Jeg har tenkt på en liten feriereise hvor man også kan få fikset litt på gamle tenner. Er det noen som kan anbefale et reiseselskap som samordner dette, og til hvilket land?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Jeg har tenkt på en liten feriereise hvor man også kan få fikset litt på gamle tenner. Er det noen som kan anbefale et reiseselskap som samordner dette, og til hvilket land?
(Innlegget ble redigert 28.07.12 11:50)
>>>Tja... Vet det er mange som tar en tur til tannlegen ( eller kirurgen ) i Thailand i allefall. Kan fort tjene inn igjen reisen dersom det er mye du skulle ha gjort. Jeg selv pleier alltid å ta en tur til tannlegen når jeg er i Mexico, fikset 3 rotfyllinger og en knekt tann der for 3 år siden og betalte vel 8-900 kroner.
India er også rimelig, sikkert like billig som både Thailand og Mexico. En kompis fikk stipulert en pris på å rydde opp i munnen til mellom 80 - 90 tusen i Norge. Han betalte 5000,- i India på en tannklinikk som overgår det meste av det man finner i Norge.
Er det noen selskaper som ordner slike kombiturer, jeg har aldri vært i utlandet før.
Har en kamerat som var til øyeoperasjon i Istanbul.
Ellers så trudde jeg det mest vanlige var til Polen og mulig de baltiske landene. Det er jo også reiser man kan ordne selv. F.eks. tog/fly til Stockholm og så ferge videre derfra.
Aldri vært utaskjærs? Spinka å spart da?
Burde ha råd til å fikse det her til lands da..
Men skal du ut, så anbefaller jeg ikke han her
Haha den var god, nei dit skal jeg ikke. Jeg har som oftest bare feriert i Sverige og Danmark. Men nå bør tennene få seg en omgang.
Du vet at Sverige og Danmark ikke tilhører kongeriket Norge.
Så du har vært utaskjærs.. bra..
Nei har ikke tips om billige tannleger, han siste svima jeg brukte var en spesialist innen ett fellt..
Jævla kødden tok 2000,- for en time det var uten tillegg!!
Er jaggu godt NAV betaler mesteparten..
Jeg jobber å betaler skatt, slapp av...
I Budapest har de en klinikk som også står for seng og mat.
http://www.budapest.no/helse/tannlege/
http://tannhelse.budapestklinikken.no/
(Innlegget ble redigert 28.07.12 14:34)
Og enda billigere kan det gjøres. I India er det virkelige valgmuligeter. Velger du den billigste løsningen, dvs han som sitter på fortauet med et bor som må tråkkes igang, er det nesten ikke grenser for hvor billig det kan gjøres!
Men til trådens tema. Du trenger ikke noe reiseselskap. Dra til Thailand, Filippinene eller et annet "u-land" og du får en grei behandling til en rimelig penge. Du sparer fint inn turen.
Budapest og Baltikum er også et alternativ, men Asia blir billigst ved mye arbeider, selv om billetten dit er dyrere.
Er du uerfaren med å reise, så bestill en billett til Thailand eller Filippinene i et reiseselskap. Fortell hvorfor du skal dra og jeg er sikker på at de fikser både reise og kontaktinformasjon til en grei tannlege.
Takk for alle tips, så glemte jeg og fortelle at jeg er livredd for og fly. Dumme meg pysa.
Jeg har brukt samme tannlege i Bangkok i årevis. Har bestilt time i Januar, og skal ta et skikkelig røsk igjen. Det er alltid trivelig å være noen uker i Bangkok, og behandlingene foregår på et universitet under oppsyn av professorer i toppklasse.
Bra, lyse, trivelige lokaler, topp moderne utstyr, flinke folk og mange morsomme studenter. Og engelsk pub tvers over gata. Og best av alt: De fleste som studerer eller jobber der snakker engelsk!
Det er lett å flakke rundt i Bangkok med taxi, og det er veldig billig.
Det blir både billigere og triveligere å fly til Bangkok og være der i en måned, inklusive tannlege og alt annet, enn å bruke tannlege i Fredrikstad.
Jeg vet også om et par private klinikker som går utapå dette, men de koster litt mer, dog mindre enn i Norge.
(Innlegget ble redigert 29.07.12 15:17)
Et smil på tur.
Da går du først til en lege her i norge og får noen piller som gjør at du slapper heeeeelt av. Hele veien frem.
Hei
Min far var før sommeren i Litauen og fikset tennene. Han booket alt via et reisebyrå www.nbtours.com. De ordnet med henting på flyplass, hotell, øvrig transport og booking av en veldig kvalifisert tannlege. Prislappen totalt ble halvparten av hva man måtte betale i Norge og han fikk en hyggelig ferie i Vilnius også.