen som har gode tips til reisemål og ev. hotell for ektepar rundt 50 som ønsker sol og varme litt utenfor "main stream"? Vi er ikke spesielt opptatt av å bo i nærheten av fulle strender og shoppingsenter, ei heller overfylte barer og gjennomgående fulle skandinaver... Ønsker sol, rolige sandstrender og muligens noen butikker for å handle basisvarer. Det hjelper også om vi ikke trenger å bruke hele budsjettet på reise og hotell. Men er selvfølgelig klar for å betale mer enn en "vanlig" charter til Spania eller Hellas. Alle svar mottas med takk!

annmag
annmagInnlegg: 4775
26.07.12 13:42

Utfra hva du skriver, så vil jeg anbefale dere Buccoo på Tobago. 

Der kan dere ha ei strand helt for dere selv, ingen shoppingsenter, ingen overfylte barer, ingen "skandinavfyll", "butikker med basisvarer", ikke hotell (men noen guest houses).......

(Riktignok er det Sunday school der hver søndag, og da er det gjerne musikk og fest hele natta, men ellers er det stille og fredelig).

(Innlegget ble redigert 26.07.12 13:48)

Valdriss
ValdrissInnlegg: 4360
26.07.12 14:00

Ecuador skal dere reise til, saa kan dere til og med bo gratis
etpar netter hos en trivelig familie i "Casa Noruega" i utkanten
av Quito.   Hilse paa mine indianervenner kan dere ogsaa gjoere,
og kose dere med masse fin gratis underholdning paa " La Mitad
del Mundo" utenfor byen en helg.
Saa kan dere ta en snartur til Otavalo og S-Am. stoerste indianer-
marked, der dere kabn kjoepe mye fint og rimelig, fra levende
husdyr til varme og  fargerike jakker etc.

En tur til Stillehavskysten og noen rolige dager i en hytte e.l.
og lange fine spaserturer langs stranda..  Naa er det noen aar
siden sist jeg var i min SOS-barneby i Atacames , men uansett
er det en ok liten by ved havet der dere finner alt dere trenger.,
Og for all del ikke glem verdens beste fiskemaaltid, " Pescado
encocado".mmmmmmm

Buen viaje y buena suerte ! 

annmag
26.07.12 14:10
Valdriss: Ecuador skal dere reise til

Jeg skal dit etterhvert (trur eg), og da trenger jeg tips fra deg Valdriss.

(Poster en mail nå og ser om mailadressen din funker).

annmag
26.07.12 14:14
annmag: og ser om mailadressen din funker

Og det gjorde den ikke (fikk den i retur)

Valdriss
26.07.12 14:33

hei annmag!   bruk denne, den funker like godt som
gamle Valdriss!

12safe09good@gmail.com  

annmag
26.07.12 14:35

Ok Valdriss, da har jeg notert meg den og du kan slette infoen hvis du ikke vil den skal ligge ute.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 26929
26.07.12 14:51

Et land som Marokko er nærmere, billigere og spennende. Man har stor strand i Agadir, mange fine hoteller og man kan ha det behagelig rimelig. Så kan man dra litt rundt, og i Marrakesh har man også mange flotte hoteller og rolige steder utenfor medinaen.

Norwegian flyr ikke dit før om høsten, men det er mulig å velge andre selskaper - en kombinasjon med retur fra Spania er heller ikke så dumt.

Valdriss
26.07.12 14:55

annmag,  denne mailen kan gjerne ligge, men hvilken
brukte du,   den som starter med frogn? eller fred ?
begge disse funket tidl. idag......... jeg husker ikke hvilken
du fikk av meg......... 

annmag
26.07.12 15:01
Valdriss: men hvilken
brukte du,

Jeg brukte den som ikke har "good".  Altså nesten den samme du ga meg nå, men uten "good" foran alfakrøllen.

Har sendt deg mail på den nye adressen nå...uten å få den i retur....så da har den kanskje kommet frem denne gangen.

eflatjan
eflatjanInnlegg: 344
26.07.12 16:24

Syd- eller øskysten av Mauritius. Tilfredsstiller ønskene deres 100%. Høres kanskje dyrt ut, men dersom dere ordner fly og overnatting sjøl er Mauritius faktisk et forbausende rimelig land å feriere i.

Et lite hakk opp på prisskalaen men likevel ikke avskrekkende dyrt: Seychellene!! Godt over 100 førsteklasses strender å velge mellom. Noen av dem regnes bland verdens vakreste. Og det beste av alt, dere vil ha de fleste av dem helt for dere sjøl!

eflatjan
http://www.pbase.com/bolla49
http://my.flightmemory.com/eflatjan

McLovin
McLovinInnlegg: 7674
26.07.12 19:31
rbk83: Er det noen som har gode tips til reisemål og ev. hotell for ektepar rundt 50 som ønsker sol og varme litt utenfor "main stream"?

Dra til Påskeøya. Riktignok kun en strand som duger, men den til gjengjeld så langt unna mainstream som det er mulig å komme.

Det er dyrt å dra dit, men det er umulig å angre på å ha vært der.

Er målet de VAKRESTE strendene, så er de på Vanuatu, som for eksempel her , her  og her

(Innlegget ble redigert 26.07.12 19:42)

eflatjan
26.07.12 20:32
McLovin: Er målet de VAKRESTE strendene, så er de på Vanuatu, som for eksempel her , her og her

Vanuatu er et fantastisk land men har nok ikke så mye å skryte av når det gjelder strender. Vanuatu er faktisk et av landene i Stillehavet med færrest strender. De som finnes er sjeldent spesielt vakre heller. Det eksisterer noen få unntak som f.eks "Champagne Beach" på øya Espiritu Santo. (To av bildene dine er derfra.) Nå er riktignok "alle" bilder av denne stranda tatt fra samme vinkel. Hadde bildet vært tatt fra den andre siden hadde man sett en råtten gammel molo og stygg, svart korallbunn.) Jeg "samler" på strender og foreløpig har jeg ikke sett "strandsteder" som slår Seychellene. Både når det gjelder strendenes vakkerhet, variasjon og antall. Vanuatu er ikke engang på lista når det gjelder strender. (Men på topp når det gjelder mennesker!) For ordens skyld, jeg har vært i begge land...

Her er min strandsamling.  Kanskje til inspirasjon for trådstarter?... (Desverre ikke fått med min siste tur til Papua Ny-Guinea og Salomonøyene - en del OK strender der også)

eflatjan

McLovin
McLovinInnlegg: 7674
27.07.12 00:48
eflatjan: Her er min strandsamling.

Først må jeg si at det var en flott strandsamling! Og et morsomt konsept. Har vært på flere av strendene "dine".

Når det gjelder Vanuatu så er kanskje ordet "vakreste" litt voldsomt, men selv om øya i seg selv har forbedringspotensiale så har den fremdeles, etter min subjektive mening, noen utrolige idyller som er brukbart tilgjengelige utenfor "mainstream". Ellers så så jeg at du hadde en del bilder av Cook Island, som må være utrolig fint.

Du sier Seychellene, og jeg er enig i at strendene er utrolig flotte, men det blir igjen ganske "mainstream" etter min mening, akkurat som Hawaii eller Mauritius. Men det kommer igjen an på hva man er vant til.

Jeg anbefaler dog fremdeles Påskeøya, selv om det primært er et  kulturreisested. Men det er ikke et sted man drar for utelukkende badeferie.

Ellers så er min stranddrøm Tonga, bare for å ha vært der, hvis jeg skal velge fra den øverste hylle over steder jeg ikke har vært.

DereVetHvem
DereVetHvemInnlegg: 3598
27.07.12 02:33

Et eller annet sted langs Adenbukta kan anbefales!

eflatjan
27.07.12 09:41
McLovin: Du sier Seychellene, og jeg er enig i at strendene er utrolig flotte, men det blir igjen ganske "mainstream" etter min mening, akkurat som Hawaii eller Mauritius. Men det kommer igjen an på hva man er vant til.

Sånn jeg oppfater "mainstream" i denne sammenhengen er sånne reisemål som f.eks Gran Canaria. Kypros, greske øyer og Alanya. Mauritius og Seychellene er langt fra "mainstream" for de fleste...

Påskeøya er sikkert flott (skulle gjerne vært der selv) men en tur dit koster ganske mye penger. (jfr trådstartes ønsker)

Drømmer også om Tonga:-)

eflatjan

pooo
poooInnlegg: 1924
03.08.12 00:12

Mauritius er bra. Pluss for at dere slipper mygg og malaria (og dermed også malariaprofylakse før, under og etter opphold). Nå kan man også fly charter dit. Trygt og godt. Stabilt politisk. Her lever alle fredelig med ulike religioner side om side. 

Mye å hente prismessig generelt på gode destinasjoner om en har mulighet til å styre unna høysesong. 

Lykke til!:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg