Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Barcelona

NYTT TEMA
vif_support
vif_supportInnlegg: 4227
21.02.13 10:37

Siden det virker som at 'alle' nordmenn har vært i Barcelona spør jeg her. Hva MÅ man se?

Også lurer jeg på om det går å ordne seg fotballbilletter der nede. Klarer ikke å finne to ved siden av hverandre på camp Nou når jeg søker på Barcelonas sider:( Tips ?

kansas00
kansas00Innlegg: 18707
22.02.13 15:50
vif_support: Hva MÅ man se?

Ta en tur opp til høyden der OL-stadionet fra 1992 ligger. Der får du en flott utsikt over både byen og havna. Ligger også et annet flott byggverk helt på toppen der som jeg ikke husker navnet på i farta.  

dragons100
dragons100Innlegg: 27303
22.02.13 15:52
vif_support: Også lurer jeg på om det går å ordne seg fotballbilletter der nede. Klarer ikke å finne to ved siden av hverandre på camp Nou når jeg søker på Barcelonas sider:( Tips ?

Hvilken kamp skal du se?

Helt sikkert greit å ordne billetter på stadion.

Det blir lagt ut flere og flere billetter kun dager før kampen. Hvis det en stund til kampen så kan du bare slappe av.

Månelanding
MånelandingInnlegg: 22
22.02.13 17:01

Barcelona er utrolig flott. Du bør få med deg noe av arkitekten Gaudi - ikke nødvendigvis kirken La Sagrada Familia, men gjerne Casa Milà, som er museum. Parc Guell er også fenomenal. Gamlebyen Barri Gotico er også noe for seg selv. Spis lunsj på en av de gamle restaurantene. Du kan lese litt om severdigheter her.

HpUnited
HpUnitedInnlegg: 1248
23.02.13 01:11

Var i Barcelona i november og har også vært der før.

Fotballkamp på Nou Camp er absolutt verdt å få med seg. Vi hadde planer om å se Barcelona vs Celta Vigo. Fikk vite som det står lenger oppe at det legges ut flere 1000 ekstra billetter for salg de 2 siste dagene før kampen så tenkte at her blir det ikke noe problem å få tak i billett. Denne kampen ble nok aldri utsolgt. Vi kom til Barcelona samme dag som kampen skulle spilles og gikk til stadion etter vi kom til hotellet. Gikk frem til luken og ba om 2 billetter. Fikk då denne beskjeden: UTSOLGT! Ble veldig overrasket og gikk tilbake mot hotellet. (prøvde først på svartebørs, men de skulle ha 200 euro for 2 billetter... ) Hadde lest på nettet før vi reiste at hotellet kunne skaffe billetter. De var egentlig utsolgt og, men greide å skaffe 2 billetter som var akkurat det vi trengte. Kosta kun €4 over pålydende pr stk. Så vi var heldig med den. Like før vi gikk glipp av kampen fordi vi ikke hadde bestilt på forhånd.

Kan være lurt å kjøpe f.ex via ticketservice.no hvis det ikke er en storkamp du skal på. Koster kanskje 100-150 kr mer enn pålydende, men då er du ihvertfall sikker på å få billett osv..

Ellers så anbefaler eg å ta en tur på Akvariet i Barcelona som ligger nede med "world trade senter". En annen ting man kan gjøre er å ta sightseeing buss rundt i byen der man får sett veldig mye og kan gå av og på der man vil :-)

vif_support
vif_supportInnlegg: 4227
06.03.13 10:12
dragons100: Hvilken kamp skal du se?

Undertegnede skal på Barca - Rayo Vallecano. Billetter for øvrig i boks :)

(Innlegget ble redigert 06.03.13 10:12)

Travelface
TravelfaceInnlegg: 139
31.08.13 14:02

Barcelona går aldri av moten. Her finner du severdigheter fra romertiden, middelalderen, renessansen og barokken. Byen har badestrand nesten midt i sentrum, og et historisk senter, Barrio Gothico, hvor du skal bevege deg langsomt. I denne bydelen finner du tre gotiske kirker fra høymiddelalderen, et kongepalass i romansk stil fra 1000-1100-tallet og et utall flott bygninger, herunder restene av et romersk bad. Du finner også et Picasso-museum som feirer 50-årsjubilieum i år. Opp på høyde, ved siden av olympiaanlegget finner du Miro-museet og lenger bort et gedigent museum for katalansk kunst. I gamlebyen finner du dessuten en rekke gamle, tradisjonsrike restauranter med masse historie i veggene. Én av dem har en utendørs grill på hjørnet - inne finner du kule lokaler med bilder av filmstjerner og notabiliteter fra 1950-60-tallet. I tillegg finner du antikvitetsbutikker og mange kule barer og cafeer her. Foran gamlebyen i retning stranden står det for øvrig en skulptur av Roy Lichtenstein.

Leffa
LeffaInnlegg: 4800
01.09.13 15:25

Her blir det Barcelonatur i midten av oktober. Barcelona spiller dessverre borte den helgen, men kanskje vi tar en Espanyol-kamp. Blir ikke det samme. Men fotball er fotball!:)

Det jeg lurer på om noen kan hjelpe med er tips om gode og rimelige restauranter i byen? Vi er en vennegjeng med litt ulik økonomi, så vi kan ikke flotte oss på hver lunsj og middag. Vi har søkt en del på nettet, men utvalget er jo enormt stort og vanskelig å orientere seg. Bedre da med personlige tips. 

Hva som er rimelig er jo subjektivt, så jeg skal ikke sette noen grense eller noe sånt. At maten var god er minst like viktig! Så vi tar gjerne imot tips om litt flottere steder også!:)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42414
01.09.13 21:10

Dette er en institusjon i Barcelona:

http://www.loscaracoles.es/index1.htm

Veldig artig sted og nesten et must i Barcelona, selv om det er flest turister der.

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187497-d717325-Reviews-Los_Caracoles-Barcelona_Catalonia.html

Leffa
LeffaInnlegg: 4800
02.09.13 13:03

Takk for tips!:) Det er notert og tatt med videre i planleggingen.

Travelface
TravelfaceInnlegg: 139
02.09.13 21:01

Bra Dr Schwei! Los Caracoles het restauranten med kyllinggrill på hjørnet, som jeg nevner i innlegget lenger opp. Anbefales!

knippsen
knippsenInnlegg: 44
15.10.13 00:27

Når du først er i Barcelona bør du få med deg mange av de flotte severdighetene som byen har å by på!

(Innlegget ble redigert 15.10.13 00:28)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg