Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kreta, Santorini eller Paros?

NYTT TEMA
Navarone73
Navarone73Innlegg: 4434
17.02.15 10:15

Vi er to kamerater som vil til sydligere breddegrader i juli. En uke der vi ønsker sol, strand, kort vei til sentrum og helst et ok natteliv. 

Hva vil folket anbefale av Kreta, Santorini og Paros? Begrunn gjerne hvorfor.

The_Loner
The_LonerInnlegg: 5895
18.02.15 18:36

For en uke? Kreta har flest alternativer og mange steder å se. Santorini er fantastisk pent, men lite. Paros ble aldri en favoritt for meg da jeg var der for 15 år siden, husker ikke helt hvorfor. Foreslår Rethymnon på Kreta. Strand og pen by. Du kan ta dagsturer til Chania, Samariakløften og den vakre stranda Elafonisis, f.eks.

frisonen
frisonenInnlegg: 3
19.02.15 10:18

Hvorfor ikke Rhodos? Her får du sol, strand, byliv og historie om du ønsker det. Har vært en 15 ganger + ganger, en favoritt for meg i 20 årene. 

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 43361
19.02.15 13:12

Har ikke vært på de to første, men vær klar over at det ikke er noe særlig natteliv å skryte av på mange av de mindre stedene.

Derfor er nok Kreta og Rhodos vel så bra alternativer om man skal ha alt på en gang. Kreta er jo også klassisk og har litt av hvert å by på.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg