Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

tog Denver- San Fransisco

NYTT TEMA
elicar
elicarInnlegg: 112
22.10.13 16:22

Noen som har tatt togturen ? Ser at den tar 20 timer. Får man sett noe av feks Rocky Mountains ? Er det verdt turen eller blir det mye tunnelkjøring ? 

Ser at man ankommer SF kl 0200. Må man da forlate sovevognen eller blir vognen koblet fra  slik at man kan sove videre ?

Planen er en rundtur med leiebil etter dette.

caliblue
caliblueInnlegg: 11274
23.10.13 20:41

Aldri tatt Amtrak, men sjekket litt. Ser ut som det er ca 34 timer det er snakk om, men ankomst på ettermiddagen. Er det en annen rute enn California Zephyr du har sett på?

Vær uansett klar over en ting; det går kun lokaltog (Caltrain) til selve San Francisco. Nærmeste Amtrak-stopp er i Emeryville like nord for Oakland. Siste bit inn til sentrum vil være ca 1 time med buss. Litt avhengig av hvor du skal av.

Jeg ser Amtrak skryter av at det er mye fint å se fra togene, men jeg hadde nok likevel sett meg om etter noe annet. Jeg vil tro du får større utbytte av å fly - så kan man heller ta en ekstra dagstur fra enten Denver eller San Francisco.

Canucks
CanucksInnlegg: 73167
23.10.13 20:42
caliblue: Aldri tatt Amtrak,

Like greit.

http://vgd.no/forbruker/reisetips/tema/1437878/tittel/aldri-mer-amtrak

Her er min opplevelse. Testet Amtrak fra Seattle til San Franscisco, og det er ikke noe jeg ville unnet min verste fiende.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg