Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Varm ferie i November! Tips?

NYTT TEMA
Kowi
KowiInnlegg: 13
28.09.13 19:34

Heisann!

Jeg og dama tenkte å ta en ferie, men ho har ikke tid før November pga studie.

Vi ønsker å dra et sted hvor det er varmt og godt, og gjerne litt å se på!

Noen tips?

fargerik
fargerikInnlegg: 46526
29.09.13 07:28
Kowi: Noen tips?

Thailand, selvfølgelig.

Reddkongen
ReddkongenInnlegg: 3152
29.09.13 08:12
fargerik: Thailand, selvfølgelig.

og laos

Reddkongen
29.09.13 08:15

stadig litt regn og torden

Monday, 30 34 | 21 °C Mostly Cloudy Chance of
Precipitation 0% Wednesday, 2 30 | 21 °C Chance of T-storms Chance of
Precipitation 40% Thursday, 3 31 | 21 °C Partly Cloudy
Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6169
29.09.13 08:20
Kowi: Noen tips?

Syria, selvsagt.

Reddkongen
29.09.13 08:23
Aurorabliss: Syria, selvsagt.

dårlig luft og muslimske missekåringer

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42813
29.09.13 12:43

Ja, det er jo da hauger av muligheter ut fra økonomi, lyst og tid.

Sør-Amerika, Kaibien, Afrika, Midtøsten, Asia...

fargerik
29.09.13 18:37
Reddkongen: stadig litt regn og torden

Men november skal normalt markere at "The Rainy Season" er i ferd med å gå over, da.

Tror nok det er gode sjanser for mye sol og samtidig ikke så varmt vær fra november.

Det er vel egentlig den beste tiden. Etter nyttår blir det bare varmere og varmere, og det blir skikkelig overkill varme i april-mai.

Vi drar i slutten av desember, og drar videre til New Zealand og kommer tilbake til Thailand igjen i slutten av januar. Jeg syns det er levelig rundt de tider.

(Innlegget ble redigert 29.09.13 18:41)

ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
02.10.13 16:39
Kowi: Vi ønsker å dra et sted hvor det er varmt og godt, og gjerne litt å se på! Noen tips?

Gran Canaria har godt klima og er bare drøye 5 timer med fly fra Sydnorge.

professordrøvel
professordrøvelInnlegg: 45392
04.10.13 02:01

Kongo

fargerik
04.10.13 17:11

Thailand, selvfølgelig!!

Det er mye god mat.

Mat for en drøy femtilapp:-)

Det morsomste ved dette snåle folket er å bertakte Den Ekte Lykke de opplever når de spiser.

Helt psykedelisk. Det er Ekte Lykke.

I Thailand har de kun ett måltid pr. dag. De begynner å spise når de våkner, og er ferdige når de sovner om kvelden. Helt sant.

(Innlegget ble redigert 04.10.13 17:20)

tikk
tikkInnlegg: 26779
05.10.13 16:03

Da var jeg også vel " plassert" i Bangkok, på et av byens bedre hoteller. Har som vanlig store planer om å ta meg ut og se ting. Men har mer enn nok med å slappe av, som vanlig. Varmt og godt. Her kan man bli solbrent gjennom skyene.

fargerik
06.10.13 08:05
tikk: Da var jeg også vel " plassert" i Bangkok, på et av byens bedre hoteller. Har som vanlig store planer om å ta meg ut og se ting. Men har mer enn nok med å slappe av, som vanlig. Varmt og godt. Her kan man bli solbrent gjennom skyene.

Det er vel Loy Kratong festival ved neste fullmåne, dersom jeg husker riktig. Da skjer det litt eksotiske ting.

God grunn til å ta seg til et eller annet sted (som de lokalkjente anbefaler deg) og se ting. Dersom du fremdeles er i Thailand, da.

(Innlegget ble redigert 06.10.13 08:12)

fargerik
06.10.13 09:11

Ehhh. dette ble uklart.

Det er ved fullmåne i november det er Loy Krathong, altså. Det er søndag 17. november i år.

Bare for å gjøre det klart.

(Innlegget ble redigert 06.10.13 09:17)

gjertsen
gjertsenInnlegg: 93
06.10.13 23:30

Hmm, ser ikke så bra ut været i Bangkok for tiden: Men er jo godt og varmt da. Kos deg masse.

http://www.yr.no/sted/Thailand/Bangkok/Bangkok/langtidsvarsel.html

(Innlegget ble redigert 06.10.13 23:31)

Baal
BaalInnlegg: 1814
07.10.13 00:10
gjertsen: Hmm, ser ikke så bra ut været i Bangkok for tiden:

Men TS snakker om å dra i November, da er det slutt på regntiden. Meget bra der da.

Mulan
MulanInnlegg: 15
19.10.13 01:00

Mitt førstevalg er Sør-Goa. Eventuelt i kombinasjon med Nord-Goa der det er litt mer fart og spenning, og mange turister. I Sør kan dere finne hyggelige, små hytter nede ved stranden. Spise godt for slikk og ingen ting. Folk er fantastisk hyggelige, og det er mer enn nok å se på. Strendene er flotte og nesten folketomme. Vi fikk dra ut med en lokal fisker en dag for å se delfinene. Dere kan ri, finne en yogalærer eller hva med en lokal spadag? Er dere romantiske, ja da er det bare å reise dit!

I Nord er det mye liv og røre, og masse folk. Men fint på sin måte. Her finner dere en rekke restauranter, barer og diskotek. Ganske så vestlig er det, til tross for at man er i India. Kanskje en bra start om man er litt skeptisk til landet i utganspunktet?

Dere får mye for pengene deres. Og været? Blå himmel - ofte! Lange fine strender :-) Fantastisk god mat. Fly gjerne via Helsinki, det går kjapt.

Store-O
Store-OInnlegg: 9442
19.10.13 17:05
fargerik: Det morsomste ved dette snåle folket er å bertakte Den Ekte Lykke de opplever når de spiser. Helt psykedelisk. Det er Ekte Lykke. I Thailand har de kun ett måltid pr. dag. De begynner å spise når de våkner, og er ferdige når de sovner om kvelden. Helt sant.

He he, denne så jeg nå og den var god og helt riktig.  

Ja ikke bare Thailand men nabolandene også, du beskriver det helt riktig.  De spiser konstant og alle fortau er dekka med folk som sitter på plaststoler osv.  og spiser og ser lykkelige ut og smiler. 

Egentlig, .... Vietnam er mest psykedelisk på dette området. Spisinga tar ingen ende. 

fargerik
19.10.13 17:21
Store-O: mest psykedelisk

er vel egenlig at TS er forduftet, og at vi andre driver og jabler;-)

God helg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg